Mutlaka İzlenmesi Gereken Diziler ''Kardeş Payı''steemCreated with Sketch.

in #tr6 years ago

Arkadaşlar bugün size Kardeş Payı dizisinin kendimce değerlendirmesini yapacağım,

Kardeş Payı benim bir Türk dizisi olmasına rağmen benim en sevdiğim diziler arasına girmeyi başarmıştır. Bir Türk dizisi bu kadar mı kaliteli olur dedirtiyor insana. Beni takip edenler bilir ilk yazılarımda Türk dizileri ile yabancı diziler arasındaki farkları yani aslında bizim başarısız işlerimizi konu alan yazılar yazmıştım.

Şimdi arkadaşlar kardeş payı dizisinin konusu harika bir komediden oluşmaktadır. İstanbul'da komşuluk ilişkileri koparılmamış nezih bir mahalle içinde buluna 3 kardeşin hayatlarını anlatan dizi, kardeşlerin kendi aralarıyla ve arkadaşlarıyla komik diyalogları,kabaca hayatın okul bölümünde başarısız olmalarına rağmen hayallerinden vazgeçmemelerinden ve bu uğurda katlandıkları çeşitli zorluklardan bahsediyor, aslında komedi dizisi olmasına rağmen bazen o kadar çok drama bağlıyor ki gözlerimin bazı sahnelerde yaşardığını hatırlıyorum.

3 Kardeş demiştik bunlar; Metin Ali ve Feyyza evet aile isimlerden anlaşılacağı üzere koyu Beşiktaş taraftarı babaları bir ''Y'' kromozomu daha çıkaramadığı için sonuncusu feyyaz yerine feyyza olmuş :) Feyyza mahallenin zenginine ait bir petrol ofisinde müdür, Metin ve Ali ise babaları okumuş bir profesör olmalarına rağmen kendileri hayat okulunu tercih ederek sıhhi tesisatçı olmayı seçmişler, ancak babalarının hayali olan bir icadı kendileri yapabilmek için büyük bir maceraya atılıyorlar ve işte komedi de tam bu sahnelerde zirveye çıkıyor.

Şu kadar söylüyorum bu dizide eğer IQ seviyeniz çok düşük değilse gözlerinizden gülmekten yaş gelecektir, hatta gülerken diğer esprileri kaçıracaksınız o yüzden benden size tavsiye diziyi bilgisayarınıza indirin ve çok güldüğünüz sahnelerde durdurun :)

Yapımcılığını, Senaristliğini ve Yönetmenliğini Selçuk AYDEMİR üstlendiği için bu bu kadar kaliteli bir iş çıktığını düşünüyorum, aslında senaryoya birkaç kişi daha yardım ediyordu ama genel ağırlık Selçuk üzerinden gidiyordu. Dizi 2 saat olmasına rağmen sürekli zirvelerde ve hiç can sıkmadan izliyorsunuz, espriler asla baymıyor. Tabi bu dizinin bu kadar kaliteli hale gelmesini Ahmet Kural ve Murat Cemcir'in usta oyunculukları bence en büyük etkenlerden birisi.

Dizide ana karakter Metin, Ali ve Feyyza mı diye soracak olursanız kesinlikle hayır derim, çünkü dizide bütün oyuncular bir baş yapıt mesela Sezai kendi kendine bir dizi konusu bu role başka adam koy dağılır gider ama Ayhan Taş cuk diye role oturmuş, mesela Oğuzhan muhasebeci ve para olaylarını o kadar ince işlemişler ve Oğuzhan rolünü oynayan Korhan Herduran'ın mimik ve jestleri o kadar yerinde ki anlatılmaz veya mahallenin zengini Hilmi dizide bir karakter olmaktan çıkıp reel hayatta reklam yüzü olmayı başardı ve çıraklar o kadar güzel esprileri var ki karnınız ağrıyacaktır.

Dizi aslında çok tuttu çok ilgi gördü ancak 35. bölümle ekranlara veda etmek zorunda kaldı. Zorunda kaldı diyorum çünkü bazı siyasi espriler bazılarını rahatsız etti. Aslında tam bu noktada siyasete girip içimi dökmek isterdim bu yazıda ama bu kaliteli diziyi korku imparatorluğu kurmak isteyen insanlardan bahsederek değerini düşürmek istemiyorum. Leyla mecnun dizisine de aynı şeyi yaptılar ama neyse o başka sefere artık :)

Evet bu kadar kısa olmasını istemezdim ama belki daha sonra karakter analizlerini yaptığım uzun bir yazı yazabilirim. Aşağıya sadece birkaç küçük sahne ekliyorum belki ilginizi çekebilir. Son olarak şunu söyleyeyim ''Bu ülke de hiçbir başarı cezasız kalmaz.''

Sort:  

Kuşadası Küratör Ekibi olarak her gün yazılar seçiyoruz ve bunlara oy veriliyor. Daha fazla bilgi için @try-market in yayınladığı rapora bakabilirsiniz :)

Ayrıca discord kanalımıza davetlisiniz :) Oraya gelip sohbet edebilir, soru sorabilir ve gönderilerinizi paylaşabilirsiniz :)

#cointurk etiketini kullanırsanız da bizlere destek olmuş olursunuz :)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 59715.05
ETH 3186.24
USDT 1.00
SBD 2.42