26 Satırda İsrafı Önleme

in #tr6 years ago (edited)


Farkında olmanın yükü.. Madem Gezegen İsrafı almış başını gidiyor ve ben bunun farkında olduğumu iddia ediyorum ve başkalarını yargılıyorum. O halde bu konuda Ben ne yapabilirim?

Elbetteki hemen yakın çevremden başlayarak önerilerde bulunabilirim. (Ki yüklemi, birinci tekil şahış ve -di'li geçmiş kipinde olan cümleler kurmam gerektiği için; aşağıda "gönder"dim" kelimesinin ekran görüntüsünü de bulabilirsiniz.


Evin yakınlarında bolca sokak lambası var. Güneş doğmadan zaten ayakta olduğum için, yalancı şafaktan, tan yerinin aydınlanmasına, güneşin doğmasına kadar olan süreci gözlemleyebiliyorum.

Belli bir vakitten sonra ortalık sokak lambalarına ihtiyaç duymayacak kadar, gayet güzel aydınlanmış oluyor. Ancak lambalar 2-3 saat daha yanmaya devam ediyor. Bu hem kullanılacak elektriğin (dolaylı olarak doğal gazın da) israfı demek. Elbetteki bunların ekonomik ve çevresel karşılıklarının da israfı yapılmış oluyor.

Bu israfı engellemenin, hepimizin bildiği pratik bir yolu var: LDR = Işık sensörü.

Işık fazla olduğunda, sokak lamları sönsün. Az olduğunda yansın. Bu kadar!

Olayın güzel tarafı yapılacak donanım masrafı da çok çok az, yazılacak kod da çok az: 26 Satır!


  1. int x;
  2. void setup() {
  3. Serial.begin(9600);
  4. pinMode(A0, INPUT);
  5. pinMode(3, OUTPUT);}
  6. void loop() {
  7. x = analogRead(A0);
  8. if (x > 200) { while (1) {
  9. digitalWrite(3, LOW);
  10. x = analogRead(A0);
  11. if (x < 200) { break; }
  12. }
  13. }
  14. x = analogRead(A0);
  15. if (x < 200) { digitalWrite(3, HIGH);
  16. while (1) {
  17. x = analogRead(A0);
  18. if (x > 200) { break; }
  19. }
  20. }
  21. }
 


Belediye'ye gönderdiğim mail:

Merhaba,
Sabahları erken saatlerde ayakta oluyorum. Ve sokak lambalarının ortalık ağardıktan yaklaşık 2-3 saat sonra kapandığını görüyorum.
Kodlama ve Elektronikle uğraştığım için, bu işin OTOMATİK olarak ve tam gerekli olduğu zaman yanıp/sönmesinin mümkün olduğunu biliyorum.
Bunun için, Sokak lambalarının bağlı olduğu ana hatta/hatlara, Çok düşük maliyeti olan sadece 3 parça donanım (Arduino + LDR + Röle) bağlanması ve aşağıdaki kodların yüklemesiyle, şehir milyonlarca liralık tasarruf sağlayabilir.
...kodlar...
Evet, hepsi bu kadar. Ama karşılığı harika ;)


Görsel: adiyamandaisikgazetesi


Posted from my blog with SteemPress :

https://murattatar.xyz/26-satirda-israfi-onleme/

Sort:  

Süpersin !

Teşekkürler ;)

Hocam akşamları sokakta gezerken dikkatimi çekiyor. Bazı yerlerde direk mesafeleri oldukça uzakken bazı yerlerde daha yakın sanki. Bu lambaların sayısının azaltılıp, daha güçlü bir ışıkla daha fazla alanı aydınlatmasını sağlayarak yapılacak bir çalışma da sizce tasarruf mümkün müdür? Bu konuda herhangi bir uzmanlığım yok sadece baktıkça aklıma geliyor bir de böyle bir konu görünce yazmadan geçemedim. :)

Ben de uzamanı değilim ama yemeğin güzel olup olmadığını kestirmek için, Fransız ve İtalyan mutfağını bilen aşçı olmaya gerek yok sanırım ;)

bence;

LED lambalar daha az enerji ile daha çok ışık veriyor. Uzun aralıklar için bunlar kullanılabilir sanırım.

Ancak hadi lambaları yenileyelim demek belki daha tuzlu olabilir. (direk söküp takmak, yapılan kazılar..)
Belki yeni yerlerde, baştan aralığı çok Led'ler kullanılabilir..

Gelen cevabı menşın olarak bekliyorum hocam merak ettim bende :)

Hocam çok duyarlı bir yazı paylaşmışsınız. Sokak lambalarına sensör takılması çok mantıklı bir çözüm,keşke sizin gibi düşünen duyarlı yöneticilerimiz olsa. Kimbilir belki talebinize olumlu yanıt alırsınız. Karşılığı ne oldu çok merak ettim :)

Çözüm Partisi mi kursam acaba.. yalnız kısaltması pek hoş durmayabilir :)

Bugün yazdığım için, hemen bir yanıt beklemiyorum.. makul bir süre sonra bi ses çıkmazsa, elden dosya da verebilirim aslında..
Dönüş olursa, size de bi menşın atarım ;)

Hmm çözüm partisi 👌 çok uyar.
Siz kurun partiyi biz oy veririz hocam :)

Hocam geçtiğimiz dönemde tam olarak bahsettiğiniz projeyi yaptım hatta baskı devresini dahi kendim oluşturdum. Çok faydalı bir proje oldu benim için fakat o işi pek kabul edeceklerini düşünmüyorum :(


Bence bunun iki farklı sebebi olabilir, arduino ile şehrin aydınlatmasını kontrol etmek pek kolay olmayabilir eminim siz onun da hesabını yapmışsınızdır ben eksik biliyor olabilir ama arduino ile 5 volt kadar bir değer alıyoruz. (hala aydınlatma dersi görmediğim için şehir aydınlatma sistemleri hakkında pek bilgim yok) bu sebeplerden biriydi fakat bence en kolay çözülebilecek olan şey bu olabilir.

Diğeri ise, ihale...

Kim bilir o projelerin altında hangi yeğenlerin imzası var........... bu noktaları uzunca bir süre koymak isterdim fakat gerek yok herkes biliyor neyin ne olduğunu.

Screenshot_7.jpg

--Dün bi arkadaşla, çocuklar ya da alzheimer hastaları için GPS modülünden kolye ve bileklik yapma fikri üzerine konuşurken, görece modül küçük ama diğer bileşenler büyük olduğu için geçmişti PCB basma düşüncesi.. senin yoluna doğru gelecekmişiz gibi duruyor ;)

--Hocam zaten biliyor olduğuna eminim ama insanlık hali, yazarken aklınıza gelmedi sanırım..
220V'luk bir kabloyu kestiğimizi düşünelim. Ufak bir güçle iki kabloyu birleştirip ayırmayı başarabiliriz. Böylece 5V ile aslında 220V'u kontrol etmiş oluruz ;) Ki her zil çaldığında çalışan bu aletin adı: Röle (relay) malum ;)

https://www.youtube.com/results?search_query=arduino+with+220v

--IoT için bana keyif veren tarafı, Röle+Wifi+GSM modülü yapmanın mümkün olması ;)

--Yeğenleri ve damatları, koş "otomatik sokak lambası ihalesi" var diye kandırmak lazım galiba :)

Evet hocam yazınızı okuduğumda dışarıda yürüyordum yorumu da o sıra yazmıştım bu yüzden aklıma gelmemişti :)

IoT ile çok güzel şeyler yapmak mümkün tabi biraz üzerine eğilmek lazım kodu evirip çevirip kendi projemize uyarlayabilmek lazım :)

Bir yeğen veya damat bulursanız kaçırmayın otomatik sokak lambası projesi güzel proje :D

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63248.94
ETH 2576.33
USDT 1.00
SBD 2.85