Müzik Kutuları / music box

in #tr7 years ago

Müzik kutularını severim. Bunda küçüklüğümde bir yılbaşı hediyesi olarak aldığım müzik kutusunun etkisi çoktur.

Siyah, yanlarında takı vs koymak için boşluklar bulunan bu kutunun ortadaki aynalı bölümünde Beethoven'ın bir parçasıyla dönüp duran bir balerin vardı. Müzikle beraber hem aynanın üzerinde hem kendi çevresinde dönerdi. Zavallıcık takılan internet gibi durup sonra birden hızlanmaya başlayınca kutunun içinde ne işler dönüyor diye inceleme ihtiyacı hissetmiş ve metal bir makara bulmuştum. Üzerindeki deliklere takılan metal yay ses çıkmasını sağlıyordu ve dönen pervanedeki mıknatıs balerini hareket ettiriyordu...

Yıllar sonra Koç Müzesinde bu dev müzik kutularını görünce nasıl mutlu oldum... Sergiyle ilgilenen hanım da (sanırım adı Perihan'dı) müzik kutuları gibi hoş, biraz da ilginçti. Bu sergi uzun zaman önceydi. Umarım tekrar olur. Video da var ama buraya eklenemiyor.

![P1250599.JPG](https://steemitimages.com/DQmRd5w3SjmvXeMu ltfb2dnXbUJWc1MW6HpysLzNrQPrBUuz/P1250599.JPG)

P1250593.JPG

P1250600.JPG

P1250595.JPG

P1250606.JPG

P1250607.JPG

P1250608.JPG

P1250609.JPG

P1250623.JPG

P1250601.JPG

P1250605.JPG

Sort:  

benim en çok müzik kutularının arka tarafında dönen merdaneye çarpan teller hoşuma gider bayılıyorum o dönerken onu takip etmeyi:)

çocukluğumda en sevdiğim oyuncaklarımdan biri mızıkamdı. Müziğe dair en net hatırladığım şey saatlerce uğraşıp kulağa hoş gelen bir şeyler çalma uğraşıydı.

Mızıka harika bir enstrümandır, ben özellikle gitarla mızıkayı birlikte çok severim. Kızıma da bir mızıka aldım:)

:) evet ikisi bir arada çok hoş tınılar verir kulaklara. Arkadaşım sağ olsun arada bize bu zevki yaşatıyor

Fotoğrafların kaynağını eklemenizi tavsiye ederim.Kurallar açısından daha iyi olacaktır. Yukarıda bir link var aslında sanırım düzenlemeniz gerekiyor.

Benim fotoğraflarım, benim yazım

Linkin ne olduğunu anlamadım valla, ama fotoğrafları kendi arşivimden ekledim, üstelik birkaç sene önce çektiğim fotoğraflar

Really interesting article!! Thanks for sharing ! subscribed to you and I hope for a mutual subscription

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 67629.79
ETH 3231.81
USDT 1.00
SBD 2.65