Neden Gelişemiyoruz ?

in #tr6 years ago (edited)

questions-3409194_1280.png
resim link

Dünya gündemini ne kadar yakından takip ediyorsunuz ?

Tamam geçtim bu soruya daha sonra döneceğim. Önce biraz daha derin konularda gezeceğim. Mesela bilimden başlayalım.

Her şeyden önce bilim olarak neden hep sayısal bilimleri ön planda görüyoruz ? Sosyal bilimlerin bir cevher olduğunu bilmiyor muyuz ? Biliyorsak neden buralara yönelimi desteklemiyoruz ? Özellikle Türkiye gibi onlarca etnik köken, din, dil, ırk, mezhep gibi farklılıklar içeren bir ülkedeyken, neden bu bilimlerin önünü açmıyoruz ? Önünü açmayı da geçtim ya, neden bunları bilim olarak bile görmüyoruz ?

Hadi tamam bilimi de geçtim. Neden felsefe ile ilgilenmiyoruz ? Kaçımız dünyadaki felsefi görüşlerden haberdar ? Kaçımızın fikirlerini benimsediği bir filozof var ? Onu da geçtim kaçımızın fikirlerini bildiği filozof var ? Hepsini geçtim ya, kaçımızın bildiği filozof var ?

Kaçımız kitap okumadığını kabul edebiliyor ?
•Dersler çok yoğun, kitaba hiç zaman kalmıyor!
•İşten o kadar yorgun argın çıkıyorum, o kadar fazla çalışıyorum ki hiç zamanım kalmıyor!
•Ya bugün okuyacağım diyorum ama yine bir bakmışım tüm zaman geçmiş gitmiş saat 12 olmuş!

Kaçımız bu bahanelerin arkasına saklanmadan, "Ben kitap okumuyorum!" diyebiliyor ? Bakın okuyamıyorum değil, okumuyorum. Ya da kaçımız "Felsefe benim ilgimi çekmiyor!" cümlesini kurarken, felsefeyi bilerek yapıyor bunu ? Sırf bilmediği ve öğrenmeye üşendiği için "sevmiyorum!" bahanesini kullanmıyor ?

Tamam bu bahsettiklerimi asıl bilim saymadınız, sizin için asıl bilim sayısal bilimler. Pekala, kaçınızın düzenli takip ettiği bir bilim dergisi var ? Ya da bilimsel bir site ? Kanal ? YouTube kanalı ?

Tamam bir tane YouTube kanalını takip ediyorsun. Sorsana bir kendine, ne öğrendim ben bugüne kadar bu kanaldan ? Sırf takip etmiş olmak için, ortamlarda "Şu videosunu mutlaka izleyin!!!!" demekten öteye gidebildim mi ? Boş boş ekranda anlatılanları izleyip geçtim mi, yoksa gerçekten öğrendim mi ?

Sözde hepimizin siyasi bir görüşü var değil mi ? Öyle mi ? Gerçekten bizim mi bu görüş, yoksa televizyonda, internette okuduğun birinin görüşü mü ? Kaçımız siyasi bir kitap okudu ? Kaçımız kendi görüşü dışında birinin kitabını okudu ? Onu da geçtim, kaçımız kendi liderlerimizin kitaplarını okudu ?

Atatürk bu ülkenin kurucu lideri değil mi ? Kaç kişi Atatürk'ün kitaplarını okudu ? Evet kitapları. Kaç kişi Atatürk'ün Nutuk'tan başka kitabı olduğunu biliyor ki ya ? Ama Atatürk'ün kitaplarını okumadan, Atatürk'çüyüz değil mi ? Twitter'da falan biyografi kısmına ATATÜRK yazıyoruz. Zaten Atatürk'çü isen otomatik olarak modern insansın değil mi ? Kitaplarını falan okumana gerek yok ?

Dur da bir dene bakalım Atatürk'ün ilkelerini takılmadan sayabiliyor musun ? Atatürk'ün Gençliğe Hitabe'sini biliyor musun mesela ? Ya hadi ezberlemeyi geçtim, hiç açıp bir kere okudun mu ?

Kaç kişi yabancı kaynakları kullanıyor ? Kaç kişi sırf ilgisini çektiği için İlber Ortaylı, Halil İnalcık okuyor ?

Kaç Müslüman Kuran'ı okudu ? Kaç Müslüman alimlerin ve hocaların kendilerine yansıttığı dini değil orijinal İslamiyet'i biliyor ?

Bunların hepsini bahanelere yıkan neden hep biz oluyoruz ? Japonya'daki adam senden az mı çalışıyor da kitap okumaya vakti oluyor ? Mesela neden Almanya'da yüzlerce filozof yetişmiş ?

2 kere yok olma eşiğine gelen ve 2. Dünya Savaşı'ndan sonra ikiye bölünen Almanya, nasıl oluyor da 40 50 sene gibi kısa sürede AB'yi yönetecek hale geliyor ama biz bahaneler arkasına saklanmaktan kaçamıyoruz ?

İşin en kötüsü de ne biliyor musunuz ? Bu soruları asla kendimize sorulmuş gibi kabul etmiyoruz. Bunları sordukça "Yapıyorum abi ben, karşıt görüşüm hiç yapmıyor!" oluyor. Asla benimsemiyoruz, her şeyde yeterli görüyoruz kendimizi.

Sorulabilecek daha binlerce soru var ama...

Neyse zaten biliyorum ben abi.

Sort:  

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabindan oy kazanmıştır. Tr tagi altında yazmış olduğunuz kaliteli içerikleri görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için TrYardım Desteklenen İçerikler 27 Mayıs 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

Teşekkürler.

Elinize sağlık çok beğendim yazınızı.
Yazınız sayesinde her sorduğunuz yada yazdığınız cümlede düşünüp neden böyle yapıyorum dememe vesile oldunuz. Benim için haftanın yazısını yazdınız.

Yorumunuz için teşekkür ederim. Umarım çok daha iyisini görürüz birlikte.

Yazınızı beğendiğim için yeniden yayınladım.

Teşekkür ederim.

Kesinlikle katılıyorum. Bilgisi olmadan fikri olanlardan olmamak gerek, her neye inanıyorsanız bunu gerçekten anlayarak, akıl süzgecindem geçirerek kabul etmek doğru geliyor. Karşıt ya da taraftar olmanın dayanılmaz cazibesinden kurtulup serbest düşünce geliştirebilir miyiz?
Felsefe konusunda da haklısınız, felsefeyi yaşamın merkezine almamız bizleri daha özgür kılacak, hatalarımızı fark etme şansı verecek..
Çok güzel bir yazı, elinize sağlık

Teşekkür ederim.

Epey başarılı. Elinize sağlık hocam

Teşekkür ederim.

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.12
JST 0.031
BTC 57254.26
ETH 2887.51
USDT 1.00
SBD 3.60