Başka bir şey Kafası

in #tr5 years ago (edited)


Yaklaşık yirmi gün önce yazdığım bir yorumda şöyle demiş idim:

İnsan canlısı neden konuşur/yazar? Kendini pekiştirmek için
Şimdi yazacaklarım da konuyu hem kendime tekrar etmek için, hem de olur da bu yazıya denk gelen olursa, "Başka bir şey Kafası" hakkında onu da düşünmeye davet etmek için.

Soğuk bir kış gecesi, şehre yeni bir balıkçı gelmişti.. diye başlamayacağım :) Zira edebi şeyler ustaların işi ;)



1000 Kitap

Ama Ocak'tı. Tarih atarken hala 2015'e gidiyordu elimiz.

Bazen, bazı şeyler olanca büyüklüğü ile burnumuzun ucundadır. Fakat İDRAK etmemiz için takvime yazılı rakamların bolca değişmesi gerekir.

Barış Özcan bir video paylaşmıştı. Başlıkta "Pijamayla çalışmak" görünce, işe gitmeden çalışma kültüründen bahsedeceğini düşünerek play'e basmıştım.

 

Fakat başlığın devamındaki #BaşkaBirŞey benim için süpriz olmuştu.

(Doğru kabul edilenin sürpriz değil, süpriz olması gerektiği konusunda TDK'nın inadına karşı direnmek lazım diyerek, bu kelimeyi kullandığım çoğu zaman TDK'ya link vererek kullanıyordum. Lakin ki her zamanki devlet basiretsizliği söz konusu. Sozluk.gov.tr yönlendirmesi yapmışlar ve direk kelimelere ait sayfalara link vermeyi kaldırmışlar -ya da zorlaştırdıkları için ben bulamadım-. Ben de başka sayfaya link verdim)

Video'da Edelkrone şirketi çatısı altında işini harika yapan insanlar vardı. Dahası iş yapış biçimleri de enteresandı. Öyle "Müdür Google'ın ofisinde atari ve play station varmış" değildi sadece mesele.

"Şirket içi demokrasi" gibi, duyunca kulağa güzel gelen ama hiç alışık olmadığımız için "İyi de uygulamada nasıl olacak?" dedirten bir şeyden de bahsediyorlardı.

Elbetteki; sıra dışı şekilde başka bir şeylerden bahseden bu kanaldaki videoları resmen höpürdüm :)

Vakti olan hemen şimdi izlemeye başlayabilir.. Zira devamında yazacaklarımın daha iyi İDRAK edilmesi için videoların izlenmiş olması daha güzel olacaktır. Çünkü "anlamak"tan değil, "İdrak etmek"ten bahsediyorum.



kutsal bilgi kaynağı

 

Başka Bir Şey Sezon 1 Bölüm 1

 

Başka Bir Şey Sezon 1 Bölüm 2

 

Başka Bir Şey Sezon 1 Bölüm 3

 

Başka Bir Şey Sezon 1 Bölüm 4

 

  1. Bölümde kullanılan müzik için izinler gözden kaçmış sanırım ve işleri karıştırmış biraz,
  2. Bölümden devam edelim..

Başka Bir Şey Sezon 6 - Uçurumdan Atlamak

 

Buraya kadar susuzca izledim.
Sonraki bölümler zaman içinde gelmeye devam etti. Bütünlük olması açısından diğerlerini de buraya ekliyorum.

Başka Bir Şey Sezon 1 Bölüm 7 - Lan Olm Kalk

 

Başka Bir Şey Sezon 1 Bölüm 8

 

Başka Bir Şey Sezon 1 Bölüm 9

 

Başka Bir Şey Sezon 1 Bölüm 10 Final

Part 1

 

Part 2

 

Part 3

 

Bir süre sonra, bölümler bitti. Hatta aradan biraz vakit geçtikten sonra tüm videolar kalktı.

Sonra İkinci Sezon geldi. Eskiler de geldi, ancak bu sefer, yeni videolarda DAHA Başka Bir Şey'den bahsediyordu.

Yukarı da dediğim gibi, belki hepimizin her gün duyduğu şeylerdi. Ama bilmek ve idrak etmek çok farklı.

Tek tek videoları koyuyorum ki, idrak kümesindeki eleman sayısı artsın. Zira ben hayli geç kalmıştım.

Başka Bir Şey Sezon 2 Bölüm 1 - Benden Bir Şey İsteyin

Başka Bir Şey Sezon 2 Bölüm 2 - Adamlar Yapmış

Başka Bir Şey Sezon 2 Bölüm 3 - Benim Yüzümden

Buraya kadar gelen varsa ne mutlu :) Çünkü Başka Bir Şey'in yapmak istediği önemli şeylerden birisi de sanırım bu. Adım adım, özümseye özümseye izleyenleri bir yere getirmek.

"Benim Yüzümden" bakış açısı hayli sıra dışı ve bi o kadar da doğru bir düşünce yapısı. Bu ülke şu an eskisinden daha fakirse benim "bak bunlar yenebiliyor" dediğim NovaColor pastel boyaların ithal edilmesi yüzünden. Markette 3 tane poşeti dolduran 30 TL'nin şimdi 5 lt yağı bile alamıyor oluşu Benim Yüzümden.

Biliyorum, bazılarımızın -özellikle video'ları atlayarak izleyenlerin ve konuyu derinlemesine düşünmeyen çoğumuzun- zihinleri ve bilinç altları şu an isyanda. "Ne'lakası var kardeşim.. dolar'n yükselmesi ile benim ne alakam var" diyor. İlk bakışta gayet normal gibi duran bu düşünce aslında hiç de doğru olmayabilir.

Siz de "ne alaka", "dövizin yükselmesi yanlış ekonomi politikaları yüzünden" diyorsanız, Evet, tam olarak haksız sayılmazsınız ama rica ediyorum en azından 2. Sezonu yeniden durdurarak, belki yanınızdaki biriyle üzerinde konuşa konuşa yeniden izleyin lütfen.

Şayet aynı çizgide hizalanabildiysek ne güzel ;)
Çünkü daha diyeceklerim var..


Kapak görseli: Bored Panda, Heykelin sanatçısı: Paige Bradley


Posted from my blog with SteemPress :

https://murattatar.xyz/baska-bir-sey-kafasi/

Sort:  

Başka bir şey Kafası

başlığını okuyunca aklıma @arafs'ın tanıştırdığı bir youtube kanalı gelmişti, yazıda videolarını görünce sevindim aslında:)
tekrar o günlere gittim, birkaç gün içinde arka arkaya tüm sezonlarını izleyişim geldi aklıma..

kamu spotu gibi her yerde bir link bir yazı bir bilgi olan böyle postları okumak çok hoş:)
(hepsine bakıldı:)

Adım adım, özümseye özümseye izleyenleri bir yere getirmek.
..
Şayet aynı çizgide hizalanabildiysek ne güzel ;)
Çünkü daha diyeceklerim var..

okumak isteriz:)

videoları henüz izlemedim ama vakit ayırıp izleyeceğim. Şimdilik izlemesem de, aynı çizgide hizalanabilmişizdir diye de düşünüyorum ama çizgideki sonsuz nokta içerisinde bulunan bazı noktalara da itiraz etmezsem içimde kalır. şu anda neye itiraz edeceğimi bilemiyorum :)) Şirket içi demokrasi sözünden ötürü sadece, bir demokrasi kültürü ile işleyecek bir şirketin, öncelikle çalışanlarının da bazı kültürel ve etik donanımlarda olması gerektiğini düşünüyorum ama biraz karışık oralar.

Devamında denilecekleri ilgiyle okuyacağımdan eminim.

Congratulations @murattatar! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You distributed more than 24000 upvotes. Your next target is to reach 25000 upvotes.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64093.86
ETH 3123.80
USDT 1.00
SBD 3.94