You are viewing a single comment's thread from:

RE: Kriptoparadan Vergi Alınabilinir mi?

in #tr7 years ago (edited)

Vergi alınmaz veya alınamaz diyemeyiz. Bitcoin ve türevlerini türkiye içerisinde aktaracağınız kaynakları belli misal; btcturk. Devlet bu firmaları takip altına alarak yapılacak her transferi izler ve faturalandırmaya tabi tutar o yüzden vergi alamaz demek gayet mantıksız olurdu. Verginin oranına göre çözümler mevcut mesela şöyle;

Diyelim ki ben 1 bitcoine sahibim. yuvarlak hesaplama yapıyorum 20$k dolarım var demektir. Devlet bana derse ki ben senin bu paranı btcturkten her çekişinde %35 vergi kesicem, bende bundan kaçmak için çok basit bir yöntem izlerim.

Herhangi bir avrupa ülkesinden banka hesabı açmak için yurtdışına çıkarım. 85€ vize ücreti. 200€ - 400€ uçak bileti ( izmirdeyseniz 20€ sakız adası ) bitcoinimle çevirdiğim doları bu hesabıma yatırır, parti parti çeker aynı zamanda gezmişte olurum. 20k$'mi türkiye'de ki bir bankaya çekseydim eğer 7000$ kaybederdim. Eğer devlet beni sadece söğüşleyebiliyor diye yasası var diye söğüşlemeye çalışırsa bende bunu avantaja çeviririm :)

Sort:  

Vaay bu güzel bir düşünce

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 59483.95
ETH 2714.85
USDT 1.00
SBD 2.50