Haftanın Şiiri #1 | Münacaat | İsmet Özel

in #tr7 years ago (edited)

Bu yaşa erdirdin beni, gençtim almadın canımı
ölmedim genç olarak, ölmedim beni leylak
büklümlerinin içten ve dışarıdan
sarmaladığı günlerde
bir zamandı
heves ettim gölgemi enginde yatan
o berrak sayfada gezindirsem diye
ölmedim, bir gençlik ölümü saklı kaldı bende.

Hayatı mısralara sığdırabilsek, bu şiir tek başına yeter, ne eksik ne fazla, tam olması gerektiği gibi, hayat gibi...

Hüznün şiiri ne diye sorsalar, tereddüt etmeden bu şiiri gösteririm. Hem pişmanlığın, hem beyhudeliğin, hem hayata geç kalmışlığın, hem de boyun büküp O'na sığınmanın, teslim olmanın şiiri.

Ne zaman darda kalsam, ne zaman çaresiz kalsam; artık bitti, yeniden kalkamam ayağa desem, yetişiyor bu şiir, ziyadesiyle yardımını görüyorum. Bazı şarkılar, sözler, şiirler, kitaplar, ve dahi insanlar vardır; onda her daim ama istisnasız her durumda, kendinizden bir parça bulursunuz. İhtiyaç duyduğunuzda sımsıkı sarılırsınız, dost eli gibi tutar kaldırır sizi, düştüğünüz yerden. Bu şiir; kendimde bir parça bulmaktan ziyade, sanki ben onun bir parçasıymışım gibi hissettiriyor bana.

İnsan şu asırda daha otuzuna varmadan yaşlandığını hissediyor. Gidilmemiş şehirler, duyulmamış melodiler, izlenmemiş filmler, seyredilmemiş manzaralar, tadılmamış lezzetler, keşfedilmemiş bir gökyüzü... Henüz çok geç kalınmamış, fakat unutulmuş yaşamak.


Her şey biz yaşarken oldu, oluyor, muhtemel ki biz böyle yaşamaya devam ettikçe kayıp gidecek zaman ellerimizden ve geriye kalacak; yapamadıklarımız, göremediklerimiz ve pişmanlıklar, ah edilenler, üzüntüler...

Hata yaptığımda, içime otururken pişmanlıklarımın ağırlığı, hemen O'na sığınırım, içimden akıp giderken bu dizeler...

Hata yapmak
fırsatını Adem’e veren sendin
bilmedim onun talihinden ne kadar düştü bana
gençtim ben ve neden hata payı yok diyordum hayatımda

Günlerdir içimde dönüp duruyor bu dizeler. Düşünüp duruyorum, hata yapma özgürlüğüne sahip miyiz gerçekten? Belki de bize bahşedilen tek ve sınırsız özgürlüğümüz hata yapma özgürlüğü iken; gençtim deyip geçmeyi öğretmediler, bilemedim. Bu yük kaç yaşına kadar devam eder, bilmem. Benim de payıma düştü hata yapma hakkı elbet. Allah'ın verdiği hakkı kuldan sakınan kullar utansın...

Kafamın içinde yankılanıyor dizeler ardı ardına.

tanıdım ademoğlu kimin nesiymiş
ter döküp soru sormak nereye sürüklermiş kişiyi.

Derken, insanın kafası daha bir ağırlaşıyor, sanki binlerce düşünce karınca misali dolaşıyor beynimin içinde, oradan oraya. Öyle dizeler var ki. Yakıyor sanki insanın içini... Ne zaman isyan edecek olsam, içimden saçma sapan düşünceler geçse aklıma düşer bu şiir. İyi ki de düşer. Siler tüm anlamsız düşünceleri, garip ve de tuhaf bir sessizliğe gömer beni. Okuyun ki;

vay ki gençtim
ölümle paslanmış buldum sesimi.

Demeyin hiç bir zaman. Geç kalınmışlık hissi zor ne de olsa...

Anlamak için hata yapmış olmak gerekiyor. Hata yapıp pişman olmuş olmak gerekiyor. Delirmenin sınırından dönmüş olmak gerekiyor.

Gençtim ya, ne fark eder deyip geçerdim
nehrin uğultusu da olur, dalların hışırtısı da
gözyaşı, çiğ tanesi, gizli dert veya verem
ne fark eder demişim
bilmeden farkı istemişim.

Allah'a sorulabilecek en naif soru, bu şiirde sorulmuştur belki de...

şimdi tekrar ne yapsam dedirtme bana yarabbi
taşınacak suyu göster, kırılacak odunu
kaldı bu silinmez yaşamak suçu üzerimde
bileyim hangi suyun sakasıyım ya rabbelalemin
tütmesi gereken ocak nerede?

Dua niteliğindedir benim için, işte tam bu kısım, öyle okurum, o niyetle. Bunun inançlı olup olmamakla pek alakası yok. Ay ışığından bile medet umduğum -bir nebze aydınlatır mı içimi diye- karanlık kasvetli günlerde yahut gecelerde, gözlerimi kapatıp tekrarlarım usulca. Garip bir şekilde bana kendimi güçlü hissettiriyor bu dizeler.

Images designed via Canva.com and background images are free to use from the inbuilt gallery.

Sort:  

Başlıkta "şiir" kelimesini gördüğüm gibi direk girdim içeri. İlk başta sadece bir şiir ve birkaç cümle göreceğimi sandım ama kendi fikirlerinizle donatmışsınız, çok güzel olmuş.

Yazınızda bazı yerleri, önemli bulduğunuz yerleri kalın yaparak okunurluğu daha kaliteli yapabilirsiniz, kişisel düşüncem tabii bu. Umarım bu seriye devam edersiniz. Ederseniz takipte olacağım.

Çok teşekkürler yorumunuz için. Kalın, italik düzenleme fikriniz çok güzel lakin yazıma baktığımda kalın harflerle yazılacak tek şey şiirden eklediğim parçalar olurdu galiba. Sanki saygısızlık gibi geldi o cümleler öyle silik dururken diğerlerinin daha belirgin olması. Saçma gelebilir ama özellikle bu şiire saygım çok fazla sanırım, sanki karşımda kanlı canlı duruyor da hürmette kusur ediyormuşum gibi :)

Saçma gelmiyor kesinlikle, benim de kötü hissettiğim zaman bu şekilde kaçtığım birkaç şiir mevcut. Hepsi ayrı yere sahip benim için, aynı hisleri paylaşıyoruz yani.

Açıklama eklemek çok iyi bir fikir, tebrikler :)

Teşekkür ederim, içimden geçenleri ekledim aralara :)

Sizin sesinizden, sizin yorumunuzla ne zaman bir şiir dinleyeceğiz?

O apayrı bir yetenek ister, bende olduğunu hiç sanmıyorum :)

Gençlikte illaki hatalar yapılıyor, hata yapma fırsatını vermeseler de o da bizim hakkımızdı , bunu kabul etmeseler de....hata yapmadan nasıl öğrenecektik...

Emeğine sağlık güzel ve anlamlı bir şiir yorumlama yazısı olmuş emeğine sağlık ☺️

Teşekkür ederim güzel düşüncelerin için 😊

Paylaşımınız günün en Jumbo yazısı seçildi, tebrikler :)

Yazınız Jumbot ve Jumbot Kürasyon Kuyruğuna bağlı hesaplar tarafından oylanmıştır.



Jumbo-T Nedir?

Jumbo-T, TR içerik oluşturucularına destek olma amacıyla kurulmuş bir oluşumdur.

Jumbot Hakkında Daha Detaylı Bilgi İçin

Uzun soluklu açıklamaları ile birlikte doyurucu bir şiir çalışması olmuş. Emeğinize sağlık.

Teşekkür ederim 🤗

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by neokuduk from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

This post has received a 1.04 % upvote from @drotto thanks to: @neokuduk.

Bazen okuduğumuz bir şiir bazen de bir kitap.Hayat yolculuğunda bize yoldaş oluyor.En zor zamanlarda aklımıza ilk o cümleler geliyor.Yazarı ve eserini ilk sizin yazınızla tanıma fırsatım oldu.Kaleminize sağlık.Teşekkürler...

Yorumunuz için teşekkür ederim, çok doğru demişsiniz.

Yazarı ve eserini ilk sizin yazınızla tanıma fırsatım oldu.

Buna da ayrıca sevindim. 😊😊

"Bu şiir; kendimde bir parça bulmaktan ziyade, sanki ben onun bir parçasıymışım gibi hissettiriyor bana." Benim için şiirden daha etkileyici, daha fazla yüreğime dokunan bir cümle oldu...

Yorumunuz çok mutlu etti beni, teşekkür ederim 😊😊

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 62390.04
ETH 2455.58
USDT 1.00
SBD 2.66