How should Steemit expand in Turkey? - Steemit'in Türkiye'de Yayılma Stratejisi Ne Olmalı?

in #tr7 years ago (edited)

Steemit Pazarlama Fikirlerim

Son zamanlarda Steemitle ilgili @yoonjang0707 ve @baharoba nın Steemit'in yayılması ile ilgili yazılarını takip ediyorum. Bunların son ikisi mesela...

https://steemit.com/tr/@baharoba/ingilizce-kullanmayan-topluluklar-icin-1-etkinlik-1-non-english-community-challenge
https://steemit.com/growth-ideas/@yoonjang0707/idea-non-english-community-marketing-activites-tuerkce

Bunların güzel girişimler olduğunu düşünüyorum bunda şüphe yok. Ama bazı eklemeler yapmak istiyorum bu konuda. Evet önce kendimden ve şuanki durumdan başlamam lazım. Kabul ediyorum Steemit'e gireli çok uzun bir süre olmadı. Daha erken farketmiş olmayı isterdim orası kesin. Ama aylarca geç farketmiş olmama rağmen Türkiye'deki aktif Steemit kullanıcısı sayısının 8-10 civarı olduğunu gördüm. Ne yazık ki bu kullanıcılar da düzenli kullanıcılar değil.

Ben neden katıldım peki? Benim dikkatimi çeken, herhangi bir pazarlama aktivitesi ya da reklam değildi. Ben coinmarketcap'te gezinirken uzun zamandır ilk 10'da gördüğüm Steem'in developer sayfasına girmek istediğimde birden kendimi burada buldum.

Yazı yazmaktan anladığım için ya da blog tutmayı sevdiğim için burayı bulmuş değilim. Sadece merak ettiğim için burayı buldum. Bu da tamamen tesadüf eseri olan bir durum. Malesef bu nedenle Türkiye'de internet kullanımının yüksek olmasına rağmen kullanıcı sayısı iki elin parmağını geçmiyor.

Peki insanlar Steemit'e neden gelmeliler?

Evet çözüme geçelim. İnternette tonla blog sitesi varken neden burası olmalı sorusunu sormak lazım aslında. Bence işin güzelliği kullanıcısı değil bir parçası olduğunuz bir yer olması buranın. Bu sitenin bir sahibi yok. Yazılarım kadar hissedarıyım buranın. Reklama boğulmuş saçma sapan bir siteye değil de sade tasarımlı ev konforu veren bir siteye girmek istiyorsa gelmeli insanlar buraya. En önemlisi bunu anlatmak.

Ne tip insanlar Steemit'e gelmeli?

İşte asıl doğru soru bu bence. Steemit'i seviyorum. Burada yazmayı seviyorum ama yazı yazmaya ilişkin tecrübem şu an için sınırlı, zamanla tabi ki kendimi geliştiriyorum ama Türkiye'de çok güzel blog tutan ve düzenli yazan insanlar var. Öncelikle bu insanları kazanmak lazım. Türkiye'deki blogları taramaya çalışırken şöyle bir siteye denk geldim.

https://www.gunesintamicinde.com/turkiyenin-en-sevilen-blog-siteleri/

Misalen bu adresteki tüm bloggerlara mesaj atılabilir. Biliyorum kimse kendi alıştığı, adresini özenerek seçtiği blog adresini birdenbire bırakmak istemeyecektir ama steemit'in gelecekteki potansiyeli, tıklamalarla belli belirsiz kazandıran ve kazandırdığının çoğunu site sahibine ya da Google'a bırakan reklamlardan daha yüksek olacaktır.


For english speaking users (sorry for translation mistakes)


Steemit Marketing Ideas (Fully original)

I have recently been following Steem on @yoonjang0707 and @baharoba about Steemit's expansion in Turkey. The last two of these ...

https://steemit.com/en/baharoba/your-your-community-challenge-community-challenge-icin-1-etkinlik-1-non-english-community-challenge
https://steemit.com/growth-ideas/@yoonjang0707/idea-non-english-community-marketing-activites-tuerkce

There is no doubt that I think these are good ventures. But I want to make some joints in this regard. Yes, I have to start with myself and the situation before. I admit it is not long that I have joined Steemit. I would have prefered to have noticed it sooner. But even though for months, I saw that the number of active Steemit users in Turkey was about 8-10. Unfortunately, these users are not regular users either.

Why did I join in then? My attention was not any marketing activity or advertisement. While I was surfing in CoinMarketCap, I suddenly found myself here when I wanted to enter the developer's page of Steem, which I have seen in the top 10 for a long time.

I have not found here because I am in search of writing or writing blogs. I just found this place because I was wondering about cryptocurrencies. This is quite a coincidence. Unfortunately, despite the high usage of internet in Turkey, the number of users does not exceed fingers of two hand.

Why should people come to Steemit?

Yes, let's talk about solution. When you have tons of blog sites on the internet, you need to ask why it should be here. I think it's a place where you are not a user but a part of the beauty. This site does not have an owner. I am as shareholder as my writings. If you want to enter a site where the advertising is not excessive site but a homely designed home comfort, there are people coming here. The most important thing is to explain it.

What kind of people should come to Steemit?

I think, that's the right question. I love Steemit. I like to write here, but my experience of writing is limited for the time being, of course I am developing myself, but there are people who keep a very nice blog and write regularly in Turkey. First of all, we need to win these people. When I tried to browse the blogs in Turkey, I came across a site like this.

https://www.gunesintamicinde.com/turkiyenin-en-sevilen-blog-siteleri/

For example, messages can be sent to all bloggers in this forum. I know that nobody wants to abandon the blog address they have selected all of a sudden, but they will eventually with the Steemit's future potential, which will be higher than blog ads that revenues are mostly owned by the site or Google. And yeah the sun is shining. And future is bright.

I am not good at references especially about links of pictures. But the one with iceberg was remarkably cool. And it is from https://steemdaily.blogspot.com.tr/2016/12/The-scalability-of-STEEM-and-STEEMIT-is-simply-MIND-BLOWING.html Thanks...

Sort:  

I support your more wonderful writing.
Fight for your wonderful day!

Thank you!! I am trying!

Bu arada şunu not olarak ekleyeyim. Bu post için 0.5 Steem Dollar'ı promotion için harcadım. Yazı ödülleri açıklandığında karda mı zararda mı olduğumu paylaşacağım. :)) Yatırımı kurtarsak yeter, maksat reklam olsun :)

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 62500.50
ETH 2936.24
USDT 1.00
SBD 3.59