23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı için [Cointurk 26. Projesi] [manofwar#0693]

in #tr6 years ago

İlk önce her kese merhabalar... Tüm çocuklarımızın karşıdan gelen 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını canı gönülden kutluyorum. Umarım sağlıklı ve mutlu yaşam onların olur.
Cointürk projesi bu konuya yer verildiği için ayrıca teşekkür ediyorum.

23 Nisan Neden Ulusal Eğemenlik ve Çocuk Bayramı ne zaman yarandı? Bu günün asıl önemi nedir?

23 Nisan 1920, Türk milletinin iradesini temsil eden Birinci Büyük Millet Meclisi’nin açıldığı ve Türk halkının egemenliğini ilân ettiği önemli bir tarihtir. Atatürk, 23 Nisan 1924'te '23 Nisan' gününün bayram olarak kutlanmasına karar vermiştir. Bu tarihten 5 yıl sonra 23 Nisan 1929’da Atatürk bu bayramı çocuklara armağan etmiştir ve 23 Nisan ilk defa 1929 yılında Çocuk Bayramı olarak da kutlanmaya başlanmıştır.

Bu bayram bizim bayramımız olarak 1929 yıldan beri kutlanmaktadır. Biz daha okula gittiğimiz zamanlardan kutlardık. Gösteriler düzenler ,yürüyüşler yapar,tiyatrolar düzenlenirdi. Ve ben çok aktif biri olarak hep bu gösterilerin bir parçasıydım.

İdman hocamız sıraların idaresini bile bana bırakırdı. Yönlendirici ben olurdum. Derslerimin iyi olması ve disiplinim benim hep önde olmama sebebiyyet verirdi her zaman.

Okulumuzda düzenlenene bir çok yarışmalar vardı. Ve ben şimdi çocuk olsamda yine onlara katıla bilsem diye yanıp tutuşanlardanım.Şimdiki okulların bazılarında veya genelde o çoskuyu hissedemiyorum. Eskiden bizim zamanlarda çok farklı olurdu. En iyi kutlanan bayram denilebilirdi hatta.

resim kaynak

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 66868.29
ETH 3520.34
USDT 1.00
SBD 2.63