İŞ GÜVENLİĞİ

in #tr6 years ago (edited)


İş sağlığı ve güvenliği konusunda değişik aşamalardan geçerek günümüzdeki bilimsel anlamını kazanması çok uzun tarihsel süreç içinde olmuştur.Birçok uzmanlık gerektiren bilim insanlarının çalışmaları sonucunda günümüzde ayrı bir bilim dalı haline gelmiştir.Üretim ,üretim araçlarının ve insanları korumak temel esas halini almıştır .Tarih boyunca yaşanan gelişmeler hususi olarak günümüz için yeni teknolojilerin varlığı insan ile makineler arası çatışmalara sebep olmuş bu çatışmacıların barıştırıcısı olarak görev iş güvenliği uzmanlığına düşmüştür.
Çalışanların işyeri ortamındaki fiziksel ve kimyasal etmenlerin zararlarına, üretim araç ve gereçlerine tehlikelerine kullanılan ham ve yardımcı maddelerin çeşidine zararlı etkilerine maruz kalmaları iş sağlı ve güvenliği sorunlarının
temelini oluşturmaktadır.Bu sorunları ortadan kaldıracak sağlık ve güvenlik önlemlerinin saptanması ve uygulamaya
konulması üretim sürecindeki gelişmelerin bilimsel yöntemlerle incelenmesi olanaklıdır.Böylece sorunların ana
kaynaklarını saptamak kolaylaşacak, alınacak güvenlik ve sağlık önlemlerinin özellik ve nitelikleri ile uygulama alan
ve yöntemlerinin belirlenmesi sağlanabilecektir.Bu nedenle üretim sürecindeki değişimlerle, iş sağlığı ve güvenliği konusundaki gelişmeleri önemle irdelemek gerekir.
Bir sonraki yazım için ön hazırlık yapmış olmakla beraber geleceğe yönelik öngörülerimi paylaşacağım.
Saygılarımla
KAYNAK

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 61814.34
ETH 2979.06
USDT 1.00
SBD 2.48