RAMAZANDA YARDIMLAŞMANIN MUTLULUĞU[mimarahmed#9265] [Cointurk 30. Projesi]

in #tr6 years ago
Yardımlaşmak ramazan ayının en değerli kılan nedenlerden biri merhamettir. Bu temel ibadetlerinde olan ramazan ayında tutulan oruçtur. Bu ramazan ayında müslümanlar için en kutsal bir aydır ve bu ayda yardımlaşmakta çok güzeldir. anlığın başlangıcı bu ayda gerçekleşmiştir. Aynı zamanda bu mübarek ayda ettiğimiz bu yardımlar veya faziletlerle doludur. Ramazan ayı geldiğinde tüm insanların evine bereket gelir, huzur gelir. Ayrıca sofralarımız bir başka güzel kurulur. Ramazan ayında ibadet fazladır, hayır fazladır, yardımlaşma kat ve kat fazladır. Ve bunun sevabı da vardır. Hatta dinimizde de geçtiği gibi imanın şartlarından bir diğer konu ise zekat vermek aynı zamanda yardım etmeninin dinimizde çok önemli olduğunu hepimizde biliyoruz. Böyle güzel bir ayda tüm insanlar ve hepimiz azda olsa yardıma ihtiyacı olanlar etrafımızda görmüşüzdür. Bazılarımız insanlara para vererek olsun, bazılarımız ise yiyecek alarak bu tür yardımlarda bulunmuşuzdur. Aslında bizler yardımları yaparken bile karşı tarafı mahcup etmeyecek gibi hareketlerde yapmamalıyız. Habersiz yapmak lazım. Biz insanlar ramazan ayında susuzluk olsun, açlık olsun bunları yapıyoruz ve aç insanların susuz insanların halinden belki de sadece bu ayda o insanları anlıyoruz. Bizler o yüzden yalnızca ramazan ayı olarak bakmamak gerekir buna bunu süreklilik haline getirmek gerekiyor. Ramazan ayında yardımlaşmanın önemi bu güzel ramazan ayından ilk nedenlerinden birisi insanları birine ile yani iç içe birlik beraberinin etrafında yakınlaştırmasıdır.
Yardımlaşma oruçla birlikte bizlere dayanışma duygusunu kabartıyor. Ben bildiğime göre yardım yapacak olursak eğer ilk önce kendi etrafımızdakilere yapmalıyız etrafımızda yardıma ihtiyacı olan kimse yoksa eğer, bize yakın olan komşularımıza yardımda bulunmalıyız ben böyle gördüm ve böyle de biliyorum. Çünkü koşumuz aç iken bizim içimiz rahat etmiyor. Bunlarda yok ise dul kişilere yardım yapmalıyız eğer bu da yoksa yetimlere yardım da bulunmalıyız. Bizler yardımlarımızı ister erzak olarak ihtiyaç sahibi olan kişilere yapmalıyız. Ben öyle yaptım. Ben yardımını erzak olarak gerçekleştirdim. Aldım biz yardıma ihtiyacı olan kişiyle birlikte markette gidip birlikte bir güzel alış-beri yaptım yaparken çok inanılmaz bir şekilde eğlendim anlatamam.neden markete götürdüm çünkü ben anlamak eve ne lazım ne lazım değil diye kendisi m lazım ise onu alsın diye götürdü. Biz birlikte o eder çok mutlu oldum ki bunu anlatamam. Bundan dolayı diyorum yapılan tüm yardımın yiyecek konusunun ön planda olmasını gördüm diye böyle bir sürpriz yaptım. Ya karşı taraf o kadar çok mutlu oldu ki gerçekten buna kelimeler yetmiyor anlatmaya. Ve karşı taraftaki insanlar daha mutlu oldular. Bizim yapacağımız ve yaptığımız tüm bu iyilikler ile birlikte yardımlarda Allah'la bizim aramızda oluyor bu.
Yardımlaşma oruçla birlikte bizlere dayanışma duygusunu kabartıyor. Ben bildiğime göre yardım yapacak olursak eğer ilk önce kendi etrafımızdakilere yapmalıyız etrafımızda yardıma ihtiyacı olan kimse yoksa eğer, bize yakın olan komşularımıza yardımda bulunmalıyız ben böyle gördüm ve böyle de biliyorum. Çünkü koşumuz aç iken bizim içimiz rahat etmiyor. Bunlarda yok ise dul kişilere yardım yapmalıyız eğer bu da yoksa yetimlere yardım da bulunmalıyız. Bizler yardımlarımızı ister erzak olarak ihtiyaç sahibi olan kişilere yapmalıyız. Ben öyle yaptım. Ben yardımını erzak olarak gerçekleştirdim. Aldım biz yardıma ihtiyacı olan kişiyle birlikte markette gidip birlikte bir güzel alış-beri yaptım yaparken çok inanılmaz bir şekilde eğlendim anlatamam.neden markete götürdüm çünkü ben anlamak eve ne lazım ne lazım değil diye kendisi m lazım ise onu alsın diye götürdü. Biz birlikte o eder çok mutlu oldum ki bunu anlatamam. Bundan dolayı diyorum yapılan tüm yardımın yiyecek konusunun ön planda olmasını gördüm diye böyle bir sürpriz yaptım. Ya karşı taraf o kadar çok mutlu oldu ki gerçekten buna kelimeler yetmiyor anlatmaya. Ve karşı taraftaki insanlar daha mutlu oldular. Bizim yapacağımız ve yaptığımız tüm bu iyilikler ile birlikte yardımlarda Allah'la bizim aramızda oluyor bu.

Öneri
Ethereum çıkışı hakkında yazı yazınız.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 60340.89
ETH 2615.66
USDT 1.00
SBD 2.56