Salda Gölü

in #tr6 years ago

Salda.jpg

Türkiye'nin Maldivleri olarak geçen Salda Gölü; Burdur'un Yeşilova ilçesinde, ilçe merkezine 4 kilometre uzaklıkta ve ormanla kaplı tepeler, kayalık araziler ve küçük alüvyal ovalarla çevrili hafif tuzlu karstik bir göldür. Türkiye’nin en derin tatlı su gölü konumundadır. Göller bölgesi içindeki Salda, 185 metreye varan derinliği ile Türkiye'nin 3. en derin gölüdür. 44 kilometrekare yüz ölçümüne sahip ve binlerce yıl önce jeolojik çökmeyle meydana gelmiştir.

Görür görmez kendisine hayran bırakan bir yapısı var. Ben gittiğimde hava yağışlıydı ve görüldüğü üzere inanılmaz bir manzara çıktı karşıma. Bembeyaz kumları ve berrak olan tukuaz rengi suyu ile yeryüzü bir yanda; koyulu açıklı mavilikleriyle bulutlarla dolu gökyüzü bir yanda.. Karşımdaki manzara adeta cennetten bir parça gibi duyuruyordu. Gölün çevresinde ise yemyeşil bir orman vardı.

Kamp yapmak isteyenler için kamp alanları bulunuyordu ve çadırı olmayanlar için kiralık çadırlar vardı. Uzun süredir şehirde yaşıyorsanız ve bu hayattan sıkılmışsanız; Salda Gölü ruhunuza ilaç gibi gelecek . Bazı yazılarda okuduğum kadarıyla yazınki ortamı bir başka oluyormuş ve ben yazın gitmek için şimdiden sabırsızlanıyorum.

Sort:  

gidip görülecek bir yer

Kesinlikle 😊

Gerçekten çok güzel bir yere benziyor inşallah bir gün gitmek nasip olur :)

Ölmeden önce gidilip görülmesi gereken yerler arasında diye düşünüyorum 😊 Görmeni tavsiye ederim

Gidip görülmesi gereken bir yer. Gerçekten çok hoş görünüyor

Kesinlikle katılıyorum 😊

Ülkemizde çok güzel yerler.Paylaşım için teşekkürler.

Ben teşekkür ederim, gidip görülmesi gereken bir yer kesinlikle 😊

Voaw bilmiyordum bu steenit ti gün geçtikçe daha çok seviyorum 😊

Gidip görmenizi, gezmenizi de tavsiye ediyorum 😊

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 57617.33
ETH 3012.20
USDT 1.00
SBD 2.39