Stratonikeia antik kenti

in #tr6 years ago

image

Stratonikeia antik kenti, Antik çağlardan kalan eski yapılar ve kalıntıların çok fazla bulundugu Mugla'nın Yatağan ilçesinde lagına kutsal tapınağına 10 km yakınında yer alır.

Bu antik kent zamanında gladyatörlerin emeklilik şehri olarak da bilinirdi. M.Ö 3.yy ait izler taşıyan antik kent tarih boyunca Romalılar ve Bizanslilar başta olmak üzere bir çok el değiştirmiş.
Buradaki kazı calismalari 1957 yılında meydana gelen deprem ile birlikte başlamış. Deprem sonrası ortaya çıkan bulgular ile başlayan kazilar hala devam ediyor.
Kazilarda çıkan bulgular Muğla da bulunan muzelere taşımış. O yıllarda inşasına başlanan Yatağan Termik santrali kazı çalışmalarıni biraz hizlandirmis.

image

image

image

Antik kentte yapılmis olan su kanalları şehir düzenine önem verildiğinin bir göstergesi olmuş. Daha sonraları seyehat edenlerin dinlenmek için uğrak yeri haline gelmiş.

image

image

Stratonikeia antik kenti ile ilgili bir aşk efsanesi vardır. Antiokhos yani şehrin kurucusu olarak bilinen kişi burayı eşi Stratonike için inşa ettirir. Hikayesi ise şöyledir; O yıllarda bir kral ikinci eşi ve oğlu ile birlikte yaşarmış. Birgün oğlu bir hastalağa yakalanir. Yemeden icmeden kesilir. Kimse hastaligina bir çözüm bulamaz. Bir gün bir hekim prensi muayene ederken odaya üvey annesi girer. Prensin kalp atışları ve nabzında artış olunca hekim durumu anlar. Prens üvey annesine karşı kara sevdaya tutulmuştur. Bu durum zor olsada hekim Kral'à oğlunun durumunu anlatır. Kral oğluna kıyamaz ve eşi ile oğlunu evlendirir.
Prens eşi stratonikeia adına bu kenti inşa ettirir.

image

Sort:  

Gidip görmek, fotoğraflamak şart oldu şimdi :)

Fotoğraflar ve yorumlar çok güzel ! Birde şu güzellikleri restore edebilsek ...

giphy (13).gif

Evet biraz daha ilgilenilse iyi olur

You got a 16.18% upvote from @votepower courtesy of @mesafe!

Gladyatörlerin emeklilik yerleri olması çok ilgimi cekti.Koca stunlari nasil insa etmisler hayret ediyorum.yine tarih kokan bir yazı.emeğine sağlik.

Bende cok merak ediyorum . O günku sartlarda nasil yaptılar. Buyuk taslari kaldirabildiler.

Tarihi yerlere hayranım gezerken o dönemi hissetmek o dönem insanlarını anlamaya çalışmak çok ilginç geliyor bana.
Yazı kısa tutulmuş fragman gibi bu benim olumlu bulduğum bir nokta (ilgi uyandırıyor, daha fazlasını isteyen gidip görebilir tadında), görseller çok güzel emeğinize sağlık...

Haklısıniz hocam bana da kisa geldi . Uzun yazilar Ramazandan sonra inşallah :)

Yazının kısa olması bu türden paylaşımlar için bana göre bir artı hani tadımlık, asıl lezzet mekanın kendisinde oluyor ve gidip görmek için teşvik edici oluyor, tabi bu benim fikrim takipçileriniz daha fazlasını isteyebilir :)

Antik kentin hikayesi çok etkileyici. 😃
Resimler çok güzel emeğine sağlık yine harika bir gezi yazısı olmuş güzel arkadaşım benim 😍

Yazını çok beğendim ve yeni bi şeyler öğrendim bu yazıdan. Resimleriniz de harika olmuş, ama en çok sevdiyim şey resimlerdeki bulutlar oldu. Bulut her yerde ve her zaman böyle güzel olmuyor.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63780.55
ETH 2618.13
USDT 1.00
SBD 2.82