Türkiye de Eğitim Sistemi [TR Liste Yarışma 03]

in #tr6 years ago

Herkese merhaba arkadaşlar,

@trliste ekibinin düzenlemiş olduğu bir yarışma için yazıyorum bu postumu . Yarışma için teşekkürler.

finlandiyada-degisen-egitim-sistemi-turkiyeye-ornek-olabilir-mi-fotograflar-3-gelgez.jpg

kaynak

Türkiye de Eğitim Sistemi
Ülkemizdeki eğitim sistemi konusunda hepimizin çeşitli eleştirileri muhakkak vardır . Her kafadan bir ses bile çıkabilir o kadar ucu açık bir konu .
Ortalama 6 yaşımızdan itibaren hepimiz eğitim sistemine ayak uydurmaya çalışırız.
Minimum 13 - 14 yıl bu süreç devam eder. Öğrendiğimiz her şeyin geleceğimize yön vereceğini, şekillendireceğini düşünürüz.

Peki ülkemizdeki eğitim sistemi bizlere hedefe ulaşmamızı sağlayan eğitim'i veriyor mu ?

Ne yazık ki yıllardır oturtulamayan bir eğitim sistemimiz var . Eğitim alma aşamasına geçemeden ilk hedefimiz öğrenciyi mevcut sisteme adapte etmek oluyor. Öğrencileri özel koşullarını dikkate almadan aynı koşullara maruz bırakarak yeniden meslek seçmeye yöneltiliyorlar ki seçme hakkı verilmeden.
Öğrenci de bu mekanizmaya ayak uydurmak için yıllarca adaptasyon sorunu ile baş başa bırakılıyor.

Öğrencilerin ilgileri, becerileri, yetenekleri vb. eğitim sistemimizin neresinde?

Tabi ki her zaman ikinci plana atılıyor. Bu konuya dikkat etmektense daha çok gelecek olarak ve ülke olarak bakılıyor bu konumda ne yazık ki . Halbuki bu durumda öğrencilere yönelik , onların isteklerine kulak verilebilir.

Yani şuan ki eğitim sistemimizin tersini düşünmemiz gerekecek. Öğrenci merkezli bir eğitim sistemi kulağa bile ne kadar hoş geliyor.
Aslında çok da zor değil ki bunun da örneğini görüyoruz. Örneğin ; İngiltere de bahsettiğim sisteme yakın bir sistem uygulanıyor . Bizde neden olmasın ? Ülkemizde kanaatimce eğitime gereken özen gösterilmiyor.

Son yıllardaki ' ÖSS - YKS ' degişmelerinden de bahsedeyim.
Yıllardır bir çok sistem denenmiş ve hedefe ulaşılamadığı gözlenilmiş ki sistemimiz hala değişim içerisinde. Ben de öğretmenlik okuyorum nasipse az kaldı , ben bu sistemin bu kadar çok değişmesini doğru bulmuyorum herkesin farklı görüşü bakış açısı muhakkak vardır saygı da duyarım lakin dediğim gibi bana doğru gelmiyor. Zaten yıllardır tartışılan bir konu.

Aslında bazen düşününce çok garip geliyor 120-140-160 dakika her neyse bu kadarlık bir sürede resmen gelecek inşa ediyoruz . O da ne kadar doğru bilemiyorum.

headline.jpg

kaynak

Eğitim sistemimizde beni en çok rahatsız eden şey sürekli değişime uğraması imiş. Buradan onu da anlamış oldum bende :)

Okuduğunuz için teşekkür ederim..

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 64252.58
ETH 3495.24
USDT 1.00
SBD 2.50