Oysa Ne Kadar da Pozitif Başlamıştım (İş Güvenliği)

in #tr7 years ago

Ofiste bilgisayarımı açmış biraz sınav kağıdı okuyorum, biraz Steemit'e giriyorum. Değmeyin keyfime misali ponçik ponçik günümü geçirmekteyim. Telefon çaldı, iş güvenliği uzmanı Hasan Abim eğitim ayarlamış sağolsun şirket aracı da kendisinde. Koyuldum dolmuşa...

image

Meğer inşaat alanının oradan dolmuş geçmiyormuş yokuş yukarı tabana kuvvet. Biraz terlesem de keyfime hala denecek yok :)
image

Resimde görünen Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesinin oradan bu yana tıngır tıngır yürüyorum.
image

Ve evet! Sonunda inşaat alanındayım. Manzara pek iç açıcı değil mi? Orada küçücük görünen anayoldan buraya yürüdükten sonra bu manzarayı hakettiğimi düşünüyorum :))

Aha bir de ne göreyim!!!

image

Adrenalini yaşam tarzı haline getirmiş olan inşaat çalışanlarımızdan biri güzelce sulama yapıyor. Ne bir emniyet kemeri, ne bir halat, ne de herhangi bir önlem... Acılı bir gülümsemeden sonra yanına çıktım. Ne söylersek söyleyelim aldığımız cevaplar her zaman aynı oluyor: "Yıllardır bu işi yapıyoruz."
image

Bu görselde durumun ne denli vahim olduğunu anlıyorsunuzdur. Neyse eğitime başladık. İlk sorum:

-Daha önce eğitim alan var mı?

Evet esas bomba burada patlıyor. Az önceki yıllardır bu işi yapan kişi "ohooo sayısını biz bile unuttuk" şeklindeki can alıcı cevabıyla soğuk suyu yüzüme çarpmış oldu.

Her eğitimde bahsettiğimiz "iş kazalarının büyük bir çoğunluğu çalışanın kendisine aşırı güvenmesiyle, yıllardır bu işi yapıyorum tabirleriyle hareketten meydana geldiğini lütfen unutmayalım" haykırışlarımız yine hüsranla sonuçlanmış oldu. Başlangıçta ne de mutluydum değil mi? 😅

Sort:  

"iş kazalarının büyük bir çoğunluğu çalışanın kendisine aşırı güvenmesiyle, yıllardır bu işi yapıyorum tabirleriyle hareketten meydana geldiğini lütfen unutmayalım"
Katılıyorum.

Desteğiniz için teşekkürler :)

tedbir kuldan takdir Allah'tan düsturuyla hareket edemiyoruz. Ya kendimize çok güvenip tedbir almıyor yada Allah beni korur diyerek tedbir almıyoruz. Kur'an'ın ifadesiyle kendi ellerimizle yaptıklarımızın karşılığını görüyoruz.

En sık aldığımız cevaplardan biri de "bu ülkede insana kıymet verilmiyor". Aslında herkes kıymet vermeye kendinden başlasa zincir çok güçlü hale gelecek fark ettiremiyoruz.

kaza bir anın içerisinde oluyor, yılların tecrübesine bakmaz.

Böyle durumlarda sesimiz biraz yükselebiliyor, itici bile görülebiliyoruz fakat aynı sizin de söylediğiniz gibi; bir anlık yanlış hareket yaşamın sonlanmasına sebep olabiliyor.

İstatiskiklere göre, araba kullanırken, acemi ve nornal kullanıcılar aşırı hız, makas vb. şeylere teşebbüs bile etmedikleri için; En çok araba kazası yapanlar, acemilerden çok daha iyi araç kullananlarmış.

Bu tespiti öğrendiğim iyi oldu. Ne kadar ilginçmiş. Makasa girmeyi sevmiyorum ama seri araç kullandığım için ben de çoğu zaman pürdikkat halindeyim :)

Bazen tedbir sadece is guvenligi uzmani varken aliniyor bazi yerlerde uzman gidince baretin de ciktigini goruyorum

O tarz durumlarda genelde bizi sırıtarak karşılıyorlar :)

This post has been resteemed by @msp-turkey courtesy of @damla from the Minnow Support Project ( @minnowsupport ). Join us in Discord.

Upvoting this comment will help support @minnowsupport.

This post received a 20% vote by @msp-turkey courtesy of @damla from the Minnow Support Project ( @minnowsupport ). Join us in Discord.

Upvoting this comment will help support @minnowsupport.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by oktaymutlu from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews/crimsonclad, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows and creating a social network. Please find us in the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64143.01
ETH 3154.83
USDT 1.00
SBD 3.86