Hasan Öğretmen!

in #tr5 years ago

Bu hafta da tanışma günümüz olsun.


Atatürk Muallimler birliği ziyafetinde demiştir ki;

Öğretmenler!

Yeni nesli, Cumhuriyet’in özverili öğretmen ve eğitmenleri, sizler yetiştireceksiniz; yeni nesil, sizin eseriniz olacaktır. Eserin kıymeti, sizin yeteneğiniz ve özveriniz derecesiyle uygun olacaktır. Cumhuriyet; fikren, ilmen, fennen, bedenen kuvvetli ve yüksek karakterli koruyucular ister. Yeni nesli, bu kalite ve yetenekte yetiştirmek sizin elinizdedir. Sizlerin, seçkin görevinizin yerine getirilmesine büyük özveriyle varlığınızı vereceğinize hiç şüphe etmem.


Tam da bu paragrafa uygun bir öğretmenle tanıştırayım sizi! Şahsen kendisini ben de tanımıyorum. İnstagramda takip ettiğim bir kişi paylaşmıştı profilini oradan denk geldim. Böyle kişilere denk geldiğim zaman, mutluluktan müzik açıp falan evde zıplıyorum. : )


1983 Batman doğumlu Hasan Kartal. Eğitim Fakültesini bitirdikten sonra tek istediği bir köy okuluna atanabilmek. İstediği de oluyor. Çocukların okula gelmek bile istemediği, yıkık dökük bir okula atanıyor. Sonra başlıyor, bence dünyanın dokuzuncu harikası olan eserini yaratmaya!


Boya yapılıyor, sınıfın için düzenleniyor her şeyi kendi elleriyle emekleriyle yapıyor. Diyor ki; maddi değeri 1 TL bile etmeyen şeyler var bu sınıfta ama üzerinde emeğim olduğu için değer biçemiyoruz. Kendi üretici zihniyetini de çocuklara aşılamak için ant içmiş resmen. Bahçede birlikte sebze yetiştirip, o sebzelerden soba üzerinde öğle yemeği hazırlayıp sınıfta yiyorlar mesela. Ya da kışlık turşularını hazırlıyorlar tüm sınıf. Marangozdan kestirdiği küplerle bir oyun, bulduğu bir ağaçtan harf ağacı, kurumuş bir daldan askı, herhangi bir kablodan sokak lambası yapıyorlar. Ve daha niceleri… Sanırım çocuklar bir delikten düşüp, harikalar diyarına ulaşmışlar Hasan Öğretmen sayesinde.


Yaptıklarına bakıp, hayran olmamak mümkün değil. Dilerim, Atlas’ta böyle bir öğretmenden eğitim alma şansını yakalar.


Herhangi bir katkı sağlamak ya da yardımda bulunmak istersek kabul ediyor mu bilemiyorum? Kendisine ulaşamaya çalıştım, bilgi bekliyorum ben de.


Takibe alın, takipte kalın https://www.instagram.com/hasankartalogretmen/?hl=pt-br


Posted from my blog with SteemPress : https://nsab.000webhostapp.com/2018/11/hasan-ogretmen

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64093.86
ETH 3123.80
USDT 1.00
SBD 3.94