Filmde kullanıldığında inanılmaz keyifli olan müzikler

in #tr6 years ago

Bazı filmler vardır ki, müziği ile efsaneleşir(The Godfather, The Last of Mohican, Titanic, Terminator vs). Hatta çoğu zaman, bazı müzikler filmin bile önüne geçer. Şüphesiz, film müziği yapımı, en az o film yapımı kadar zahmetli ve uğraş isteyen bir iştir. Bununla ilgili, üstat Hans Zimmer'ın çeşitli stüdyo arkası videolarını ve röportajları vardır.

Ama bazı filmler vardır ki, zaten bilinen/var olan müzikleri kullanır. Bu müzikler, filmin öyle bir sahnesinde seslendirilirki, sanki o şarkı yeni keşfedilmiş gibi bir hissiyat olur. Daha önceden bilinen bu şarkılar, artık o filmle özdeşleşir veya en azından artık akla o filmi getirebilir.

Varolan müzikleri kullanan filmlerden, benim favori birkaç parçayı paylaşmak istiyorum:

Tabii, listenin ilk sırasında Leon-Professional filminin son sahnesinde çalan Sting'in "shape of my heart" müziği var.
(

)

Vizontele Tuba'nın o acıklı sonu ve Sezen Aksu'nun tekrar anlam kazanan şarkısı "Gülümse"
(

)

Ve 5 sezon boyunca severek izlediğim, Jonathan Nolan'ın yönettiği Person Of interest'in 3., 4. ve 5. sezon final bölümleri müzikleri, benim için bu listenin en olmazsa olmazlarındandır.

POI sezon 3 final: Radiohead - "Exit Music (For A Film)"
(

)

POI sezon 4 final: Yine bir Sting şarkısı "Welcome to machine"
(

)

POI sezon 5 final: Bunsen Burner - "Ex Machina" ve Philip Glass - "Metamorphosis 1" müzikleri beraber kullanılmış
(

)

Sizin de bu şekilde sevdiğiniz müzikler varsa, yorum kısmında (varsa linkiyle beraber) paylaşabilir misiniz?

Sort:  

Paylaşım için teşekkürler. Güzel bir post hazırlamışsınız. Discorddan görüp geldim. ☺ Beni takip eder misiniz

Teşekkür ederim. f4f ;)

Yıllardır değişmeyen favorim😁

Şimdi hatırladım, güzel muziklerdi :)

This post, with over $50.00 in bidbot payouts, has received votes from the following:

rocky1 payout in the amount of $21 USD.
appreciator payout in the amount of $20 USD.
smartsteem payout in the amount of $20 USD.
upme payout in the amount of $19 USD.
promobot payout in the amount of $19 USD.
postpromoter payout in the amount of $18 USD.
buildawhale payout in the amount of $18 USD.
bumper payout in the amount of $1 USD.

For a total calculated bidbot upvote value in the amount of $136 USD.

This information is being presented in the interest of transparency on our platform @mahsumakbas and is by no means a judgement of your work.

bota ödeme yaparak mı elde ettiniz bu tutarı? postunuzu diğer içeriklerden ayıran çok ciddi bir şey yok aslında @mahsumakbas

yorumunuz için teşekkür ederim. Evet, bot kullandım.

Ben bilimkurgu hayraniyim.. "interstaller" film muzigi muthis..
images-4.jpg
Ayrıca Spartacus 1.sezon'da sura'nin olumde calan "no life without you
images-5.jpg

Teşekkürler ;)

Yıllardır değişmeyen favorim😁

This post has received a 1.51 % upvote from @speedvoter thanks to: @mahsumakbas.

Ben dinlediğim yabancı müziklerin çoğunu bir film veya dizide dinledikten sonra şarkıyı söyleyenin başka şarkısı var mı diye araştırma yaparken keşfediyorum.

Welcome to machine şarkısını Person Of Interest olmasaydı kolay kolay keşfedemezdim. Kullanıldığı sahneyle beraber hala kafamda çalarım sürekli o müziği.

Ben de bir klasik paylaşayım son olarak, çok orjinal bir müziktir ;)


sizin de POI'ci olmazına sevindim :) Aynen, araştırdıktan sonra bir sürü yeni müzik öğreniliyor

POI ilk 10 dizimden biridir, genel olarak sevdiğim bir tarzı olmasa da bazı bölümleri öyle harikadır ki her şeyi unutturur.

Ama ben karakterin çıktığı ilk zamandan itibaren root hayranıyım. :))

@arafs hocam, aslında filmin yüzde 80'i "filler" sahneler. özellikle ilk 2 sezon bu şekilde idi. Lakin, 3 ve 4 konu netleşti ve heyecan hiç durmadan devam etti. Ammaa, sinematografik olarak filmin kurgusu muhteşemdi. Daha da önemlisi ve diziyi asıl izleme sebebim içeriği ve vizyonu. Bugün yapay zeka, süper makinalar vs konuşurken filmde çok vizyoner mesajlar vermiş Nolan abimiz :)
Ayrıca, hakkını teslim etmek lazım S4xE11 çok ayrı bir bölüm idi. Yayınlanmış tüm dizilerin efsane bölümlerini listelersek, bu bölüm o listeye girer. Hep şunu diyorum o bölüm için: Yazılım 101 dersi, Sinema 101 dersi ve Hikaye/Kurgu 101 dersinde muhakkak gösterilmesi gereken bir bölüm diye düşünüyorum :)

Geçen hafta izledim daha s04e11'i tekrardan. Onun gibi çok fazla efsane bölümler var gerçekten. Zaten bir dönem imdb en iyi ilk 100 dizi bölümü içinde 15 tane falan POI bölümü vardı.

Şimdi 1-2 tane kaldı sanırım. Herkes gündeme kapılıp Game Of Thrones'a vermişler oyları.

Bana POI'yi sorduklarında her sezon üstüne kat ve kat fazlasını koyan tek dizi diye tarif ederdim o dönemlerde. Diğer diziler gittikçe kötüye giderken POI gittikçe iyiye gidiyordu.

Keşke bitirme telaşına girmeyip 5. sezonun üzerinde biraz daha düşünseler ve 6-7 devam etseydi. Nasip işte.

Yakında izlediklerim serisinde anlatacağım POI'yi umarım. O zaman daha detaylı anlatırım herşeyi :))

@arafs yazın yazın hocam, o muhabbeti çevirecek birini arıyordum, iyi denk geldi :) steemit POI kulubü kurarız :)

Can Dostum filmindeki müzikleri de tavsiye ederim. Ludovico Eunadi gerçekten basarili bir piyanist. Ozellikle uyurken iyi gider. :)

@irfandogan, peki bir dinleyeyim.. teşekkürler ;)

benim efsanem

benim efsanem

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 60268.51
ETH 3201.96
USDT 1.00
SBD 2.43