Demlik Ve Çayın Aşkı

in #tr6 years ago (edited)


Demlik, çayın doğduğu yerdir. Doğmak fiilini burada aslında yetiştirildiği değil de, çayın içilesi bir hal aldığı yer olarak belirttim. İçilesi bir yer ise hani dersin ya bir çay içelim yine dertlendim…

İşte böylesi durumlarda girer devreye çay ve demlik, ikisini bir araya getirirsin, konuşur, anlaşır, anlatırsın ne var ne yok, itiraf edersin biraz da, eskilerden yenilerden, olmuş ve olacaklardan, çay ve demlik ikisi bir arada seni dinler, sessizce, sonra da bir bakmışsın oyun oynarlar arada demlemecesine…

Demlik, çaya gebe kalır. Çay ise annesi sanır her defasında demliği, içine hapsolmuş bir karanlığın, sıcak bir suyun içinde bekler. İçilesi, havasından geçilmeyen, buharı üstünde, kıvamında biraz bekler yaklaşık; sen de 15, ben diyeyim 20 dakika, sonra filizlenir sanki, ayrı bir hava alır anla ki, sonra geldim der! derdine dert olmaya diye sana söyler…

Hayatımızın vazgeçilmezlerindendir ikisi, aşktır belki de… kimisi için vazgeçilmez, bazıları hiç beklemez, kimisi de umursamaz… ayrı bir yeri vardır bizde, sohbet aralarında, deniz kenarında yada bir dere yanında, semaverde ayrı bir yerde dursun, demlik ile çayın yeri ayrı tutulsun, onlar aşktır demiştim, bazen de sevgiyi bir yudumda anlatan eli öpülesi aşktır söylemiştim…

Bazen de sabırdır. Sabretmenin ta kendisidir. Çayı demlediğinde biraz beklersin ya, soğumasın diye gözünün içine bakarsın, ama tadı da istersin ki bozulmasın, işte tam bu noktada sabretmeyi öğrenirsin farkına varmadan, tadına ve kokusuna takıldığın çayın demlenmeyi beklediğini anlamadan…

En güzel kıvamlardan biridir. Demliğin içine koyduğun su ile çayın oranının ince bir ayardır vardır, sanki matematikten bir inceliktir. İnce bir ayar çekersin; uydu anteni gibi, bozulan dürbünü tamir eder gibi yada yolda giderken çekmeyen radyo kanalı misali… :)

Neden güldüm biliyor musunuz? :) Siz okurken çay demlendi gibi, şimdi aşk zamanı, şimdi öğle vakti, demlik ve çayın kıvam anı… çayını demleyip içenlere sesleniyorum!… yalnız olmaz o işler! birilerini bulunda sohbet olsun, neşe olsun, bazen birileri ile içmek gerek, hepimizin gönlüne neşe dolsun,… hepinize, hepimize, cümlemize afiyet ve buyurun beraber olsun…

@murat81

Resim 1
Resim 2

 


Posted from my blog with SteemPress : https://murattas.000webhostapp.com/2018/09/demlik-ve-cayin-aski

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63780.55
ETH 2618.13
USDT 1.00
SBD 2.82