YOZLAŞMIŞ İNSANLAR RESİTALİ

in #tr6 years ago

Küçüklüğümü hatırlıyorum da herşey o zamanlar daha saf daha temizdi ya da ben öyle zannediyordum. Eskiden insanların para veya çıkar uğruna birbirlerine zarar verebilecekleri aklıma bile gelmezdi ta ki büyüdükçe onları tanıyana kadar. Zamanla çevremde iyi zannettiğim birçok kişinin aslında zannettiğim kadar iyi insanlar olmadıklarını anladım. Başlangıçta bu durumu farkettimğimde derin bir üzüntü sarardı içimi ama son birkaç yıldır o üzüntüden eser kalmadı, bilmem belki de insanlardan umudumu kesmemden dolayıdır belki de insanların her zaman bana yardım edemeyeceğini düşünmemdendir belki de...

Hatırlıyorum da eskiden herkesle arkadaş olmak isterdim. Zamanla birçok insanın gerçektende tanımaya değecek kişiler bile olmadığının farkına vardım. Böylece insanları tanıdıkça onlardan uzaklaştım, soğudum. Belki de insanlar böyledir, hiçbir zaman düşündüğün kadar iyi ve dost canlısı olmazlar.

Siz Nasıl Bir Dünya Hayal Ederdiniz?


Herkesin iyilik içerisinde yaşadığı, adaletin her şeyden üstün olduğu, güçlünün güçsüzü ezmediği ya da toplumsal sınıf farklarının olmadığı bir dünya mı hayal ederdiniz?
Kimsenin hevesini kırmak istemem ama bugünkü dünya şartlarına baktığımızda gelecekte böyle bir dünya hayal etmek çok zor.

Toplumda hep "Bana dokanmayan yılan bin yaşasın" anlayışı boy sürüyor. Kimse kendi tarafım zarar görmesin başkalarına ne olursa olsun görüşünde. Ayrıca insanların bu davranışlarına bir de çıkarcılıkları eklenince ciddi anlamda tadından yenmez oluyor.

Çıkar demişken insanların çıkarcılıkları o kadar ileri seviyede ki sineğin yağını çıkarma derdine düşüyorlar. Halbuki sinek insan için o kadar zararlı bir canlı ki bizi zehirleyip öldürebilir. Buna rağmen zararı bile kara çevirmeye çalışan bu zihniyet hiç değişeceğe benzemiyor.

Biri oradan insanların kuyusunu kazmak mı dedi? Sanırım doğru anladım. Evet birbirimizin kuyusunu kazmaya o kadar alışmışız ki en yakınımızdakilere bile bunu yapmaktan çekinmiyor. Bir de bu çıkarcılıkla birleşince bırakın bir adım ileriye kuyu kazmayı bir sonraki adıma bile kuyu kazıp insanları düşürmeye çalışıyoruz.

Bununla da bitmez, en çok yaptığımız şeylerden biri de düşene bir tekmede bizim vurmamız. Halbuki bize hiçbir zararı olmasa da bunu yapmayı alışkanlık haline getirmişiz.

Nerede kaldı adalet! Sırf istediğimiz şeyler olsun diye adaleti bile kandırmaya çalışıyoruz, gerek rüşvet teklif ediyor gerekse yanıltmaya çalışıyoruz.

Arkadaşlar şimdi size soruyorum; İnsanlar arasında böyle ilişkiler oldukça, insanlar bu denli yozlaştıkça güzel bir gelecek hayal edebiliyor musunuz?

Görsel kaynak;


kaynak1

kaynak2

kaynak3

Sort:  

Merhaba @lightshield,

Yazınız @trdaily tarafından otomatik olarak seçildi. Ve @trdaily curation trail'i takip eden
@emrebeyler hesabından da oy aldınız.

@trdaily curation trail'e bu adresten katılabilirsiniz.

Yine görüşmek üzere! :)

Öyle bir dünya yok; olmayacak insanlar bencil yaşadıkça, Biz böyle bir zerre kadar değerimiz olmadığı halde kendimizden başkasını; bizden olmayanı hor görüp küçük düşürdükçe, hayatımız boyunca yaşamanın tadına varmadan çalışıp kazandığımız parayı yönettiğimizi zannedip aslında paranın bizi yönettiğini fark etmedikçe öyle güzel bir dünya, güzel bir gelecek, güzel bir hayat asla beklenemez; beklenir de yaşanamaz!

Sadece umutlarla yaşarız hocam. Böylesine kötü bir dünya iflah olmaz.

Herşey gittikçe kötüye gidiyor, bunda başı insan ilişkileri çekiyor. Yapılan bir ankette Türk toplumunun geçmişe özlem duyduğu ortaya çıkmış.

Haklısınız hocam insan ilişkileri gün geçtikçe zayıflıyor. Herkes birbirini çıkar uğruna tanımaya başladı.

Merhaba, ben @kusadasi ve @try-market küratörü olarak #tr ve #cointurk etiketlerinindeki kaliteli yazıları inceliyorum. Sonrasında bu yazılar @kusadasi ve @try-market tarafından upvote ediliyor. @kusadasi ve @try-market #tr etiketinin daha yukarılara çıkması için çok büyük bir çaba içerisindedir. Tabii ki bu ilerleyişin kaliteli yazılarla olması yönünde çaba harcıyoruz.Paylaşımlarınıza 'cointurk' etiketini ekleyerek @kusadasi ve @try-market tarafından desteklenmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca, sürekli olarak @kusadasi tarafından düzenlenen projeler ve discord kanalımızda anlık yarışmalar mevcuttur.
Katılmak isterseniz discord kanalımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Elinize sağlık güzel bir yazı olmuş. Bir sonraki yazınızda tercih ederseniz, 'cointurk' etiketini kullanmanız ailemizi daha da büyütecektir.

Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim. Bir sonraki yazımda 'cointurk' etiketini kullanmaya özen göstereceğim.

Burada neden sürekli insanlara kızıyorum. Demek ki değişebileceğini hayal edebiliyorum:) (bence)

yozlaşmış insanlar hep olacak ve belki de her zaman çok olacak, bunu değiştirebilmek mümkün olmasa da, durumu kabullenip bu halde güzel bir gelecek peşinde koşulabilir mi? Neden olmasın, arazideki toprağı değiştiremiyorsan da araziden güzellikler elde edebilirsin demiş olsaydı bir atasözü onu burada kullanırdım :)

O zaman siz demiş olun hocam. Durum şu ki bazen sizin iyiliğinizi bile istemeyen insanlar ortaya çıkar ve bu gibi insanlar siz ne kadar arazinizde güzellik yetiştirmeye çalışırsanız çalışın bir şekilde size engel olmak isteyeceklerdir. Halbuki zara gören biz olmayız, kendileri yaptıklarının vebaliyle nasıl yaşayacaklarını düşünsünler.

Tebrik Ederiz! Bu Paylaşımınız'da 'destektr' Tag'ını Kullandığınız İçin Upvote Ve Resteem Kazandınız.

@destektr Yeni Türk Steemit Topluluğununa Destek Olmak Adına Hayata Geçirilen Bir Projedir.
Herhangi Bir Karşılık Ve Ödeme Talep Etmeden, Sadece 'destektr' Tag'ını Kullanan Ve @destektr'yi Takip Eden Herkesi Upvote Ve Resteem Yapar.

PhotoText-1521414670653.jpg

Lütfen Bu Hizmeti Sürdürmeye Ve Bundan Sonra Verdiğimiz Desteklerden Daha Yüksek Oy Oranı Alabilmeniz İçin, Oylama Gücümüzü Artırmaya Yardımcı Olmak Adına Alttaki Linkler'i Tıklayarak Çok Az'da Olsa Bağışta Bulunmak İstermisiniz.
(0.010 SBD) - (0.020 SBD) - (0.050 SBD) - (0.100 SBD) - (0.200 SBD) - (0.500 SBD) - (0.750 SBD) - (1.000 SBD)
Tüm Bağışlarınız SP Kiralamak İçin Kullanılacaktır. @destektr'ye Verdiğiniz Önemden Dolayı Çok Teşekkür Ederiz!

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 56768.45
ETH 2391.62
USDT 1.00
SBD 2.28