Laptop Kamerasını Bantlamak!

in #tr7 years ago (edited)

Merhaba Steemit Severler Derneğinin en sevgili üyeleri. (Böyle bir dernek yok ama hiç olmayacağı anlamına gelmiyor.) 

Bugün başlıktan da anlaşılacağı üzere,  bir çoğumuzun kullandığı bir yöntem olan laptop kamerasına bant yapıştırmanın sebeplerini ve önemini anlatacağım. 


Dürüst olmak gerekirse ben de kullanıyorum. Sadece ben mi? Şirketteki hemen herkes. Hatta koskoca Facebook'un kurucusu Mark Zuckerberg bile. Hatta Mark kamera ile kalmamış mikrofonu da kapatmış. İnanmıyor musun? İşte kanıtı: :)

Öncelikle kısa bir bilgi ile giriş yapayım. Kötü niyetli bir hacker bir şekilde bilgisayarınıza sızıp kameranızı çalıştırabilir, görüntülerinizi kaydedip ele geçirebilir. Bunu nasıl yapacağı konusuna girmiyorum, çünkü o kadar detaylı bilgiye sahip değilim. Ama yapabilir bunu biliyorum. 

Evet; bu olayın ortaya çıkışı olarak 2010-2011 senelerine tekabül ediyor. Bilgisayarlarda bulunan açıklar sayesinde, bazı  yazılımlarla uzaktaki bir bilgisayarın kamerasına erişebiliyorsunuz. Ve bilgisayarın sahibi kameranın açık olduğunu anlayamıyor. Off çok korkunç!! Elbette bu açıkların tarihi daha eskiye dayanıyordur. Ancak 2010 yılının sonlarında bu olayların patlak verdiğini söyleyebilirim. 

Peki Laptop kamerasını bantlamakla bu olayların ne alakası var?

Şöyle;

Bilgisayarınızı iş için kullanıyor olabilirsiniz, film izlemek için kullanıyor olabilirsiniz, film izlerken daha rahat olmak için yarı çıplak oturuyor olabilirsiniz veya gayet normal bir vaziyette olabilirsiniz. Bilgisayar sizin ev sizin keyif sizin! 

Bu tarz açıklardan ya da virüslerden korunmak için ne yapmanız gerekiyor? Virüs programı??

Evet virüs programları oldukça etkili bir yöntem. Peki ama kullandığınız virüs programında bir açık varsa? Ya da virüs programının sahibi olan şirket art niyetliyse? Yaaa. 

Dünyanın en iyi en pahalı virüs programını kullanarak bu sorundan kurtulma oranınız en iyi ihtimalle; %99,9999999999999

Bilgisayar kamerasına bir bant çekerek bu sorundan kurtulma oranınız; %100 (tabi bant şeffat değilse :))


Kamerayı kullanan biriyseniz açılıp kapanabilen kamera aparatlarından alabilirsiniz, yok ben varlığından bile haberdar değilim nasıl açıldığını bile bilmem diyorsanız bantlayın gitsin! 


Fotoğraflar: 1 2

Sort:  

Congratulations @otherwoman! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published
Award for the number of upvotes received
Award for the number of comments received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

ben kameraya direk silikon sıktım :)

iyi sıksaydınız flu da olsa görünebilir. :)

kamerayı açtım baktım denedim sıkıntı yok görüntü vermiyor ama aklıma soru geldi ya bu adamlar telefonun kamerasınıda açıyorsa haberimiz olmadan

mümkün! o yüzden yüklediğiniz uygulamaların güvenli olup olmadığını araştırın. :) geçen ün bir haber okumuştum bu konuda. bulursam editlerim.

Haklısınız Eski FBI başkani James Coney bile kamerayı bantlıyorsa bantlamak gerekiyor. :)

yazıda da söylediğim gibi, en iyi program bizi %99,9999 korurken, bantlamak ya da aç/kapa aparatı takarak %100 korunabiliriz.

Görüşünüze katılıyorum ancak %99.9999 gibi absürt bir rakam kullanmaniz beni güldürdü :)

9 basılı kalmış :) sizin için %99.9 olarak düzeltiyorum @according2me onaylıyor musunuz? :)

Estağfirullah :) 9 tuşuna saygılar :)

İşin ciddiyetini bilmeyen arkadaşlar için yararlı nir içerik olmuş. Geleneksel çözümlerin sonuçları

teşekkürler.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by otherwoman from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews/crimsonclad, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows and creating a social network. Please find us in the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

Masaüstü ekranımda kamera yok, rahatlık var :)

:) evet. masaüstü hem bu açıdan hem de performans açısından gerçekten mükemmel.

Benim, antivirüs yüklü olmayan 2. bir bilgisayarım var.. Ara sıra CD sürücüsüünü birileri açıp kapatıyor..

CD sürücü'ye müdahale edilebildiğine göre kamera, mikrofon gibi bölümler de uzaktan kullanılabilir..

Teknik detaylarla uğraşmaktansa BANTLAYALIM gitsin..

Güzel konuydu.. Tşl..

beğenmenize sevindim. teşekkürler.

Uyarınız için teşekkürler. Hiç dikkat etmiyordum böyle şeylere.

rica ederim. kullanmyorsan; bantla gitsin!

Faydalı bir paylaşım olmuş denemekte fayda var

Sizin.. "bu adamlar X yapacağız, Z yapacağız dedi ya, yazıklar olsun"
şeklindeki konuşmanızı birileri kayıt yapmış ve ** X yapacağız, Z yapacağız** şeklinde raporlamış olsun. Ayıkla pirincin taşını..

Mahremiyet açısından, ünlülerin yaşadığı dertler kurmaca değil, yaşanmış olaylar..

Yeni Yüz tanıma muhabbeti var.

1984 belki de 2024'tür kim bilir..

Meseleyi "kurumsal hackırlar"(?) alt başlığıyla incelemiş, neredeyse ilk elden anlatan bir film/belgesel var: http://www.imdb.com/title/tt3774114/
ki yakın tarihin ciddi konularından wikileaks olayına ışık tutuyor.

Bu konuda, çözümsel moda akımları bile başlamış durumda..
cvdazz.png
Görsel: cvdazzle.com [dikkat: Şu anda mandenci uyarısı veriyor.]

ben tatmin oldum. hemen bandı söküp saçlarımı bu şekilde yapacağğım. :)

smile.png
Mavi olan süper.

videoyu herkesin izlemesini taviye ederim. ciddi konulara değinilmiş.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 61092.62
ETH 2666.59
USDT 1.00
SBD 2.62