Steem (STEEM) ya da Steem Dollar (SBD) nasıl Türk Lirası'na dönüştürülür?

in #tr7 years ago

STEEM'i nasıl Türk Lirası'na dönüştürürüz?

Aslında daha önce benzer şeyleri parça parça yazmıştım ama Türk kullanıcı sayısının artmasıyla bu sorunun tekrar gündeme gelmesi normal. @damla da bu soruyu sorunca burada baştan aşama aşama açıklamanın daha iyi olacağını düşündüm.

STEEM ve SBD bir cryptocurrency. Türkiye'de bu cryptocurrency'yi Türk Lirası'na çeviren bir borsa yok. O yüzden doğal olarak önce Bitcoin'e çevirmek gerekiyor. Bu çevirme işlemini ben https://www.poloniex.com aracılığıyla yapıyorum. Bu işlemi anlatan çok güzel bir video var. Aşama aşama takip etmenizi tavsiye ederim.

Bu aşamadan sonra https://www.poloniex.com da STEEM ve SBD'leri BTC'ye (Bitcoin) çevirdikten sonra Türkiye'de işlem gören bir borsaya aktarmak gerekiyor. Bu noktada Koinim https://koinim.com, Paribu https://www.paribu.com, ve BTCTurk https://www.btcturk.com adreslerinden birinde hesap açarak Bitcoin'lerinizi poloniex'ten buraya aktarabilirsiniz. Ben BTCTurk'ü bir süredir sorunsuz kullandığım için BTCTurk'ü tavsiye edebilirim. Diğerlerini de araştırarak tercih edebilirsiniz. Burada Bitcoin'lerinizi Türk Lirası'na çevirip bu borsalardaki Kullanıcı Adınız'la aynı olan bir banka hesap numarasına aktarabilirsiniz. Artık bir kripto para tüccarısınız tebrikler.

Sort:  

Malum polonex son günlerde çok sıkıntı yaşıyor. Poloniex yerine Bittrex'i öneririm. Ayrıca Bitcoin işlemleri çok yavaş olduğundan Litecoin'e çevirip, Koinim'de LTC olarak satmak daha hızlı işlem sağlar, ama kârlılık düşebilir.

Doğru bittrex de poloniex dışında iyi bir alternatif. Wallet'lara tıkladığınızda bittrex'e transfer edilen hesaplara denk gelmişsinizdir mutlaka. Poloniex'in biraz hacim avantajı olsa da küçük miktarlarda pek bir avantaj sağlayacağını sanmıyorum. DDoS atakları poloniex'i rahatsız ediyor bir süredir. Çok acele yoksa LTC'ye pek gerek yok bence.

Ddos altında polo işler çeviriyor aslında kendileri biraz ortalığı karıştırıyor.
Turk borsalarından paribu ve btcturk u tavsiye ederim. Hiç sıkıntı yaşamadım.
Ayrıca btc olarak forumda da satabilirsiniz.

Alternatif öneriniz için teşekkürler @cakir. Bahsettiğiniz sitede STEEM to LTC seçeneği var mı acaba?

Doğrudan yok malesef, ama STEEM-> BTC -> LTC şeklinde 2 işlemle halledebilirsiniz.
Bir başka alternatif de: https://shapeshift.io Burada doğrudan STEEM'i LTC'ye çevirebilirsiniz ama SBD yok sanırım.
Shapeshift'in alternatifi olan https://changelly.com/ da hem Steem hem de SBD var.

Çok güzel ve açıklayıcı bir yazı olmuş @osmanbugra. Teşekkür ederim :)

bittrex yerine poloniexi seçmenizi öneririm bittrexte belli başlı coinler haricinde hacim düşük ve makas aralığı fazla daha düşük fiyatlara işlem yaptırmaya zorluyor.

Biz paribu kullandik. Hic bir sorun yasamadik, denenebilir👍

@osmanbugra BTCTurk e bakıyorum şuan da, para çekmek için Banka Transferi seçeneğinde en az 5bin tl şartı var. Dolayısı ile papara'dan yapmak gerekiyor sanırım. Önce bitcoin'i BTCTurk'e aktarıp orada TL'ye çeviriyor ardından papara'ya aktarıp oradan da banka hesabımıza aktarıyoruz sanırım. İlk aktarmadan hata yapmamak adına soruyorum :)

Merhaba Mesut, BTCTurk'te komisyon oranları 1 Temmuz'a kadar 0 ama dediğin gibi küçük miktarlar için papara gerekiyor. Bu arada hesap onaylatmaktan çekinme tam tersine bu hesabı daha güvenilir yapıyor.
Ama benim tavsiyemi sorarsan Power Up yap. :)

Şu ara nakit ihtiyacım olduğundan ilk haftanın gelirini çekmem gerekiyor ama sonrası için power up yapmayı düşünüyorum bende :)

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 63822.89
ETH 3083.13
USDT 1.00
SBD 3.99