Şekerle tanışmamiz ve hayatımızda ki yeri

in #tr6 years ago (edited)

image

Şeker kullanmayı tam olarak ne zaman bıraktım bilemiyorum ama sanırım 3-4 yıl kadar olmuştur. Küçük bir bardak çaya 3 tane şeker atarak çay içtiğini zanneden ben, çevremden sürekli sekerin zararlarını duymaya baslamistim. Bir gün tüm gün içtiğim içecekleré attığım şekeri hesaplayınca günlük ortalama 15 adet şeker kullandigimi ogrenmem bırakmam için önemli bir sebep oldu ve bırakmaya karar verdim.
İlk başlarda bir hayli zorlandım içtiğim herseyin tadı sadece acıyıdı...

Biraz azimle birlikte bir ayin sonunda artık şekersiz tadlara alışmış ve daha çok sevmeye baslamistım.
Vucudumuza zararı oldukça fazla olan şeker ne zaman ortaya çıkmıştı ve biz bu tada neden alismak zorunda kalmıştık.

Şekerin ortaya çıkışı M.Ö 510 yılı olsada tamamen yaygınlaşması 18.yy buldu. Iceceklerin yaninda ikram edilerek zenginliğin göstergesi olarak sayıldı. Hatta hediyelesmek icin bile kullanmamaya baslandi. Hasta kisilerin vucut direncini arttirmak için kullanılmaya başlanması ile birlikte alım satım pazarında yerini almaya başladı. Şeker kamışı üretimini sağlayabilen ülkeler bu konuya daha fazla önem vererek tüm dünyaya şekeri duyumayı basardilar.

Ülkemizde şeker 1926 yılından sonra üretilmeye başlandi. Fabrikalar yavaş yavaş çoğaldı. Seker kamisinın yani sıra şeker pancarindan da üretimler yapildi . Daha onceleri sıvı tatlandırıcılar kullanıldığı için stoklama ya pek imkan vermiyordu.

image

Küp şeker icin kemik tozu kullanildigi icin sekil aliyor soylentileri olsada kristal şekerin hafif islatilmasindan sonra makinelerde istenilen şekildeki kalıplara dökülüp preslenip ardından kurutulması ile uretilir. Herhangi bir katkı maddesi kullanılmaz.

Şeker hakkında biraz araştırma yapmak sekerin vücuda neden zararlı olduğuna farklı bir bakış açısı kazandırdı. En fazla 150 yıl kadar mazimizin olduğu şekerı vucudumuz tanımıyordu. Atalarimizin da beslenmesinde yoktu. Yani genlerimizde yoktu. Ne yapacağını bilemeyen vucudumuzun hızla yağa çevirmesinin sebebi de buydu.


Okuduğunuz için teşekkür ederim @mesafe
Sort:  

Hangi canlının kemik tozu :) şeker piyasası genel anlamda sentetik olmaktadır

Şekersiz çay'a alıştım ya gerisi mühim değil :). Çok güzel bilgilendirici paylaşımlar yapıyorsun tebrikler @mesafe

Yorum icin tesekkur ederim :)

Ben de bir sene oldu şekeri keseli iyiki kesmişim, gerçekten üç beyzdan uzak durmak lazım sağlık için 😄

Aynen canim 😀

Ben sekeri seviyorum.kahveyi bile çok sekerli içiyorum.ne yapayım simdi:(

You got a 45.32% upvote from @votepower courtesy of @mesafe!

Erzurum gıtlama şekerinide bir özet geçeydin 😊 yazın için teşekkürler dostum

Cok tesekkurler istersen yorum kisminda Erzurum sekeri hakkinda bilgi verebilirsin 😀
Yardimlasma güzeldir 😀

Gıtlama şeker serttir yoğundur 1 tanesini damağın altına koyup 3-4 bardak çay içebiliyorsun böyle bir özet geçiyim dedim 😃devamını kendi bloğumda yazıcam

Tesekkur ederim yazinca ziyarete gelirim😀

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim...
Bende şekeri hayatımdan çıkarsam iyi olacak aslında...
Gerçi hayatımdan çıkarmam gereken bir çok şey var ama hadi neyse :)

Bugün milad olsun dene istersen basarabilirsin

Congratulations @mesafe: this post has been upvoted by @minnowhelpme!!
This is a free upvote bot, part of the project called @steemrepo , made for you by the witness @yanosh01.
Thanks for being here!!

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. Tr tagi altında yazmış olduğunuz kaliteli içerikleri görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için TrYardım Desteklenen İçerikler 30 Mayıs 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Asla bırakamıyorum şekeri. O kadar alışmışım ki, çok zorlanıyorum şekersiz bir şey içerken ya da yerken. İçtiğim yediğim şeyin tadını alamadığımı, sadece şeker yiyip içtiğimi bilmeme rağmen bırakamıyorum

Yazınız için teşekkürler, üzerinde tekrar düşüneceğim ve tekrar deneyeceğim bırakmayı. Öneriniz varsa yazın lütfen :)

Evet baslarda boyle oluyor. Devam ettikce bu kotu tadlar azalıyor. Ben sadece kahvaltitda bir bardak cay icerdim sekeri bıraktıktan sonra cayi sever oldum. Alisinca ne demek istediğimi daha iyi anlarsın cayin tadini seker bozuyor 😀

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 65688.41
ETH 3444.44
USDT 1.00
SBD 2.64