3 Boyutlu yazıcılar: anlatıldı

in #tr6 years ago

Merhaba, 

bügün sizlere 3 boyutlu yazıcıların ne olduğunu ve nasıl çalıştığını anlatıcam.

bir elmayı düşünün, ekmek gibi dilimliyoruz. En alttakı dilim donat şeklinde olacak, sonrakı dilim daha kalın bir donat olacak, bi kaç dilim sonra bu donatlar bir daireye dönüşecek. şimdi eğer ben bu şekilleri kartondan kesersem ve üst üstte koyarsam bu elmayı karton'dan yapmış olurum. 

3 boyutlu yazıcılara gelelim, onlar da tam bu işi yapıyor sadece karton kesmek yerinde bir maddeyi(filament) eritip (FDM yazıcılar) veya UV ışık ile(DLP) o şekilleri oluştur. 

Peki 3 boyutlu yazıcılar bize ne yapabilir?

istedığınız tüm cisimleri üretebilir, aslında şuna kadar yapamadığımız eşyaları bile yapabilir. Mesela bu gear bearing https://www.thingiverse.com/thing:53451 

Material

en çok kullanılan material PLA dır. mısırdan yapılır.

ABS (arabadaki plastikler)

PETG (pet şişe)

DLP yazıcılar resin kullanır

Bunlar en çok kullanılan filament türleridir.  

ne kadar dikkat ile basabilir?

FDM : en çok kullanılan meme 0.4mm dır, bu meme ile en az 0.1 mm dilimler basabilirsiniz.Tabi daha küçük memelerde var mesela 0.1mm.

DLP : FDM yazıcılara göre çok daha dikkatlıdır

Ne kadar sürer?

ne kadar daha dikkatlı basmak isterseniz o kadar saha fazla sürer. Mesela bu cısım hem büyük hem de dikkatlı bir cısımdır. 8 saat sürdü.

https://dlive.io/video/musefsadri/7a1f49b0-9424-11e8-a4be-0242ac110003 



okuduğunuz için teşekkür ederim

sorularınızı bekliyorum




Sort:  

Sanki translate ile çeviri yapılmış bir metin olduğu hissine kapıldım yazınızı okuyunca. Çünkü anlam bozukluğu var gibi geldi bana.

Mesela:
"ne kadar daha dikkatlı basmak isterseniz o kadar saha fazla sürer. " cümlesindeki dikkatli kelimesi yerine detaylı kelimesi daha anlamlı olurdu diye düşünüyorum. Sondaki "daha" kelimesinin baş harfi de hatalı olmuş.

Haklısınız ben yabancıyım ama İstanbulda yaşıyorum

Tanıdığıma memnun oldum, takibe aldım.

bende memnun oldum

Congratulations @musefsadri! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You got a First Reply

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

You can upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64605.91
ETH 3159.61
USDT 1.00
SBD 4.11