Elma / Apple Photos

in #tr7 years ago

Merhaba Arkadaşlar, / Hello my friends,

The weather was nice last weekend. We went to the village to collect apples. I took a couple of apple pictures. I hope you will like it. I expect your comments and votes. Thank you.

Geçtiğimiz hafta sonu, havaların da nispeten iyi olmasını fırsat bilerek köyümüze gittik. Bu sene çok şükür meyve bakımından bereketli bir yıl oldu. Geçtiğimiz üç dört sene meyvelerin çiçeklenme dönemlerinde soğuk günlerin yaşanması nedeniyle hiçbir meyve ağacı ürün vermemişti. Bu sene ceviz hariç elma, armut, erik bol bol oldu. ( Bu arada memleket Batı Karadeniz’in biraz daha kurak kesimi olunca çok fazla meyve çeşitliliği olduğunu söyleyemem.)

Biz de gitmişken biraz elma toplamaya karar verdik. Tabi ben daha çok toplayan değil, fotoğraflayan oldum. Bu yazımda elmanın özelliklerinden, faydalarından çok sizinle çektiğim fotoğrafları paylaşacağım. Zaten birkaç gün önce elmanın faydaları ile ilgili arkadaşlarımızdan biri bir yazı paylaştı. Elmanın faydalarını merak edenler arkadaşımızın o yazısını okuyabilir.

Gelelim fotoğraflara…

Yukarıdaki fotoğraftaki elmalar "Arap Kızı" elması diye adlandırılıyor. Benim çok sevdiğim bir elma. Hafif mayhoş, sulu bir yapısı var. Rengi de çok hoşuma gidiyor.

Bu fotoğraf da "Apple"a ilham veren fotoğraf. :))))

Bu elmaların adını bilmiyorum. Ama diğer elmalara göre daha geç olgunlaşıyor. Hatta şu mevsimde bile hala sert. Toplanıp biraz bekletilmesi gerekiyor. Tam bir kış elması. Bu elma hakkında bilgisi olan varsa yorumlarda belirtirse sevinirim.

Buraya bir de yere düşmüş ayva fotoğrafı koyalım. Ayva yere düşmüş kış mı geleceeeeek? A dostlar ne dersiniz?

Son olarak Photoshop'ta bir kısmını siyah beyaz yaptığım bu fotoğrafı koyup elma faslını bitirelim... :)

Fotoğraflar şahsıma aittir.
Değerli yorumlarınız ve beğenileriniz için şimdiden teşekkür ediyorum.
@mevsuf

Sort:  

bende elma yetiştiriciliği yaptım , amasya da misket elması , emekli olunca tek yapacağım şey bu :)

Ne güzel olur. Hocam fotoğraftaki yeşil elmanın adını biliyor musunuz? Pek sık rastladığım bir elma değil. Bu işi yaptıysanız belki fikriniz vardır?

''GOLDEN DELİCİOUS'' cinsi diyoruz hocam biz ona.

Hocam söylediğiniz elmayı biliyorum. Ama fotoğraftaki o değil sanırım. Daha çilli, sert bir elma fotoğraftaki.

olabilir hocam, golden delicious da hep sert kalıyor, olgunlaştığında o görüntünün aynısını alıyor benim düşüncem öyle hocam yanlış olabilir :)

Belki de olabilir hocam. İnternette de bulamadım. Fotoğrafla aratınca arkadaşın söylediği naşi armudu çıkıyor. Ama onun da içi farklı.

Hocam elma şu. Ama görseli koyan da adına dair bir şey yazmamış.
image

halk arasında deli kız ismi söleniyor hocam

Fotoğraflar çok güzel, Apple a ilham kaynağı olan elma biraz büyük ısırılmış gibi:) e bizim memlekette elma böyle yenir minvalinde, Steve Jobs Amasyalı olsaymis, sanırım logo biraz böyle olurdu ☺️

Sesli güldüm hocam. :) Elmayı kütürdetmeden tadı çıkmıyor.

O sebeple ısırık biraz büyük olmuş. :) Apple da telif hakkına düşmemek için logo da küçük ısırık çizmiş. :)

Telif hakkı:) meseledi Adem ve Havva'ya kadar gidebilir, bir telif hakkı varsa ordan başlanır. Tabi burda ironik bir durum oluyor hepimiz Adem ile Havva dan geldigimize göre miras hakkı oluyor, Apple bize bu hak yuzunden birer tane IPHONE vermesi lazım. Hukukçu arkadaşlar var ise konuya bakmak lazım😉

Bu çok iyi olur. :) Apple ile bu konuda iletişime geçmek lazım. :)

Bakış açısına hayran bir şekilde izliyorum şuanda :) Adam haklı beyler.

Teşekkürler,😀 tümevarimin tepe noktası👍🏽

@trbooster event!

Hoşgeldin trbooster. :)

Pozlar çok harika gerçekten.. özellikle ilk ve son fotoğraf süper olmuş.. Elinize sağlık..

Çok teşekkür ederim. Elmalar güzel olunca fotoğraf da güzel çıktı. :)

Güzel bir anlatım.. Eline sağlık. Elma, hayatımızın meyvelerinden...

Teşekkürler, evet meyvelerin en arananlarından.

Ayva mı var orada? Oy Oy Oy :)

Ayva kış geldi diyor hocam.

Kurtlu kurtlu ne lezzetli olur şimdi o :) afiyet şeker olsun. son fotoğraf harika.

Teşekkürler. Kurtlu olanı daha makbulmüş, organik olduğunun göstergesiymiş. :)

Fotoğrafçılığı seven ve uğraşan biri olarak resimleri(fotoğrafları) cok güzel ve kaliteli buldum, sağdece benim mi aklıma Alacakaranlık film serisi geldi :D

Teşekkürler. Alacakaranlık serisini tam olarak bilmediğimden bir şey diyemeyeceğim. Vaplmpirli bir filimdi sanırsam.

Canım elma çekti yav :D

En yakın manava uğrayıverin. :))

Gökten 3 elma düşeceğine bu sepetten bana bir elma düşsün yeter :D

Ağaçtan koparıp yemesi daha güzel. Bu arada gökten niye elma düşüyor, kapak düşse olmaz mı?

Kabak demek istemiştim, yanlış olmuş. :) Nasreddin Hoca'ya selam çakmak amacıyla kabak dedim.

kapak mı ? :) bilmiyorum hikayeler de hep elma düşüyordu kapak düşenine hiç rastlamadım :)

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 57882.05
ETH 2579.00
USDT 1.00
SBD 2.35