Türk Bitcoin Borsası Paribu

in #tr7 years ago

Paribu

Uzun zamandır Kripto Para Pazarı hakkında yazamadım. Bitcoin'in hareketli olduğu zamanlarda neredeyse her gün yazıyordum ve her gün %5 %10 artıyordu Bitcoin. Bu aralar tekrar Bitcoin'de hareketlilik var. Yazmamın zamanı gelmiş gibi görünüyor. Ama bu yazımın konusu BTCTurk'ün kapanmasından sonra uzun zamandır alım satım yapmanın çok sıkıntılı olduğu Türkiye'de açılan yeni Bitcoin borsası Paribu. https://www.paribu.com



Genelde söz konusu Bitcoin olunca her şeye şüpheyle yaklaşmak doğru bir strateji olarak düşünülebilir. Ben de açılalı iki ay olmasına rağmen hemen "güvenilir bir borsadır" diye duyurusunu yapmayı doğru bulmadığım için bir süre beklemeyi tercih ettim. Şu ana kadarki kullanıcı deneyimlerine göre borsa sorunsuz bir biçimde çalışıyor. Siteyle ilgili bitcointalk'da da kullanıcılar kendi deneyimlerini anlatmış. Tıklayıp okuyabilirsiniz. Hatta steemitteki kazançlarınızı Bitcoin'e çevirdikten sonra burada Türk Lirasına çevirebilirsiniz. İsim ve soyisminizle açtığınız hesapla aynı isim soyisime sahip banka hesabına TL bakiyenizi çekebilirsiniz.



Tabi en önemli konulardan biri komisyon oranları. Onaysız hesap için olan komisyon oran %0,5 iken onaylı hesap da bu komisyon oranı %0,4'ten başlıyor, %0,15'e kadar iniyor. Bilmiyorum 30 gün içinden 500.000TL'nin üstünde hacim yapan kaç kullanıcı vardır Türkiye'de. Siteyle ilgili genel özellikler aşağıda mevcut. Bitcoin borsalarının güvenilirliği her zaman soru işareti olmuştur, daha geçen gün Kore'deki Bitcoin Borsası Yapizon'un hacklendiği 5 milyon dolara yakın Bitcoin'in çalındığına ilişkin bir haber okudum. Hatta steemit sayesinde haberim oldu diyebilirim. :) https://steemit.com/kr/@yoonjang0707/korea-bitcoin-exchange-market-yapizon-hacked



İncelemeye değer bir borsa olduğunu düşünüyorum. Bu arada söylemeyi unuttum. Paribu coinmarketcap'te ilk 100 borsa arasında 80. sırada şu an.



Sitede adınız soyadınız ve telefon numaranızla onaysız hesap açmanız mümkün, nüfus cüzdanınızın fotoğrafını gönderdiğinizde ve değerlendirme sonucunda onaylandığında hesabınız onaylı hesap statüsüne yükseltiliyor. Telefon numarasına gelen sms mesajlarıyla iki aşamalı bir güvenlik kontrolü gerçekleşiyor. Bu açıdan güvenlik seviyesinin bankalarla paralel olduğunu söyleyebilirim. Fena olmamış. BTCTurk seviyesine gelip gelemeyeceğini zaman gösterecek.
Sort:  

You just saved us. We were looking an alternative for BTCTurk =)) Thank you =))

Hahaha, your welcome!

Çok iyi olmuş, trden bitcoin alınamıyordu kaç aydır. Umarım kalıcı olur...

Ben de öyle umuyorum tabi ama bunu zaman gösterecek. BTCTurk yasal problemlerle karşılaşmıştı. Paribu'nun bu durumlara dikkat etmesi gerekecek.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63396.80
ETH 2615.51
USDT 1.00
SBD 2.86