You are viewing a single comment's thread from:

RE: Steemit Kullanım Kılavuzu - Part 5 (Steemit FAQ-TR)

in #tr7 years ago

Üstad, steam power ve up vote hesaplama formülü aradım ama henüz sağlam bir kaynak bulamadım.
Örneğin
Voting Weight
30 SP
2.08 + 27.7 SP
Voting Power
33.98%
yazıyor şu anda bende.

3 dk sonra ilk oyu 30 SP ile ben verirsem.. (%100 güç ile oy versem)
3 dk sonra ilk oyu 100 SP ile başkası verse.. (%100 güç ile oy verse)
toplamda 100$ ödülü olan bir yazıdan kim ne kadar cürasyon alır?

Sort:  

@murattatar 100$ lık bir postun yaklasık 25$ ı kürasyona ayrılır. bu curation ödülü yazıyı beğenenler arasında dağıtılır. resteem yapana da gidiyor mu onu hiç bilmiyorum.

bir postu beğendiğinizde size ne kadar curation ödülü geleceği bir hafta sonra belli olur çünkü beğenenlerin sayısı, % kaç la upvote bastıkları, steem power ları hersey hesaplamaya dahil olur. herhangi bir post bir hafta boyunca oylanabildiği için, bir haftadan önce size ne kadar curation ödülü düseceği hesaplanamaz. bir hafta sonra o matematiksel formülü bulup size ne kadar curation ödülü düseceğini hesaplasanız bile bir ise yaramaz çünkü siz onu hesaplayabildiğinizde zaten curation ödülleri dağıtılmıs olur :) yani bostan yere hesaplamıs olursunuz.

Çok kaliteli yazılmış bir yazı, yeni birisi tarafından yazıldığında 1$ ancak görürken,
daha basit ve özensiz başka bir yazı, bi balina tarafından yazılınca 100$ alıyor..

Bir konuya; ben oy veriyorum 1 kuruş değişiyor. Bir başkası verince 3$ değişiyor.

Bu dengesizlik en azından kürasyon alırken tersidir umarım. Yoksa İlk biz oyladığımız halde, sp'si çok olan 6. gün gelip oyladığında herkesten fazla kürasyon alacaksa, bu zaten büyük olanları daha da büyüten bir sistemin, kürasyon kısmında da geçerli olması demektir.

maalesef büyük ihtimalle kürasyon kısmında da sp si çok olan avantajlı diye düsünüyorum vala. kesin bir bilgi olarak söylemiyorum ama benim tahminim böyle.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63658.03
ETH 3299.99
USDT 1.00
SBD 3.90