Tatil Planı ve Beni Düşündürenler

in #tr6 years ago (edited)

Tatil Planı ve Beni Düşündürenler


Her gurbetçi gibi beni de tatile çıkarken ailemin haricinde konaklayacağım yer ve oranın koşulları düşündürür. Gerçi üç beş günlüğüne de gidecek olsam yinede hijyenden yemeklere kadar birçok şey sıkıntı olur benim için. Hemen hemen tüm iş sektörlerinde çalıştım ama yurtdışına çıkmadan önce turizm bölgelerinde çalıştığım için yemeklerin nasıl malzemelerle ne gibi şartlarda üretildiğini A’dan Z’ye bilmek bu tür durumlarda ciddi handikap oluşturuyor.



Girdiğinizde özellikle bizim ülkemizin otellerinde her şey dahil sistemi işler. Yediğiniz içtiğiniz her şey önünüze gelir. Bunlar içinde herhangi bir ücret ödemezsiniz. Buraya kadar zaten sıkıntı yok. Asıl sorun buradan sonra başlıyor çünkü bu tür imkanlar inanılmaz hatta uçuk fiyatlarla yapıldığı için acaba yediklerim yada içtiklerim de bir sıkıntı mı var diye bir kez daha düşünmek en doğrusudur. Mesela örneklerle bu yazımı biraz zenginleştireyim. Oteller eğer ki köfte tarzı yani kıyma şeklinde et kullanacaksa genelde dana yerine hindiyi kullanabilirler. Bunun sebebi ikisinin de rengini kırmızı olamasından gelmektedir. Yine bu bahsettiğim insaflı olan oteller için geçerlidir. Yoksa insafsız otellerde et diye ne yediğinizi burada yazmasam daha doğru olur. Mesela verilen çiğköfte gibi yiyeceklerde oluşan bakteriler normal yapılan işletmelerdekinin kat kat fazlası olmaktadır. Mayonez ile yapılan rus salatası gibi yiyecekleri saymıyorum bile. Çünkü bu tür yiyeceklerde hızlıca bakteri üretmekte olurlar. Sıcaklarında bol bulunduğu yerde olduğu için bu tür yerleşimler çok çok iyi düşünerek yemek lazım.



Pasta reyonlarındaki sizi içine çeken o cazibeli renklerin altında yatan gerçek ise bir önceki günden kalan pastaların tekrardan yoğrularak farklı şekilde bir pasta olarak tekrardan karşınıza gelmesi ile sonuçlanır. Kimsede bu durumdan şikayetçi olmaz ve o reyondaki işlem hep bu şekilde yürür. En korunaklı bölüm ise meyve standlarının bulunduğu büfe kısmlarıdır. Buralardakilerle fazla oynayamayacağı için içeride çalışanlar birazcık gözünüze güvenerek almanız daha doğru ve isabetli olacaktır. Balık reyonuda diğerlerine nazaran sizi rahatlatacak bölümlerin arasında gelir. Bu sebeple istediğiniz balığı almanız güzel olur ama kızartma yerine ızgara olanı ben tercih ederim. Bu konuda da size fikir vermiş olayım. Kişisel tavsiyemi söyleyecek olursam illaki otele gidecekseniz seçerek yemeye dikkat edin. Birkaç gün sağlıksız beslenmek yerine salata ile beslenmek kimseye zarar vermez unutumayın.

Umarım bu konulara dikkat eder keyifli ve sorunsuz bir tatil geçirirsiniz.

Bir başka yazıda buluşmak dileğiyle ...

 

Okuduğunuz için teşekkürler

Sort:  

off :( tüm bunlar beni hep düşündürüyor!
güzel paylaşım :)
umarım hepimiz dikkatli oluruZ

Evden bi tencere kurufasulye bide pilav goturup isi çozmek gerekecek yakinda :)))

Güzel bir öneri olmuş, aile ile tatilde ya ev tutucaksın yada otele gidiceksin bir çok otel her şey dahil sunduğunda anlattıklarından daha kötü şeylerde yapabiliyorlar. Bir kez otel tatili yaptım güzeldi ama pek zevk alamamıştım ben kamp tatillerini tercih ediyorum. İstersen kamp alanında karavan kiralayan yerler var bu şekilde bir tatil deneyebilirsin.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62980.29
ETH 2631.01
USDT 1.00
SBD 2.82