You are viewing a single comment's thread from:

RE: Tarihin Arka Odası'nın Kapılarını Açalım Mı?

in #tr6 years ago

Tarih konusunda artık kesin cizgilerim oluştu. Herkes yalann söylüyor. Somut gerçekler dışında örneğin şu tarihte savaş oldu şu kazandı dışında geriye kalan her konu yazan sahsin yorumlaması olarak görüyorum. Örneğin Abdülhamid kahraman mı yoksa hain mı ? Bir taraf despot gaddar derken diğer taraf ise alım evliya yapmaktadır. İkiside sıkıntılı bir durum ifrat ve tefrit diye bir kavram var biz orta yolu bulamıyoruz bu konularda. Tarihi sadece yapılan eylemle yorumlamak çok zor çünkü o dönemin şartlarını bilmek bence imkansiz mesela Vahdettin ne hissediyordu gerçekten psikolojisi neydi ? Doğru veya yanlış demiyorum yaptığı ama bana göre bu doğru veya yanlısa biz de karar veremeyiz.

Sort:  

İfrat tefrit konusunda haklısınız..Herkes tarihten kendi işine yarayacak kısmı almak, seçtiğini ululamak, kahraman haline getirmek eğiliminde...
Yazılarımın temel gayesi de bu duruma olan itirazımdır aslında... İncelediğim kaynaklarda yazarın belirli bir eğilimi olması beni rahatsız etmiyor ben belgelere ve onların yorumlama şekillerine bakıyorum aslında.
Olayların sıralaması, eylemlerin sebep-sonuç değerlendirmeleri yapılırken belgelerde tahrifat, yanlış tercüme, yanlı bakış açısı olduğunda okuyucu etkilenebiliyor, taraf oluyor.
Oysa ben tüm olayları tüm gerçekliğiyle görmek istiyorum. Bu şekilde çalışma yapan tarihçi çok az gözlemlerime göre...
Vahdettin ya da Abdülhamid hatalarıyla sevaplarıyla bizim...
Ben hatalarını görmemezlik etmeyi doğru bulmuyorum, bahaneler üretmeyi ya da..
Yazımda kaçışından önce parçası olduğu siyasetten bahsetmedim, sadrazamlarıyla, yabancılara yazdığı mektuplardan da, Anadolu'da Milli Micadele'ye engel olmak için destekledikleri cemiyetlerle olan ilişkilerini de..
Sadece kaçışına bakın istedim...
Osmanlı Devleti'nin sultanına ve müslümanların halifesine bakın...
Sevr Anlaşmasını imzalamak için onca aşağılama altında koşa koşa gidenlerin memleketin genel iyilik halini mi düşündüklerini yoksa kişisel rant merakları olduğunu mu yazı dizisi sonunda sizler karar vereceksiniz.
Tarihle olan bağlarımızı düzeltmemiz gerek, takılıp kaldığımız yerler yakamızı bırakmıyor, benzer hataları yapmaktan vazgeçeriz artık umuduyla yazıyorum ben...
Sakin sakin yazacağım ben, sizler de vakit ayırıp okursanız, yazdıklarımı bir de siz araştırır, bulgularınızı paylaşırsanız tarihi bir toplumsal sorumluluk olarak değil mevduat kaynağı görenlere karşı bu cephede gerçekleri arayanlar olarak kendi sorumluluğumuzu yerine getirmiş olacağız sanırım...

Bana bu satırları yazdıran, bırakıp gitmeyenler, vatanları için yerli yabancı her güçle, çok güç koşullarda mücadele edenler.. bahane üretmeyenler yani...

Değerli katkınız için teşekkür ediyorum..

Ben tşk ederim sizin yazılarınızı okumak benim için bir keyif oldu artık. :)

Bilmukabele, efendim :)
Selamlarımla
🎓

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 61840.18
ETH 2589.24
USDT 1.00
SBD 2.55