Rahmi M. Koç Müzesi - Zamanda yolculuk için hazır mısınız ?

in #tr6 years ago (edited)

Koç Vakfının teknolojinin gelişimine ışık tutmak için bizlerin hizmetine sunduğu güzel bir oluşum. Özellikle endüstri ve mühendislikle ilgili insanların daha çok dikkatini çekeceği kesin. Kurucusu Münihteki Deutsches Museum, Londra ‘daki Science Museum ve özellikle Detroit’teki Henry Ford Museum ‘dan ilham alındığı söyleniyor. Oralara da gitmek üzere kendime notlar aldım.

ok24.jpg

Özel Not: Çalışan herkes müthiş ilgili ve yardımseverdi. İşleri güçleri rast gitsin. Gelenlerin hepsi ile ayrı ayrı ilgilenmek ve onlara en iyi hizmet için bunca çaba göstermek gerçekten büyük sabır ve yetenek işi, ne kadar doğru insanların orada istihdam edildiğini gördüğüm için kendimi ayrıca çok iyi hissediyorum.

Hafta sonu gitmeyi planlıyorsanız, mutlaka ve mutlaka saat 10:00 – 13:00 saatleri arasında bu işi bitirmenizi öneririm. Google amca da öyle demiş zaten insanlar burada 2,5 saat kalıyorlar ve aşağıdaki zaman aralıklarını kullanıyorlar demiş. Kulağınıza küpe olsun. Haa yok benim elim boş diyorsanız kesinlikle hafta içi gidin, doya doya gezin, saatler geçirin tabii ki. Olabilecek en kötü tecrübe çok yoğun bir okul gezisine denk gelmek olabilir, bunu da göz ardı etmeyin. Bu arada sitesini de kontrol etmenizi öneririm, daha düzgün bir planlama yapabilirsiniz. En sona bırakmadan Pazartesi günleri kapalı olduğunu da iletmiş olayım.

popüler saatler.jpg

Yalnızca 16 TL olduğunu da iletmiş olayım. Çocuğunuz için 14 yaşına kadar geçerli olmak üzere ücretsiz bir giriş kartını da bastırabilirsiniz. Sanki müzeyi bana vermişler gibi sevindim :)

biletler.jpeg

Krokiyi de paylaşmış olayım ama canınız nasıl istiyorsa öyle gezin, gerçekten neresine giderseniz gidin keyif alacağınız bir yer olduğunu çok rahatlıkla söyleyebilirim. O yüzden heryerini gezin de hangi sırayla gezerseniz gezin.

kroki.jpeg

Biletinizi alırken mutlaka Denizaltına inip inemeyeceğinizi ya da biletini mutlaka sorun olumlu yanıt alacağınızı düşünüyorum. Küçük çocuğu olanlara sormama olasılıkları olabiliyor. Rehber eşliğinde geziliyor, ek ücret de istenmiyor.

denizaltı.jpg

Nostaljik tren turunun saatini ve biletini de sormayı unutmayın. Müthiş bir keyif, kondüktör biletimizi bile deldi o kadar söyleyeyim. Buna da ek ücret istenmiyor. Küçük çocuğunuzu böyle nostaljik bir tren yolculuğuna başka da bir yerde çıkartamazsınız.

nostaljik demir yolu seferi.jpg

O zaman şimdi arabalara geçebiliriz galiba :)

Ağzım ayrıla ayrıla 2 saat gezdiğim bölüm, hangi markayı ilk yazsam ayıp edeceğim arabaların olduğu, dibimin düştüğü bölüm, telefon hafızamı dolduran bölüm vb. tanımlayabileceğim bölümdür. Ben susayım fotoğraflar konuşsun, tüm fotoğrafları tabii ki paylaşmayacağım. Krem bir Mustang ya da Camaro yu sizin hayal gücünüze bırakıyorum ya da Porsche, BMW ya da Mercedes, ya da Rolls Royce ya da Bentley ya da Chevrolet her neyse gidin agacım gidin.

5 arabalar.jpg

3 arabalar.jpg

2 arabalar.jpg

GİTT.jpg

Bu arabada acaba hangi prenses taşınmıştı :)
20180401_114547.jpg

Kahraman türk kadını da tabii ki unutulmamış.

Dünyada hiçbir milletin kadını "Ben Anadolu kadınından daha fazla çalıştım, milletimi kurtuluşa ve zafere götürmekte Anadolu kadını kadar hizmet gösterdim diyemez."

Mustafa Kemal Atatürk

20180401_114650.jpg

Yalnızca Yamaha ve Harley Davidson ile motor tutkunlarına da selam çakmış olalım.

20180401_114946.jpg

20180401_115028.jpg

Çok hoşuma giden alanlardan bir tanesinden bahsedeyim. Bana sorsalar adını Nostalji çarşısı koyardım herhalde, onlar yaşayan geçmiş koymuşlar.

Ben galiba en çok ayakkabıcıdaki ablayı ve radyo yayınını sevdim. Video var, buraya mutlaka yükleyeceğim, en azından link olarak bırakırım. Eski tarihli bir GS-FB maçını dinliyorsunuz :)
20180401_122319.jpg

20180401_122633.jpg

20180401_122233.jpg

20180401_122928.jpg

20180401_122913.jpg

Pilot Teğmen Gilbert Hadley ve yardımcı pilotu Rex Lindsay 'in hikayelerini mutlaka okuyun.

20180401_131911.jpg

20180401_131727.jpg

Yazacak o kadar çok şey var ki aslında, biraz üşengeçlik biraz da spoiler olmasın ama bir yandan da ilginizi çeksin istiyorum. Gidin abiler gidin, özellikle bizler için geç olsa da yeni nesili çocuklarınızı mutlaka ama mutlaka olabildiğince çok müzeye götürün. Faydalarını anlatmama gerek yok sanırım.

aaaaaaaaaaaaaaaa1.jpg

aaaaaaaaaa.jpg

20180401_122420.jpg

20180401_122938.jpg

20180401_131645.jpg

En sonunda oğlum müzenize sıçarım dedi ve konuyu bağladı.

atlasçalışıyor.jpeg

işin şakası bunlarda düşünülmüş. Alt değiştirme odası mevcut, tuvaletler çok temiz, çok ciddi söylüyorum, çocuk arabası ile her yere gidiyorsunuz. Tesis içinde çok güzel asansörler var. Her yerde engelli insanlar düşünülerek hazırlıklar yapılmış. Tesis dışında her yerde çöp kutuları, tesis gerçekten çok temiz tutuluyor. Sadece şunu diledim, kullanıcı olan bizler çevreyi kirletmeyelim ki bu güzel insanlara çok daha az iş çıksın. Gerçekten zamanlarını bu değerli ürünleri bizler için korumaya harcasınlar. Anlatımımda müzenin toplam %5 'inden dahi bahsedemedim, bunu bilin zamanınızı öyle planlayın.

urr.jpg

Destekleriniz için teşekkür ederim.

@obulunmaz

Resimler ve bilgiler için bir kaç yerde kaynak olarak müzenin kendi web sitesini kullandım.
http://www.rmk-museum.org.tr/default.aspx

Sort:  

Orada olmak isterdim

Bir gün mutlaka uğramalısınız.

Tebrik Ederiz! Bu Paylaşımınız'da 'destektr' Tag'ını Kullandığınız İçin Resteem Kazandınız.

NOT: @destektr'nin Oylama Gücü Çok Düştüğü İçin Şuan Sadece Resteem Yaparak Postunuza Katkı Sağlamaya Çalışıyor. Bir Süre Sonra Tekrar Upvote Yapmaya Devam Edecek.

@destektr Yeni Türk Steemit Topluluğununa Destek Olmak Adına Hayata Geçirilen Bir Projedir.
Herhangi Bir Karşılık Ve Ödeme Talep Etmeden, Sadece 'destektr' Tag'ını Kullanan Ve @destektr'yi Takip Eden Herkesi Upvote Ve Resteem Yapar.

PhotoText-1521414670653.jpg

Lütfen Bu Hizmeti Sürdürmeye Ve Bundan Sonra Verdiğimiz Desteklerden Daha Yüksek Oy Oranı Alabilmeniz İçin, Oylama Gücümüzü Artırmaya Yardımcı Olmak Adına Alttaki Linkler'i Tıklayarak Çok Az'da Olsa Bağışta Bulunmak İstermisiniz.
(0.010 SBD) - (0.020 SBD) - (0.050 SBD) - (0.100 SBD) - (0.200 SBD) - (0.500 SBD) - (0.750 SBD) - (1.000 SBD)
Tüm Bağışlarınız SP Kiralamak İçin Kullanılacaktır. @destektr'ye Verdiğiniz Önemden Dolayı Çok Teşekkür Ederiz!

gitmiş kadar oldum hocam eline sağlık 👏 👏 👏

Emin olun çok daha fazlası var :)

Great post!
Thanks for tasting the eden!

Your Post Has Been Featured on @Resteemable!
Feature any Steemit post using resteemit.com!
How It Works:
1. Take Any Steemit URL
2. Erase https://
3. Type re
Get Featured Instantly & Featured Posts are voted every 2.4hrs
Join the Curation Team Here | Vote Resteemable for Witness

That's good. I don't want to argue with you either.

@banjo Hey human being :) will you upvote my post or i'll call the Police :))

I don't believe you.

Harika gözüküyolar 😅👌

Çok güzel bi muze. Ben istanbulda sadece Topkapı muzesinde oldum. Bi daha gittiöimde bu muzeyi ziyaret edeceğimden eminim.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Obulunmaz from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63582.02
ETH 3289.90
USDT 1.00
SBD 3.88