Sizleri bugün cağımızın hastalığı olan obeziteyi anlatmak istedim.steemCreated with Sketch.

in #tr6 years ago

Obezite :Bir insanın olması gerektiği kilodan fazla olmasına obezite denir.Gerçekten günümüzün ve çağımızın hastalığı olan obezite oldukça da yaygındır.Genelde yanlış beslenme,alkol,sigara ve beslenme yanlışlarından kaynaklanır.Obezitenin açtığı hastalıklar:Kara ciğerde yağlanma,göbek bölgesinde yağlanma,kanser türleri,diyabet,kalp hastalıkları, eklem ağrıları,uykusuzluk,yorgunluk,halsizliktir.Obezite Amerika birleşik devletlerinde nüfusunda her üç kişinin ikisinde obezite görülmüştür.Her yıl yüzde beş oranında artıyor.Bence daha fazla kilo almadan diyetisyene veya spor salonuna gitmeleri gereklidir.Hatta biraz size kendimden örnek vermek istiyorum bende her ne kadar kabul etmekte zorlandıysam da bende o bezdim.Bende çok fazla kilolu bir insandım hatta arkadaşlarım alay ediyorlardı kilo veremezsin falan diyorlardı bu arada bizim evde daha doğrusu benim odamda küçük bir mini market vardı diyebilirim.İnsanlar sanki ben kilolu olunca bana bakış acısı bir değişik geliyordu fakat inat ettim kimseyi dinlenemeyip bir diyet uygulamaya başladım.Elimden geldiğince cips,kuru yemiş,çikolata ve yağlı yiyeceklerden kurtuldum ekmeği 1 dilime düşürdüm fastfood hayatımdan çıkardım spora başladım.1 dilim kepek ekmeği ,salatalık,biber,domates ve sabah kahvaltında iki yumurta sarısını yemeyip dışını yiyordum,yeşillik bir bardak çay ve mutlaka gün içerisinde yeşil çay içiyordum biliyorsunuz ki su içmenin 'de önemli bir rolü vardır.Çünkü su vücuttaki toksinleri attırarak kilo vermemize yardımcı oluyor.Öğlen: yemeğinde ise salatanın üstüne ton balığı veya tavuk haşlama ve 1 kase yoğurt yiyordum.Aksam yemekten önce spora gidiyordum.Aksam yemeğinde makarna yoğurt yiyordum.Akşamdan sonra hiç bir şey yemiyordum.4-5 ay böyle devam ettim ve azimle başardım.Ben bu arada 100 kiloydum ve şuanda 75 kilo oldum şuanda sabit kilomu korumak istiyorum tabi ki hep açta kalmıyorum kendimi ödüllendiriyorum haftada bir gün aralarda elma falan yiyorum.Yani hiç moralinizi bozmayın sizlerde kilo vere bilirsiniz çok zor değil inanın tek zorluğu düzene oturtana kadar yani yemek düzeni olduktan sonra gerisi kolay sizlerde benim gibi kilo verebilirsiniz sadece biraz beslenmenize dikkat ederek ve ben şunu anladım insanın istedikten sonra yapamayacağı bir şey yoktur.

obez.jpg

Sort:  

çok teşekkür ederim ilginize sizinde yazılarınız gayet güzel olmuş.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64449.70
ETH 3164.37
USDT 1.00
SBD 3.87