Hangi Coin ve Neden?

in #tr7 years ago (edited)


source

Merhaba herkese,

Uzun süredir piyasada gözlemci ve uzun vadeli yatırımcı modunda kalıp kendimi geliştirmeye, trade yapma konusunda bir şeyler öğrenmeye çalışıyordum. Bu konuda sağ olsun @myego13 her daim yardımcı oldu, kendisine teşekkür etmem lazım. Bu yazıda şuan elimde tuttuğum coinleri ve neden onları seçtiğimi kısaca yazacağım, tabi burada yazılanlar yatırım tavsiyesi değildir. Öyle projeleri iyi vs mevzusuna da girmeyeceğim :)

  • Elimde en çok bulunan coin şu sıralar ETC. Sebebi ise Mart ayında gelen fork ve coinin market döngüsünü öncesinde yapamamış olması. Twitterda ve Tradeview'da takip ettiğim bir çok kaynak 3x-4x gibi bir beklenti içindeler fork öncesi. Bu nedenli realistik bir kar beklentisi bilmiyorum ama total kasamın %70'şi şuan ETC'de. 29k'dan aldım ben ve dün 41k'yı gördükten sonra düzletme yapmaya gidip düşüşe geçti. Mart ayına kadar elimde tutacağım.

  • Reddcoin ikinci en çok olan coinim fakat tam bir bataklık olur kendisi :D Yüklü girip ilk pump'ı kaçırınca çıkamadığım bir coin. 109 satoshi'den almıştım aynı rakamlara geldiği an elden çıkartıcam hepsini. Proje her ne kadar güzel olsa da coin'in adı çıktığından ve market hacmi az olduğundan pek gelecek göremedim açıkçası. Zaten pump için almıştım onu da kaçırdım. İlk pump'da satacağım hepsini.

  • LTC ise elimdeki üçüncü coin. Diğerlerine göre aslında az miktar ile girdiğim bir coin fakat yakın zamanda ilk dump'da yüklü gireceğim. Yeni duyurdukları ödeme sistemi ile hızla yükselişe geçeceğini düşünüyorum. İnsanlar hep BTC'nin yükselişine odaklanıp alt coinlerin yıl boyu getirebileceği total karı gözden kaçırıyor. Eğer BTC yıl sonu 50k olursa LTC'de 1k olur diyorum. Bu yüzden uzun süreli Hodl için LTC ve ETH'den şaşmamak lazım.

  • BNT 'de yine LTC gibi yakın zamanda bir miktar daha alıp uzun süreli Hodl yapacağım bir coin. Markette neredeyse hiç pump yemeyen ve en sert BTC düşüşlerinde bile çakı gibi duran nadir coinlerden. O yüzden yıl sonunda bundan da büyük bir sıçrama bekliyorum.

  • Tüm bunların dışından ufak miktarlarda ADA ve XLM var. Onları ilk %20 lik kar sıçrayışlarında elden çıkaracağım.

Hodl yapmadığımda genelde %20-%30 kar aralığını gördüğümde elimden çıkartıyorum. Fazlasını hedefliyorsanız Hodl yapmak daha mantıklı. Eğer çok büyük bir sermayeniz yoksa trade ile zengin olamazsınız ama hodl ile olabilirsiniz. Zaten mevcut kripto zenginlerinin hikayelerine bakarsanız hepsi zamanında alıp unutarak bu konuma gelmişlerdir. Yazıyı bitirmeden önce tekrar edeyim yatırım tavsiyesi değildir! Güncellemleri postun altına yorum olarak yazacağım ileride. Sizin bu coin'ler hakkında görüşleriniz neler? Tavsiye ettiğiniz coin var mı?

@monomyth

Sort:  

Nice post.I respect you very much because you contribute to steemit.I will do activities like you.I would like to extend the steemit..

Yılbaşından önce Bitcoin dahil toplam 1300+ coinin birlikte oluşturuğu market büyüklüğü 800+ milyar$'ı görmüştü. Bu hayli büyük bir rakam gibi gelse de, geçen hafta ABD borsalarının %1-3 düşmesi yanlış duymadıysam 1.4 trilyon$'a tekabül ediyordu.
Dolayısıyla belli bir süre için Coin'lerin önünde hayli maceralı bir yol var ;)

Öyle tabi, total market 800 milyar olduğunda fiyatlar çıldırttı herkesi, 2T olduğunda nasıl olur bilemiyorum. Ki 2T bile dünyada ki total yatırımların büyüklüğü karışında çerez parası olarak kalıyor. Yani Hodl ile çok güzel paralar kazanılabilir 3-4 yıl içerisinde.

Verge coin gelecek görülen bir coin şöyle 1000 tane alıp bir köşede saklamak lazım hodl iyidir ama zirvede girersen hodl sıkıntıya girer daha önce başarılı yükseliş sergilemiş altcoinlerden yaptığı zirvenin en az %40 değer kaybı yaşamış olması ve hala gelecek vaad ediyo olması lazım diye düşünüyorum.

Verge coin'i da önce de duymuştum ama fırsat olmamıştı bakmaya, araştırıp bir miktar alacağım bende. Çok teşekkürler tavsiye için :)

Verge hakkındaki duyumlarım şöyle;
DogeCoin'i yapanlar yapıyor. Bitcoin'den daha hızlı ve bitcoin'den daha gizli olduklarını söylüyorlardı. Hız tamam ama bazı siteler, son transactionların hangi ip ve buna bağlı olarak konum bilgilerini paylaştı.
Her şeyin bir anda mükemmel olması beklenemez tamam ama iddalı oldukları değil de başka yan bir konuda bug çıkmış olsa daha makbul olabilirdi.
#HODL, bunları bile bile hala miktar Verge tutuyor olmamamın tam karşılığı olsa gerek :)

Gayet güzel bir yazı olmuş. Konu hakkında her ne kadar bende çok iyi olmasam da Etherium konusundaki görüşünüze katılıyorum. Ayrıca 1 ay kadar sonra bir Monero çatallanması gerçekleşecek. Çatallanma sonrası 1'e 10 oranında koin elde edilebilecek. Fork öncesinde Monero'da artış meydana geleceğini tahmin ediyorum. Konuyla ilgili detaylı bilgiyi bu postumdan edilebilirsiniz. Not: Yatırım tavsiyesi değildir. 

Monero blockchain ruhunu her zerresi ile yaşayan yansıtan bir coin. O yüzden uzun vadede ilk 3 te olacağını umduğum bir coin. Kenarda tutmak lazım mutlaka :)

Ben işin aslı ADA cıyım :) Köşeye attım bir miktar. Umutluyum bakalım ne olacak?

ADA ve XLM gibi coinlerin kısa ve orta vadede gelebilecekleri max noktaları belli az çok bence. O yüzden en başta dipten girmediğinde büyük rakamlar kazanamıyor insan orta vadede. Çok uzun vadede coin tutmayı da ben pek sevmiyorum, o süreçte para ölü olarak yatıyor, eğer proje çok özel değilse gereksiz risk gibi geliyor :)

Benim kısa vade tanıtımım günlük , orta vadem 3-4 ay, uzun vadem en az 8 ay. Günlük trade yaparsam hangi coin olduğuna pek bakmam. Trende bakıp %5- %10 kar alır satarım. Dipe falan bakmıyorum günlükte.
Orta vade ve uzun vadede düştükçe al prensibini uyguluyorum. Parçalı olarak olarak düştükçe alttan topluyorum. Binance borsasında ucuz coin zaten pek yok. Poloniex kullanıyordum daha önce orada ucuz coinler vardı ama poloniexe güvenim kalmadığı için kulanmıyorum artık. Orta vade ve uzun vade coinlerinde projeye ve proje sahiplerine bakıyorum. En popüler coinlerden biri Trx (Tron)'dir. Hiç almadım mesala hem projesini hem de Justin Sun'ın tutumlarından kaynaklı.

Siacoin, dgb, xrp,ada, doge, etc birkaç coinim daha var uzun süredir tutuyorum. Biraz şans kısmet işi :)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 64401.36
ETH 2627.01
USDT 1.00
SBD 2.83