Steem Wiki fikri vardı n'oldu o iş?

in #tr6 years ago (edited)

Biraz önce bir dMania içeriğine denk geldim :)

Steem(it)'in ilk günlerinde, bildiğin Neandertal oluyoruz.

steem-wiki.jpg

Çok daha fazlası da var elbet ama bi çırpıda aklıma gelen, Steem ile hayatımıza girenler:
// tek tek okuyun hayli keyifli oluyor ;)
Steem, SteemDollars, Up Vote, Down Vote, ReSteem, Voting Power, Voting Value, Voting Strength, Author Reward, Curation Rewards, Claim rewards, Wallet, Market, Steem Buy, SBD Sell, Order Book, Block Trades, Transfer, Balance, Memo, Steem Power, Vest, Power Up, Power Down, Delegate, Un Delegate, Minnowbooster, SP Leasing, Vote Buying, Vote Selling, Steem Connect, Authorized Apps, Revoke, Posting Key, Private Posting Key, Active Key, Witness, Witness vote, node, emrebeyler, damla, anadolu, sorucevap, monomyth, baharoba, kuşadası, çanakkale, discord, steemit türkiye sunucusu, eSteem, steemia, hsynterkr, good-karma, misterdelegation, steemreports.com, steemauto.com, steemnow.com, steemd.com, steemdb.com, steemworld.org, steemwhales.com, Whale, Dolphin, Minnow, Plankton, ned, dan, steemVsteemit, Busy, dTube, dLive, dSound, dMania, utopian.io, steepshot.io, BeScouted, artizm, world of photography, oendertuerk, sndbox, tach, curators, türk küratörler, reputation, reward share, botlar, yabapmatt, steembottracker.com, uyuyan bot, uyanık bot, bid bot, post age, refund, reSteem bots, null-promote, bot roi, steem more info, steem plus.. ... ve sbd yerel de tabiki ;)

hede.io'dan haberdarım ama orada atıyorum; delegasyon için "zengin çocuklarının işidir" gibi yazılar olabilir. Daha wikimsi bi şey de olması lazım sanki..

Gecenin bir yarısı, hayli güzel bir sohbette @bayeco06 Steem Wiki fikrinden bahsetmişti. Sadece yukarıdakiler gibi ilk akla gelenler için bile olsa, hayli faydalı olabilir.

Abi o iş n'oldu ? :)

Sort:  

Benzerini @cpxturk-destek yapıyor hali hazırda.

Süpermiş!
Bu içerikler https://www.steem.center/ benzeri bir yerde sunulabilir.

Merhaba, daha önceki wiki olayını bilmiyorum ancak hede'nin kurulma amaçlarından birisi de steem hakkındaki terimler için kaynak olmak. İster wiki gibi sadece bilgi verin, ister yorumunuzu yazın farketmiyor. Sözlüğün en güzel faydalarından birisi de bu. Ben steeme tam hakim olmadığım için henüz yazmadım bunları (bugün başlamayı planlıyordum yazmaya), daha iyi bilenler şimdiden yazarsa çok yararlı olacak yeni başlayan yazarlar için. Steeme çok sayıda insan üye olacağından, tek tek anlatmak zor olacak öteki türlü.

Hede gayet güzel gidiyor ve steem için de güzel bir kaynak olacaktır, ona şüphem yok.
Ama Behzat Ç'den Güzel film sahnelerine kadar pek çok konu arasında, Steem'e özel içeriklerin arada kaynayabileceği için steem-wiki tadında ekstra bir site de güzel olabilir.

Bu arada konu açılmışken;
Başılık-Yorum meselesini tekrar düşünmenizi rica ediyorum.
Örneğin, Bitcoin hakkında hede girdisi oluşturmak için, benim de bitcoin konusu girmem gerekiyor. Oysa zaten açılmış bir başlığa yorum yazmak daha pratik. Şimdiki mantığı da anlıyorum ama bu sözlük'ten steemit tarafına gelinen bir düşünce ekseninde olmuş gibi duruyor.

Oysa Steemi'ten sözlüğe giden bir düşünce ile olsa, pek çok kullanıcının, tek kelimelik "bitcoin" başlığı ile konu yazması, Steemit de feed hacklemeye benzeyecektir.

Mesela, şu an soldaki başlıkların çoğu hakkında fikir beyan edebilirim. Şahsi fikirlerim kötü de olsa, Hede için bir katkı olabilir. Ancak şu an ki yapı da her birisi için benim de ayrı başlık açmam gerekiyor. Benim gibi 10 üye daha olsa ve Steemit'deki feed'lerimiz klon hesapların işgaline uğramış gibi olmaz mı..

// Lütfen yanlış anlaşılmasın eleştirmek için değil, fikri çok tutuğum ve daha iyi olmasını istediğim için yazıyorum.

//cc: @keepkalmandread

Önerileriniz için çok teşekkür ederim:) Bugün itibariyle kısa entryleri yazarken uyarı veriyor site, eksi oy alabilir veya moderasyon tarafından silinebilir diye. Moderasyon olacağı için o tarz tek kelimelik girdilere mümkün olduğunca izin vermeyiz muhtemelen (ki bazıları kısa olsa da güzel olabiliyor).

Neden yorum değil de post olduğu hakkında detaylı açıklama yapacağım merak ederseniz size de atarım. Biraz önce @emrebeyler 'e nedenlerini yazmıştım, hak verdi sanıyorum ki sebepleri beğendi:) Zaten bu tarz kısa yazıların yazıldığı uygulamalar var steem üzerinde halihazırda. Çok kısa yazılar yazmanın bir manası olmadığını yazarlar anlayacaktır zamanla oy almadıkça, spam olarak algılanmamak için dikkat edeceklerdir. Steemit'te nasıl görünüyor bakmak isterseniz: https://steemit.com/created/hede-io

Merhaba @murattatar,

Yazınız @trdaily tarafından otomatik olarak seçildi. Ve @trdaily curation trail'i takip eden
@emrebeyler hesabından da oy aldınız.

@trdaily curation trail'e bu adresten katılabilirsiniz.

Yine görüşmek üzere! :)

abi adamın biri yapmıştı onu ondan tekrar yapmayım dedim ama ilk fırsatta tekrar bakıp dönüş yapacağım sana :)

abi wikiyi bilmiyorum ama, görüntülenme sayıları kaybolmuş ona ne oldu biliyor muyuz ?

yok abi bilmiyorum. //fark etmemiştim bile
reis biliyor olabilir..

Abi ondan kaçmaz muhtemelen son yazısı konuyla alakalı ama adam witness global dilde anlatıyor, ben yabancı kalıyorum.

Kandırması kolay olduğu için,
ve Busy, dLive ve benzerlerinden girişleri saymadığı sadece steemit'te saydığı, yani ekosisteme ters bir şekilde merkezcil yapıda olduğu için demiş.

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70797.92
ETH 3553.00
USDT 1.00
SBD 4.76