Mutluluk

in #tr7 years ago

Turkish Composition Challenge ile mutluluk hakkında bir kompozisyon yarışmasının yapıldığını biraz geç farkettim ama bu sürede hem yazılanları okuma fırsatım oldu hem de yazımı anca hazırlayabildim. Oy vermenizden çok okuyup yorum yazmanız daha büyük mutluluk kaynağı olacaktır aslında :D

Mutluluk?

Hayatta istediğimiz şey nedir diye birisi sorduğunda çok farklı cevaplar veriyor olsak da aslında verdiğimiz cevapların hemen hemen hepsinin vardığı nihai nokta mutluluğu yakalamak için istediğimiz şeyleri içeriyor olması diyebiliriz. Peki o zaman hayatta kovaladığımız bir amaç, bir hedef diyebilir miyiz mutluluğa basitçe. Hem evet, hem hayır.

Mutluluk bu kadar basit koşarak yakalanabilecek bir hedef değil her zaman ne yazık ki. Mutluluk o hedefin farkına varan ve o hedefe sakin adımlarla gidenlerin yakaladığı yerini sadece bilenlerin gidebildiği gizli bir kaynak. 

Günümüzün değişen toplum yapısı ile birlikte sosyal anlamda aktif olma, zevk alma, eğlenme hatta hatta en çok zevk almak bunu kanıtlamak zaman zaman mutlulukla karıştırılıyor. Mutluluk bu sosyal güç gösterisi, ilginin odağı olma ve dünya'dan alınabileceğin en fazlasını alma kavramlarından çok farklı olarak insanın iç dünyasında ulaşabileceği bir menzil. Başkalarından mutlu olmak diye bir kavram yok bu noktada. Mutluluk matematiğin ulaşmadığı az ya da çoğun olmadığı, hırstan bağımsız başka bir alem. Kendi hayat yolunuzda kendi engelleriniz, kendi üzüntüleriniz ve tecrübelerinizle dolu bir yol mutluluğa giden yol. Bu yolun kısa bir tarifi, bir haritası yok. Başkalarının haritasıyla yola çıkarsanız kaybolabilirsiniz. Kendi yolunuzu bulmanız lazım.  

Mutlulukla ilgili ilginç ve ufuk açıcı bir TED konuşması var, göz atmanızı tavsiye ederim. fayda var. https://www.ted.com/talks/dan_gilbert_asks_why_are_we_happy adresinde Türkçe altyazı tercihiyle de izleyebilirsiniz.

Zaman zaman mutlu olmanın ötesinde mutlu kalabilmek ve bu mutluluğu sindirebilmek dileğiyle. Kimi zaman küçük bir kızın kahkahalar atarak bir futbol topunu kovalamasında kimi zaman bir sevgilinin gülümsemesinde...

Sort:  

Simdi izliyorum ted talki :=) cok severim..
yazdiklarin da hosuma gitti :=)

Okumanıza çok sevindim, teşekkürler. TED konuşması bir hayli eski sayılır ama güzel bir konuşma, benim de çok hoşuma gittiği için paylaştım burada.

uww vidyodaki espirileri anliyacak kadar anladim ama dürüst olmaliyim.. asil tema yi biraz kacirdim :D :S ^^ malum, yorgunlugum algilama seviyemi düsürmüs :) baska zaman birdaha izlemeliyim. seni takipe aliorum. Ayrica sectigin resimdeki kücük kiz da cok asiri sirin ! :=) onun sactigi enerji mutluluk degilse artik hic birsey anlamamisim ..

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 56934.21
ETH 3091.02
USDT 1.00
SBD 2.38