Atlas'ın Sinirli Dünyası- Çarşamba

in #tr5 years ago

Bugün deniz temalı bir atölye çalışmasına gittik. Beklentimi çok üst seviyede tutmuşum sanırım en başta bunu söylemem lazım. Deniz teması deyince aklıma denizi falan kendimiz yapacağız diye düşünmüştüm.


Önce deniz canlılarının olduğu bir kitapla başladı atölye. Burada hemen anne nazarından da bahsetmek istiyorum. Dün kasıla kasıla aman benim evladım çok usluydu, oyuncak kavgası çıkarmadı falan diye gerim gerim gerildim. Ama bugün! Kitaba yapıştık ve vermemek için avazımız çıktığı kadar ağladık. O yüzden başlığı sihirliden sinirliye çektim. : ) Sonra önümüze mavi bir karton, birkaç deniz canlısından oluşan gene karton baskıdan yuvarlak şekiller ve mum yapışkan verildi. Kendi denizimizi yaptık. Arkasından hemen süngerimsi ama adını bilmediğim birkaç renkten oluşan şeyler döküldü ve onları ıslak mendille ıslatarak, denizyıldızına yapıştırdık. Hop sepetler geldi önümüze içinde mıknatıslı deniz canlıları, birkaç mavi püskül içinde ve olta. Balık tutmayı öğrendik. Hemen arkasından maviye boyanmış pirinçler, birkaç deniz canlısı oyuncağı ve deniz kabuğunun olduğu bir sepet ve kaşık. Pirinçleri taşıdık bardağa kaşık yardımı ile. Hemen arkasından da kum dolu bir sepet. Bu sefer deniz kabuğumuzu kuma sakladık ve bulmaya çalıştık. Önce ben, sonra Atlas bulduk. Arada öğretmen de eşlik etti. Oğlumun adı yazılı ilk aktivitesini kasada ödeme yaparken elime tutuşturdular. Gözler dolu dolu tabi… : ) Atölye için İstanbul Anadolu yakasında Palladium karşında “Beden Atölyesi” seçilmişti. Atölyeyi düzenleyen yer ise, http://heryerdeoyun.com/ Gidiş, geliş atölye ücreti bir de kaçamak kurabiye maliyeti; 105 TL. Gidiş için abörtüs, dönüş için mami taksi kullandık.


Çocuk sosyalleşsin, paylaşmayı öğrensin biraz da mutlu olsun diye gittiğimiz yerlerde sanırım ülkenin durumunun bizi zorladığı ulan ben bunu evde nasıl yaparım kafasında olduğumdan ve beklentim dışında bir durum gerçekleştiğinden pek beğendiğimi söyleyemiyorum. 1 saatlik atölyede çocuk daha hevesini almadan, neyin ne olduğunu anlamadan önüne gelen giden sepetlerde cabası. Sevdim dedi ama.


Neyse eve dönünce boş durmadım tabii. Ben bu aktiviteyi evde yapsam kaç para tutar merakımdan hemen kırtasiyeye! Yarı fiyatından da az bir tutara mal ettim. Gerekli malzemeler zaten çok basit. Gıda boyası, mıknatıs, abeslank, ip, birkaç deniz figürü.


Akşam o uyuduktan sonra oltasını balıklarını hazırlar, sabahta denizi pirinçleri birlikte boyayarak yaparız. En azından bir sorumluluk alır, kendi yaptığı için değerli olur ve daha çok vakit geçirebileceği için, motor, el- göz koordinasyonu falan pekişir. Gene götürür müsünüz derseniz? İlgisini çekebilecek bir tema olursa, belki! Sonra da evde tekrarlarız. Hem de istediğimiz kadar ve sınırsız zaman geçirerek.


Sosyalleşmek için grup halinde bir işin altına hep beraber ellerini sokabilecekleri bir şey bulma fikri bugünden sonra daha da oturdu kafamda. Böyle atölyeler falan çok bireysel. Cuma gününe başka bir denememiz daha var.


Yarınımız boştu. Tariflerle birlikte 2-4 yaş arası bugün yaptığımız aktivitenin evde yapılmış ve daha eğlenceli hali için, bizi özleyin anacım!


Posted from my blog with SteemPress : https://nsab.000webhostapp.com/2018/11/atlasin-sinirli-dunyasi-carsamba

Sort:  

Ama çok tatlı maşallah 🙂

: ) Teşekkür ederiz.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by nsab from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 63458.69
ETH 3084.37
USDT 1.00
SBD 3.99