Loop'ta Ne Var? - Angèle, Ta Reine

in #tr5 years ago (edited)

Merhabalar;

Baya uzun bir zaman önce, (ki; o kadar uzun bir zaman ki, tam olarak ne zamn olduğunu hatırlamıyorum) farkında olmadan hayran kaldığım ve sahip olmak istediğim bir olguya dönüştü Fransızca. Üniversite yıllarında, büyük bir cesaret ve yersiz bir cahaletle kendi halimde ögrenmeye koyuldum. O malum, şimdiki aklım başımda olsaydı cümlelerinden birini kuruyorum ve keşke kursa yazılsaydım diyorum. Nakitle vakit almış olurdum, ve daha hızlı bir öğrenme süreci yaşardım.

Ama bende olay öyle olmadı. Bir Fransız Kültür'e gitmediğim gibi Galatasaray Lisesi'nin yaz tatili kursuna da yazılmadım fırsatım varken.

Peki naptı @octobre . Dile yaklaşımını romantize etti! Neymiş efendim kitaptan bir başına öğrenebilirmiş.

Hakkımı yemeyeyim şimdi, ögrendim de. Hemde A2 seviyesine kadar, canlı kanlı bir insandan yada bir kurumdan yardım almaksızın A2 seviyesine kadar Fransızca öğrenebildim.

Tek hocam, fakülte çıkışında Beyazıt Meydanı'nda yere kurulan tezgahtan aldığım 1972 baskılı Fono Fransizca kitabı.

Neyse efendim, bir şekilde o yıllarımda Fransızca'ya bulandım. El yordamıyla karanlıkta kendimce bir sistemle ilerlettim. Ve zamanla fark ettim ki, Fransızca öğrenmek bende bir zorunluluktan ziyada hobi meselesine dönüşmüş ve tüm boş zamanlarımın en makul arkadaşı olmuş. Bir şeylerden sıkıldığımda yada kaçtığımda, gayri ihtiyari uğradığım bir durak olmuş.

Belkide hayata bilinçli bir şekilde Fransız kalmal için, bilinçsizce Fransızca'ya ilgi duymuşum.

(Ne az günah çıkardım bu gece, tebrikler bana :)

Şu sıralarda yine Fransızca ile yüz göz olduğum dönemlerimden birindeyim.

Bildiklerim, öğrendiklerim ve hali hazırda çalıştıklarımla pratik yapabilmek adına steemit de haftada bir kaç defa Fransızca yazmayı planlıyorum.

Feed lerinizde üstünde şapkalı bir çok "e" harfli içerik görürseniz mazur görün, ben olabilirim.

... haliyle, kulağım açık kalabilsin diye loop a da Fransızca şarkılar alıyorum. Yine benim beğendiğim janr larda, yine benlik ritimlerde.

Bugün de loop a şahsi duygu durum numaralandırma sistemim e göre, 3buçuktan 4'lük bir şarkı aldım. Sebebi duygu durumundan ziyade şantöz ümüzün tane tane şarkı söylemesi.

Angéle' den ilerleyen yazılarda söz edicem.

Şimdilik sizi Ta Riene le başbaşa bırakıyorum.

A bientôt...

Sort:  
Tebrikler! Yazınız Trproje discord sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @trproje hesabından oy almıştır.

Trproje küratör ve projelerin önerdikleri Türkçe yazıları desteklemeye devam ediyor.

Proje ekibi tarafından seçilen yazılar ayrıca edebiyat, gezi, trliste, hosgeldin ve C² küratörlerine oy için önerilmektedir.


Siz de beğendiğiniz yazıları oylama için önermek isterseniz Trproje discord sunucusuna buradan ulaşabilirsiniz.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 54260.52
ETH 2284.10
USDT 1.00
SBD 2.30