Delege edilen SP'lerin kullanımına ilişkin bazı tavsiyeler

in #tr7 years ago

Takdir etmek gerekir ki fena bir delegated SP olayı dönmüş, ancak hepimizin beynine kazınan lastik reklamından öğrendiğimiz gibi kontrolsüz güç, güç değildir. :P O nedenle bazı kavramları biraz baştan alarak kendi tecrübelerimle açıklayayım.

Steem Power nedir?

Steem Power, Steemit'in canıdır, kalbidir, damarlarında akan kanıdır her şeyidir. Steem Power sözünüzün gücü, upvote'unuzun para karşılığıdır. Yeni başlayan bir üye upvote verdiğinde Reward kısmında değişiklik göremediği için başta "Vay canına ben beş para etmez bir adam mıyım?" diye düşünebilir. Aslında öyledir de. Yani Steemit için en azından. Ama zamanla beslenen bir balığın büyüyüp serpilmesi gibi oy verdiğinizde Reward'a eklediğiniz değer SP arttıkça artacaktır. Misalen 6 ay gibi bir sürede 375 SP'ye ulaşan benim bir upvote'umun değeri yaklaşık 0,06 $'dır. Basit bir matematikle 1000 SP için bu değerin yaklaşık 0,18 $ olabileceğini tahmin edebiliriz şu an için. (2500SP için yaklaşık 0,45$, biraz fark olabilir tabi) Ama bunu belirleyen bir sürü farklı değer var, Steem'in değeri, ödül havuzuna aktarılan Steem miktarı, Steem'lerin ne kadarının SP olarak tutulduğu gibi vs.. vs.. Şimdilik bunlara girip kafa karıştırmıyorum.

Delegated SP dediğimiz konu ise, birisinin belirli bir süreliğine gücünü size kiralaması olayıdır. Yani gücün sahibi kiralayanın kendisidir, ancak kullanımı sizdedir. Bir başka deyimle kıyaktır. Al bir tur da sen bin olayıdır. :P

Peki madem 1000 SP olunca bir upvote 0,18 $ ediyor. Gidip her gün 10 binlerce yazıya oy atıyım. 10 bin x 0,18$ gündee 1800$ temiz iş. Ayda 54000$ yılda 648000$. 20 yıldaaa dur konu karıştı. Böyle bir olay yok. 

Voting Power

Her oy voting power'ınızın %2'sinin götürür. Günlük 10 oyu %100 olarak verdiğinizde (20 oyu %50, 40 oyu %25 vs...) voting power'ınız %80'e düşer. 24 saatte Voting Power'ın %20'si dolar. Burada verimli kullanımda şunu yapabilirsiniz. Eğer Steemit'e 2 gün girip oy veremeyecekseniz. Voting Power'ınızı %60'a indirecek kadar oy verebilirsiniz. Ama her gün 20-25 dakika da olsa takılıyorsanız %75'in altına indirmenizi tavsiye etmem.

Ama en önemli konu voting power'ınızı %95'in üstünde tutmanızı da tavsiye etmem. Voting Power bir kadeh gibidir. Bir garson devamlı bu kadehe azar azar şarap dolduruyor gibi düşünebilirsiniz. Eğer kadeh doluysa doldurulan şarap ziyan olur. O nedenle SP'yi verimli kullanmak için bir miktarı devamlı eksik bırakmak en doğrusu. Bu arada içimizdeki şarapçı da ortaya çıktı ya. Getirin bir köpeköldüren oradan :D

Misalen benim voting power'ım https://steemd.com/@misalen buraya kendi kullanıcı adınızı yazarak kendi voting power'ınızı kontrol edebilirsiniz.

Peki oy nasıl verilir, kimlere verilir?

En başta bana verilir. Her steemit'i açtığınızda ilk bana bakın birşey yazmışsam bana verin. %100 verin. Yorum filan yapmışsam %105-110 filan yapın bişeyler bir daha verin. Hakediyorumdur. Neyse bana verdiniz ama hala verecek oyunuz var. Takip ettiğiniz elemanlar olabilir tabi ama uğrayacağınız ilk yer şurası. Türkçe yazılmış yazılar. https://steemit.com/created/tr Beğendiğiniz yazılara günde toplam vereceğiniz puanın 1000 olduğunu düşünerek yüzdeyi ayarlayıp öyle puan veriyorsunuz. Eğer dediğim gibi 2 günlük puan veriyorsanız 2000 puanı dağıtacak şekilde düşünün.

Tabi bu oy yüzdesini ayarlama durumu 500SP'den fazla SP sahibi olanlar için geçerli. Benim 375 SP'm olduğu için bastığım her oy %100 gidiyor, o yüzden 10 oy ya da 20 oy planlamaya çalışıyorum.

Oy veriyorum ama benim çıkarım ne?

Yav işte bunu @ned abimiz de düşünmüş, la millet kendine fayda sağlamazsa kimseye oy atacağım diye uğraşmaz demiş. Madem öyle bu oyları atan bu verdiği oyun kazandırdığı reward'ın %25'ini de kendi alsın demiş. Nasıl yani, hem oy veriyorum hem de ödül mü kazanıyorum demiş oradan yeni minnow'un biri. @ned abimiz steem'inden bir nefes çekmiş ve ne sandın toprağam demiş. True story.


Bu arada la vicdansızlar bende niye delegated SP yok? Hepiniz oylarınızı bana %100 verirken (aksi teklif dahi edilemez) ben size gülücük mü atıyım şimdi :D

Sort:  

steem' inden bir nefes çekmiş :)

Nargile gibi fokurdatıyordu bazen. Fiyat hareketleri o fokurdamalardan oluyormuş hatta. :D

Çok güzel yazı olmuş teşekkürler :) SP olayı tamamen rastgele olan bir şey @misalen. Bana da gelmedi. Daha sonra oy kontrolleri yapılacak ve isimler değişecek.

Teşekkürler @damla! Aslında oy almak vermekten daha keyifli bişiii. O açıdan sorun yok bence. Öteki türlü oyları dağıtacağım diye uğraş dur. Azıcık SP'm kaygısız başım. ;)

cok güzel yazı olmuş tesekkurler

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 64294.06
ETH 3427.66
USDT 1.00
SBD 2.59