@sndbox Projesi ve Kuluçka Sistemi Nedir?

in #tr7 years ago (edited)


Herkese merhaba, geçen haftaki discord toplantımızda detaylarından bahsettiğim ve sonrasında yazılarda ve discrod'da yer yer adını andığım kuluçka sistemi ve @sndbox projesi hakkında detaylı bir yazı yazayım dedim. Böylece toplantıya katılamayan arkadaşlar da konu hakkında fikir sahibi olur ve görüşlerini dile getirirler.

Kuluçka sistemi @hansikhouse ve @voronoi tarafından yönetilen, benim son derece umutlu olduğum ve büyük önem verdiğim bir proje aslında. Çünkü topluluğumuz öncesinde içe dönük, dış etkileşimin neredeyse hiç olmadığı bir yapıdaydı. Daha hızlı büyümemiz için bunu kırmamız gerektiğini düşünüyorum. Global içerik üreten üyeler olursak bağımlılığımız azalır ve kendi ayakları üstünde durabilen bir topluluk oluruz. Kuluçka sistemi bunu sağlamaya çalışan bir proje. Local toplulukların destek ihtiyacını gideren, onlara vote, promotion ve içerik desteği veren bir sisteme sahip. Adım adım gidecek olursam eğer;

  • Ana kuluçka @sndbox hesabı. Bu hesap ve onu destekleyen whaleler local topluluklara alt kuluçkalar oluşturuyorlar. Bizim kendi kuluçka hesabımız @tach. Topluluk üyeleri kendi alt kuluçkalarında düzenli olarak içerik üretiyorlar.
  • Ana kuluçka bu içerikler için görsel materyal ve yazı fikri gibi konularda her türlü yardımı sunuyor. Aynı zamanda bu içerikleri hem %100 vote gücü ile oyluyor hem de onların haftalık reklamını yapıyor. Bu sayede Topluluğun alt kuluçkası zamanla büyümeye başlıyor. Ana kuluçka aynı zamanda topluluk üyelerinden @tach'i takip edip, postlarına İngilizce yazının özetini/açıklamasını ekleyen kullanıcılara vote desteği verecek.
  • Alt kuluçka her ay ana kuluçkaya 2-3 kişi arası üye öneriyor. Bu üyeler yine ana kuluçkadan; orjinal içerik üretmek için görsel materyal ve yardım alıyorlar. Aynı zamanda bu üyelere %100 upvote desteği verilip postlarının reklamını yapıyorlar. Karşılığında bu üyeler ana kuluçkaya her ay belirli bir ücret ödüyor. Bu rakam normalde 100 SBD fakat ben topluluğun gelir seviyesinin düşük olduğunu bu yüzden indirim yapılmasını istedim. 50-75 SBD arası olacak muhtemelen bu aylık ödeme tutarı. Gözünüze fazla gelmesin kuluçkadaki üyelerin postlarına baktım ve gerçekten güzel paralar kazanmışlar. Siz de @sndbox hesabından takip edilenler listesinde üyelerin kazançlarına bakabilirsiniz.

Durum böyle dostlar. Biz oturduk hesapladık gelen oyu (önerilen her üye 7-9$ lık upvote alacak her gün), ödenen tutarı vs. Bu işin karlı olduğunu gördük, o yüzden parçası olmaya karar verdik. Her ay 2-3 kişi önereceğiz @sndbox'a. Fakat bu kişilerin gerçekten kaliteli ve global içerik üretiyor olması gerek. Bu yüzden günlük yazı listesini projelendirip DATA projesi haline getirdik. Seçilecek yazılara bir çok parametre ekleyip yazarları olabildiğince özgün ve kaliteli içerik üretmeye teşvik etmeye çalışıyoruz. Yani bir üyemiz ana kuluçkaya önerildiğinde oraya olabildiğince profesyonel ve özgün içerik üretebilir bir şekilde gitsin istiyoruz. Bu sayede @sndbox hesabında tanıtımı yapıldığında global kullanıcılar ve whale'ler tarafından destek alabilsin. Buna yönelik eğitici içerikler üretmeye başlayacağız yakında. Konu hakkındaki görüşlerinizi merak ediyorum, yorum atarsanız sevinirim. Adios!

Introducing the Turkish Accelerator Hub (TACH) account


Sort:  

Hocam ben niyetliyim buraya katilmaya bilgilendirme alabilirmiyim veya beni discord dan davet edermisin

Hocam ben niyetliyim buraya katilmaya bilgilendirme alabilirmiyim veya beni discord dan davet edermisin

Hocam ben niyetliyim buraya katilmaya bilgilendirme alabilirmiyim veya beni discord dan davet edermisin

Sndbox'ı anlamaya çalışırken postunuzla karşılaştım.4 aylık zaman zarfında @sndbox 'in işlerliği konusunda muhakkak değişiklikler olmuştur. Sözünü ettiğiniz alt kuluçka @tach kendi sayfasında en son bir ay önce faaliyet göstermiş,yani @sndbox ın TR topluluğu ayağı muallak bir durumda gibi duruyor. Yine de teşekkür ediyorum @monomyth , içeriğinizi faydalı buldum. Ama @sndbox 'la ilgili kafamda hala deli sorular:)

Güncel sndbox kurallarına kendi steemit hesaplarından ulaşabilirsin veya sndbox.co web sitesinden. Şu aralar yoğun olduğumuzdan tach ile pek ilgilenemiyoruz.

Selmalar öncelikle çok faydalı bir proje aynı zamnda anladığım kadarıyla güvenilirlik açısından iyi gibi ama yinede @damla hanımında dediği gibi tam güvenemeyiz bana soracak olursanız ben yeni bririyim 3 haftdr sitemiiti araştıeyorum ve çoğu şeyi öprendim daha bir yayınım bile yok ama başlicağım bende önerilmek isterim unumamak gerekir kü kaplunbağa kafasını çıkarmadan ilerleyemez

followed you,if you want to know about https://steemit.com/@yourchannal (,please follow me

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 53929.89
ETH 2263.00
USDT 1.00
SBD 2.35