Bir şeyi de en arkalardan izlemeyelim [Cointurk 24. Projesi] literadude #8283

in #tr6 years ago (edited)

      Kripto paraların geleceği ile ilgili bir çok söylenti olsa da, bunların çoğu daha da popüler olacağı yönünde. Yani şu an bile bir çok ülkenin gündeminde olan bu merkezsiz para biriminin ileride ne boyutlarda büyüyebileceğini tahmin edemiyorum. Fakat bunu bizim yerimize tahmin eden insanlar var. Merkezsiz bir para biriminin güvenliği sorgulansa da, blockchain gibi bir sistem var olduğu için insanların güvenini bir nebze kendine çekebiliyor. Fakat bu teknolojiyi herkes kullanmıyor. O yüzden her şeyin iyisi kötüsü olduğu gibi bunda da var. Sahteciler, dolandırıcılar, yatırımcılar, ileriyi düşünenler vb. bir çok insan şu an bu ''borsa'' nın içinde ve içerideki insan sayısı gitgide artıyor. Peki siz bu piyasanın neresindesiniz? Geleceği olduğunu düşünenlerden mi, yoksa bir balon olduğunu düşünenlerden mi?. Ben mi? Şu an burada bu yazıyı yazdığıma göre?


      Geçelim kripto paraları, bitcoinleri, ethereumları, steemleri. Bunların hiç birini düşünmeden farklı bir konuda konuşalım. Günlük yaşantınızda elbet iniş-çıkışlarınız oluyor. Bu herkes için aynı. Bir gün aklınıza bir fikir geldiğinde onu arkadaşlarınızla paylaşmak isteyebilirsiniz. Paylaştığınızda size iki seçenekten birini söyleyeceklerdir. Ya batarsın, ya çıkarsın. İkisininde destekçileri olacak, kafanızı allak bullak edeceklerdir. Sizse düşündüğünüz şeyi hayata geçirmeden sonunun ne olacağını bilemezsiniz. İşte kripto paraların geleceğini de bilemiyoruz. Her kafadan bir ses çıkıyor, ileride her şey buna bağlı olacak diyenler de var, bir kaç seneye batar abi diyenler de. Ben her şey buna bağlı olacak demiyorum ama görüşlerim pozitif yönde. O yüzden steemit platformunun gelişmesi için ben de bir şeyler deniyorum. Kripto paraların geleceğini yüksek görüyorum. Ama amacından sapmadığı sürece...


       Attığım başlığa gelince. Bu da projenizde ki konunun ikinci kısmını ilgilendiriyor. Türkiye bu piyasada nerede olur? Ne gibi adımlar atılmalı? Bu sorunun cevaplarını elbette ekonomiden anlayanlar vermeli. Ben bu işin sadece katılımcı kısmındayım ama illaki bir yorumum olması gerekiyorsa bir şeyi de en arkalardan izlemeyelim diyorum. Önlerden kendimize yer kapalım. Ben çok küçükken bile Türkiye ekonomisi için ''gelişmekte olan ülkeler'' adı altında yorum yapılıyordu. Gelişmek, büyümek istiyorsak böyle önemli konularda söz sahibi olmayı denemeliyiz. Madem gelişmekte olan bir ülkeyiz, neden gelişmiş olanların izinden gitmiyoruz? Yerli kripto paraların çıkacağı yönünde haberler okumuştum. Fakat yaklaşık 1 ay önce Ekonomi Bakanı Zeybekçi bir açıklama yaptı ve dedi ki : "Türkiye'nin kendi kripto parasını üretmesi, her ülkenin böyle bir şeye girişmesi doğru değil. Mevcut sistemin yakında çok önemli negatif sürprizler yaratabilecek bir sistem olduğuna inanıyorum. Mesafeli durmakta fayda var.''

 Bu açıklamalardan sonra bu piyasaya el atacak kişiler varsa bile yeterli desteği alamayacağını düşünüp atmayacaklardır. Yine arkalardan izleyecekmişiz gibi geliyor. İleride fikirler elbet değişebilir fakat geç mi kalınır bilmiyorum.

Görsel Kaynağı

 

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.15
JST 0.030
BTC 64876.28
ETH 2650.41
USDT 1.00
SBD 2.81