Küstüm Otu (Mimosa Pudica)

in #tr6 years ago (edited)

Kendi evimde beslediğim bitkidir.Onunla ilgilenmesi aşırı zevlidir.Dokunduğunuzda veya üflediğinizde kendiliğinden dalları ve yaprakları kapanmaktadır.Bu onum en önemli özelliğidir.

Yerini ve bakımını çok sevdiğinde pembe veya mor çiçekler açmaktadır. Kendi çektiğim videoyu aşağıya ekledim izleyebilirsiniz.
Özelliklerinden bahsedecek olursak ;
Küstüm otu, baklagiller grubundan bir çalı bitkisidir. Bilimsel adı "Mimosa Pudica"dır. Halk arasında dokunma bana çiçeği olarak da bilinir. Ana vatanı Güney Amerika'nın kuzeyi ve Orta Amerika'dır.
Yani bu bitki tropikal iklimi sevmektedir, soğuk havaya hiç dayanıklı değildir.

Ama tohumdan çok hızlı bir şekilde yetiştiği için bu durum büyük bir sorun teşkil etmez.Ömürleri ortalama 6-7 yıldır.Evinize alıp beslemenizi tavsiye ederim.

Video linki https://streamable.com/4epqz
Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Sort:  

Gerçekten çok güzel bir bitki. Zamanında bir arkadaşım bana hediye etmişti fakat büyütemeden kurudu. Çok nazlı bir bitki.

Tohumdan dikilmesi gerek bu bitkilerin birde kış mevsiminde soğuğa dayanamayıp kuruyorlar.Bu tür özelliklerine dikkat etmelisiniz.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63547.08
ETH 3070.13
USDT 1.00
SBD 3.83