Uyuduktan Sonra Kontrol Kimde ?

in #tr8 years ago (edited)

       

Uyurgezerlik ve bilincimiz üzerine bir düşünce yazısı yazmaya çalışacağım.

 Biraz uzun olabilir ama sıkılmayacağınızı umuyorum.

 İki üç sene öncesinde bende uyurgezerlik,uykuda konuşma gibi problemler , durumlar vardı.

 Daha çok uykuda konuşuyordum tabi.

 Annem'in anlattığına göre:

 Bir keresinde gece saat 3.00'da kapının kilidini açıp dışarıya çıkıyormuşum.Seslerden uyanan annem hemen kalkıp,benim odamda olmadığımı görünce kapıyı açmış ve beni merdivenlerden inerken görmüş.Annem nereye gittiğimi sormuş bana ,tabi bende uyurgezer halimle gözler açık bir şekilde yani gayet normal bir halde,arkadaşlarımın yanına gitmem gerektiğini söylemişim.Duruma alışık olan annem olayı anlayınca beni geri eve sokmuş.


O günün sabahında bu olayı anlatırken komik gelmişti ama başka zamanlar bu olay aklıma gelince,acaba beden için bir bilinç ne kadar gerekir diye düşünürüm kendimce.

 Tabi işin bilimsel kısmını pek bilmiyorum.Biraz araştırdım ama yinede bana garip geliyor.

 Bunun sebebi ne olur diye olası çözümler üretiyorum.Üretmeye çalışıyorum.

                                        


 Bu olası çözümlerden bazılarını sıralayacak olursam :

  • Bedende birden fazla bilinç var veya uyurken yarı bilinçte oluruz.Bu yüzden hatırlamama durumu açıklanabilir.Olayları hatırlamadığım ve durum anında bedenin yaptığı davranışlar kontrolümün dışında olduğu için  onu da başka bir bilinç olarak değerlendiriyorum.Tabi normal hayatta kontrol ne kadar bizde orasıda muallak. 


  • Uyuduğumuz zaman bilincimiz yok olur ve bedenin kendi işletim sistemi,mekanizması devreye girer.Bu mekanizma benim biriktirdiğim bilgileri kullanabiliyor  ve sahip olduğu fonksiyonlarla fiziksel halini,bedenini koruyabiliyor.Hatta öyle ki benim normal hayatta duygu hallerimden kaynaklanan,mesela korkudan yapamadığım olayları,bu sistem bunun yapılabileceğinin mümkün olduğunu bildiği ,hesaplayabiliği için en olmadık hallerde olabiliyor ve yapamadıklarımı yapabiliyor.İhtiyacı olan bir şeye sahip olmaya,ulaşmaya çalışıyor.


Sonuçlar genel olarak bu iki düşünce arasında gidip geliyor.

Bedenim doğaya ait olduğu için daha uyumlu  davranıyor.


 Bu durumda şöyle bir şey daha aklıma gelmiyor değil.

Madem beden bu şekilde hayatta kalabiliyor,kendisini koruyabiliyor neden beni,bilinç dediğim şeyi yok etmiyor?

Tabi böyle bir şey sorabilmem için ikinci çözümün doğru olması gerekiyor.Eğer ki doğruysa benden nasıl bir ihtiyaç karşılıyor ? Bu da başka bir yazının konusu olsun. 

Okuduğunuz için teşekkürler.

Sizlerin de olası çözümlerinizi veya konu hakkında yorumlarınızı bekliyorum.


Görsel Kaynaklar : 

Coin Marketplace

STEEM 0.04
TRX 0.33
JST 0.083
BTC 65474.88
ETH 1773.67
USDT 1.00
SBD 0.42