Köyüne Dönene 300 Koyun Ve 1500 TL Hibenin Arka Planı

in #tr6 years ago (edited)

Evet kandırmaca dedim çünkü yapılmak istenen arkadaki oyun büyük hadi bakalım işin arka planına.
Önce bir köyünüz olacak ve bu köyde 300 koyunun değerinden daha değerli bir araziniz olacak.Bu araziyi devlete vereceksiniz ipotek olarak. Yaklaşık 300.000 TL değerde ve verdiğiniz vergi üzerinden arazi değeri tespit edilecek.300 koyun için barınma yeri sağım ve yem depolama alanı olacak. Yani en az 250 bin liralık bir inşaat ve makine ekipman demek.

300 damızlık koyun seneye doğurunca 1 yaşına gelince her bir koyun 500_650 TL arası satılacak ve borç ödenecek deniyor...

300 koyunun hepsi doğurdu farz edelim.150 erkek 150 dişi olduğunu düşünelim dişiler satılmayacağı için.150 erkek koyun üzerinden hesap yapalım.

150 erkek koyun x 650 TL = 97.500
Toplamda 600 hayvan olduğunu ve 2 yıl baktığımızı, günlük hayvan başına 1 TL yem parasını hesaplarsak yani 600 hayvan x 730 gün x 1TL =438.000 TL yem masrafı.

1 yıllık gelirimiz 97.500 TL - 219.000 1 yıllık yem gideri ve 250.000 barınak gideri ilk yıl 469.000 sadece hayvanların giderleri.Gelir 97.500 TL yani ilk yıl 371.000 TL zarardasınız. Ve bu borcu devlete ödeyemeyeceğiniz için araziniz ipotek edilip alınmış olacak...
Yani böyle bir destek için ortalama 1 milyon liralık bir gücünüz olması gerekir.Eski tarım bakanı Mehdi Eker köylüden toprağını alacağız demişti demek ki projeleri buymuş. Köyüne dönmek isteyen arkadaşlara önemle duyurulur.2043101461910.jpg

Sort:  

Bunu afiş yapıp sokaklarda dağıtmalıyız bence, detaylı anlatımınız için teşekkürler. Zaten devletin yararlı birşey yaptığını görmedim.

Birini kandırmak kandirildigina inandırmak tan daha zor dostum

o söz tam tersi uleynnnn :))) yani kandırıldığına inandırmak kandırmaktan zordur :)))

Evet öyleydi pardon karıştırıyorum hep neyin zor olduğunu unutuyorum 😅😅

Linki yerlestirememissin ve bu şartları daha önceden duymamistim

Linki yerleştirdim aslında ama resim gibi çıktı en iyisi sileyim

This post has received a 0.20 % upvote from @drotto thanks to: @banjo.

Cool! I follow you.

Güzel bir yazı olmuş ama bazı unsurları katmamışsın mesela bu koyunların süt geliri var ve sen bu hayvanları otlatmaya çıkarmayı düşünmemişsin bulunduğun şehre göre hayvanları yılın 4 5 ayı kadar otlatabilirsin ayrıca 250 bin tl ile ben bin tane büyükbaş alacak yer yaparım yani fiyatlar biraz abartı olmuş. Bu yorumu birilerini savunduğum için yapmıyorum bilginize.

Neden süt geliri yok orada çünkü sen hayvanları çüftleştirdiğin zaman o süt hayvanın yavrusuna anca yeter.

:) süt içen hayvan için neden yem hesaplıyorsun o zaman ozan günlük 1 tl :)))

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by ozanyaman from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

bu hayvanları 3-4 ay içerde tutacaksınız zaten, nasıl öyle bir yem hesabı yaptınız ki! böyle bir durumda adamlar, köye dönün demez, istediğin bi yerde kur çiftliği der geçer.
Bir de adam 300 koyunla bu işe başlıyorsa, ertesi yıl para kazanayım, köşeyi döneyim demeyecektir. Uzun vadeli olarak yatırım yapar, ki zaten devlet herkese 300 koyun vermiyordur. durumuna göre 50-100 arası da verebilir.

bir de böyle bakın istedim

Her uzun vadeli yatırım için belirli bir gücün olması lazım yine de yoksa batma riski her an vardır.

Your Post Has Been Featured on @Resteemable!
Feature any Steemit post using resteemit.com!
How It Works:
1. Take Any Steemit URL
2. Erase https://
3. Type re
Get Featured Instantly � Featured Posts are voted every 2.4hrs
Join the Curation Team Here | Vote Resteemable for Witness

üşenmemişsin zarar çıkartabilmek için sonucu resmen savaş vermişsin :D

Baştan bi ele alalım istersen senin hesabı :)

Hayvanları aldın, ne zaman doğuracaklar? araştırdın mı bunu?

madem kabaca hesaplar yapıyoruz, o zaman kabaca şunu da söyleyeli, bir damızlık ıkı defa doğurabılıyormuş senede. Irklara göre 1yaş ile 1,5 yaşına geldiğinde doğurmuş duruma gelebiliyormuş. Bir sürü faktör var hesaba katmadığın kabaca hesap bile yapmış olsan yani.

Bir sene 600 hayvanın yem parasını hesaplıyorsun, ki ilk 6 ay zaten henuz doğurmamış 300 hayvanı besliyorsun :) 6. ay doğdu 300 tane daha dıyelim, doğar doğmaz buyuk hayvanın yediği yemi yemiş gıbı hesap yapıyorsun :) ilk hayvan satışını 1buçuk sene sonra yapabıleceksın, 1 sene sonra satmış gıbı hesap yapıyorsun :) 150 hayvanı sattıgını soyleyıp rakamı kar gösterıyorsun, dıger dogdugunu ıddıa ettıgın 150 dişi yi yok sayıyorsun :) elindeki toplam 450 hayvanın degerını yok sayıyorsun....

Kafana göre karları yok sayıp, zararları masrafları ıkıye üçe katlayıp hesabı zarar çıkarıyorsun :)

Adama sorarlar madem bu hayvancılık külli zarar ediyorsa dünyada neden yapılıyor zarar edilen bişey, sence mantığına uygun geliyor mu böyle bişey herşeyin para olduğu bu dünyada :) Ki bir de sana 7-8 sene sonra öde bu koyunların parasını faız de almicam dıyorsa devlet, ki ben böyle şeyler duydum, bunları da yok sayıyorsun. Ahır ı yaptın, bunu da zarar sayıyorsun, bir sene sonra yıkılacak mı bu ahır kendiliğinden yoksa bırısı gelıp elınden mı alıyor, yani o da zaten senın malın, bunu da yok saydın :)

Neyse ben bişey demiyorum... Taraf felan da değilim... Ama sen taraf gıbı davranmışsın tarafsız davranmayarak... Elini vicdanına koy, araştır bırazcık hayvancılığı ve kredı nın sartlarını, sonra bır daha gelip bı tarafsızca hesap yap bence.

Aman sana saldırdığımı felan sakın düşünme, ben sadece seni biraz düşündürmeye çalıştım şaka ile karışık :) Yoksa bana ne koyundan kuzudan :)

Yok dostum güzel yazmışsın her zaman seviyeli eleştirilere açığım, şöyle özetlemek gerekirse ilk sene baya bir maddi gücün olmalı ki rahat donebilesin kendi içinde yoksa ha şa hayvanciliktan para kazanilmiyor demek istemedim. Ben kabaca hesapladim ve dedim ki şöyle bir gücünüz var ise girin yok ise bulaşmayın dedim.
Şu video ile yazımı bitireyim.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 64623.67
ETH 3421.73
USDT 1.00
SBD 2.51