SANKİ YEDİM CAMİİ
SANKİ YEDİM CAMİİ
Çok fazla tüketen bir toplumuz. Zamanı, parayı, ilişkilerimizi, sağlığımızı hatta ömrümüzü çok çabuk tüketiyoruz. Üretmekten çok tüketmeye alışkınız. Tüketirken de aşırıya kaçıyoruz, israfa uğruyoruz. Yediklerimizde, içtiklerimizde, giydiklerimizde lükse kaçan alışkanlıklarımız var. Cebimizde en lüks telefon olsun istiyoruz, ayakkabılarımız çantamıza, çantamız paltomuza uysun diye giymeyeceğimiz, kullanmayacağımız birçok şeyi dolaplarımıza dolduruyoruz. “Bırakamıyorum, olmuyor.” diyerek belki senelik mütevazı bir okulun kitap masrafını karşılayacak parayı dumana yatırıyoruz. Tabi bu devirde dünyadan elini eteğini çekip, abasına bürünen bir veli gibi olmak beklenilemez ama en azından biraz daha dikkatli davranılabilir. Bunları öncelikle kendi nefsime söylediğimi belirttikten sonra beni bu düşüncelere sevk eden konumuza gelelim.
Yazımızın konusu bir camii:Sanki Yedim Camii. Böyle isim mi olur dediğinizi duyar gibiyim. (Tabi aranızda elbet bu camiyi bilenler, belki gidip içinde namaz kılanlar bile vardır.) Benim sözüm bu camiyi ilk defa duyanlara. Çünkü ben de ilk duyduğumda, “Bu nasıl isimdir?” demiştim.
Bu camii İstanbul’un Fatih ilçesinde, Zeyrek Mahallesi, Kırbacı Sokağı'nda bulunuyor. Caminin tam olarak ne zaman yapıldığı bilinmese de 18.yy’da yapıldığı tahmin ediliyor. Camiyi yaptıran kişi bir rivayete göre yoksul bir esnaf olan Keçeci zade Hayrettin Efendi. Diğer bir rivayete göre ise Adanalı Şakir Efendi’dir. Hani caminin öyle mimari olarak falan çok önemli özellikleri yok, küçük bir camii. Zaten 1900’ün başlarında Unkapanı’nda çıkan bir yangında zarar görür ve 1960’lara kadar metruk bir halde bekler. 1960’lı yıllarda mahalleli halkın çabalarıyla tekrardan yapılarak ibadete açılır.
Caminin ilginç – ve bir o kadar da anlamlı – olan yanı ise yapılış hikâyesi. Rivayete göre Keçeci zade Hayrettin Efendi o dönemde İstanbul’daki selâtin camilere – hanedan tarafından yaptırılan- bakarak imrenirmiş. Ve keşke ben de bir cami yaptırsam diye hayal edip bu hayalini gerçekleştirmek için para biriktirmeye başlamış. Canı bir şey istediğinde “Sanki yedim. ( Farz et ki yedim. )” diyerek o parayı harcamayıp biriktirmiş. Yaklaşık 20 yıl sonunda biriktirdiği paralarla küçük bir cami yaptırmaya muvaffak olmuş. Cami halk arasında “Sanki Yedim Camii” olarak anılmaya başlamış.
Belki Hayrettin Efendi istediklerine, beğendiklerine sahip olamamış ama arkasında hala içinde ibadetler edilen bir sadaka-i cariye bırakmış. Allah (c.c) ruhlarına gani gani rahmet etsin. Âmin.
Değerli yorumlarınız ve beğenileriniz için şimdiden teşekkür ediyorum. Hala dâhil olmadıysanız sizleri Discortta’ki Steemit TR topluluğuna davet ediyorum. Buradan buyurun
@mevsuf



Daha önceden duymuştum bu camiyi. Hikayesini yeniden hatırlattığınız için teşekkür ederim. Bazen bu tür hikayelere ihtiyacımız var her şeyin bu dünyadan ibaret olmadığını hatırlamamız için.
Evet çok haklısınız, yorumunuz için ben teşekkür ederim.
İlk okuduğumda "sanki yedim" yani "yemedik ya caminizi" gibi bir anlamı mı var acaba diye aklımdan geçti ama neyse ki çok çok daha anlamlı bir anlamı varmış :D
O yönünü hiç düşünmemiştim. :)
img credz: pixabay.com
Nice, you got a 81.0% @coffeedrinker51 upgoat, thanks to @daghan
Want a boost? Minnowbooster's got your back!
ahanda keçi geldi sağ bakalım
0.007 verdi ama benim beğenmemden daha iyi kusura bakma adım hıdr elimden gelen budur
Teşekkürler keçi için. :)
sana 0.050 sbd ve Sp dönüşerek kazandıracak. ben de kalsaydı keçiye verdiğim ne olacaktı hiç SAYKİ yediM ! marım bir gün sen de benim gibi yaparsın.... işte o zaman discorda neden girmek istemediğimi anlarsın
bir @omersürer var adam gibi @damla @moorkedi başkada aklıma gelen yok oradan aslında varda .... neyse... anlayan anlar...yazdıklarımı görünce..
birde @fetch var gerisi traş
zaten gelip beğenenler kendini belli ediyor
Daha bu platformda yeniyim. Ne size bir şey diyebilirim, ne onlara. İnşallah herkes için Steemit hayırlı olur. :)
@banjo @cleverbot
What do you do when both your parents don't live with you anymore.
Nice to meet you, is that your real name?
paylaşımın süper . teşekkürler . bendiscor da gelmim kavga çıkıyor. 98 li yıllarda zaten o işlerdeydim. o zamanlar biz ona İRC derdik şimdi aynısı..arkadaşlarımada söylerim birara seni beğenirler...
Teşekkürler beğeniniz için. :)
rica ederim görevim beğenmek. discord da olanlarda beğenmeyi görev edinseler keşke
Aslında iyi bir ortam var orada, insanlar birbirlerine yardımcı olmaya çalışıyorlar.
sen orada mutlu isen sorun yok.. ben dışarıda mutluyum... paylaşımlarına yabancı birileri gelip beğenirse şaşırma bil ki benim elemanlardır..gelir beğenir makara yapı çıkarlar.verecekleri en fazla 0.001 sbd yağmasada gürlerler yani
bu arada sana beğenmekten fazla katkım olmadı bari KEÇİYİ göndereyim ... senin discortta kiler bunu bile yapmaz... keçi en az süt verir :)
Bilmiyorum bir şeyler mi yaşandı, bu yüzden bir şey diyemem. Teşekkürler keçi için. :)
Congratulations @mevsuf! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :
Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word
STOPİnsanın nefsini terbiye için çok güzel bir örnek.. Allah ondan razı olsun..
Amin.
This post has received a 0.22 % upvote from @drotto thanks to: @mevsuf.
@mevsuf bey emeğinize sağlık sanki upvote ettim
Teşekkürler Hüseyin kardeşim.
Congratulations @mevsuf! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :
Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word
STOP