BEN BİR YABANCI OLARAK TÜRKÇE YAZIYORUM... YAZMAK ÜZERİNE BAZI NOTLAR...

in #tr7 years ago

Yazmak deyince hep sancılı bir süreç aklıma gelir. Türkçeyi yabancı dil olarak kullanıyorsanız (bir de Türkçe yazmaya kalkıştıysanız) bu süreç daha da zordur. Aslında belli bir süre sonra alışıyorsun. William Zinsser kendi kitabında; “...eğer yazma eyleminin zor olduğunu düşünüyorsanız, gerçekten zor olduğu içindir” diye bu eylemin zorluğunu özetlemektedir.

Bu yazılarımda bir yandan William Zinsser’in “İyi Yazmak Üzerine” adlı eserinden alıntılar yaparken bir yandan da yazmakla ilgili kendi düşüncelerimi paylaşmak istedim.

image.jpg

“Basitleştirin, basitleştirin” diyor Zinsser. Kısanın uzundan iyi olduğu üzerine tekrar tekrar değinmektedir. Artık yazılarımızı kısa tutmak için bir gerekçe gösterebiliriz.

Yazıyı kısa tutmakla ilgili özellikle getirdiği şu örneği çok beğendim;

“Kısa uzundan iyidir. Lincoln ikinci kez başkan seçildiğinde yaptığı konuşmada 701 kelime kullandı. Bunların 505 tanesi tek heceli, 122 tanesi iki heceliydi.” Bir her zaman yazılarımızı süslemeye alışkınız. Benim gibi akademiyle bir az ilişkiniz olan biri iseniz daha iyi hissedeceksiniz bunu. Bu sadece Türkçenin değil bütün dillerin sorunudur. Ne aktarmak istediğini öz olarak anlatamama sorunu.

Yazmakla ilgili düşüncelerimi birkaç yazıyla paylaşmak istiyorum. Steemit gibi mecralarda iyi yazı yazmanın önemi daha çok hissediliyor. Yukarıdaki kitabı şiddetle size de öneririm. Steemit yazarı olma yolunuzda büyük yardımı dokunacağını düşünüyorum.

Sevgiyle,

İyi geceler

Sort:  

Kısaltmak Bize okullarda ve eğitim kurumlarında öğretilenle çeliştiğini düşünüyorum. Ama bu kitabı da kesinlikle okuyacağım.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 66543.69
ETH 3327.31
USDT 1.00
SBD 2.71