Elektronik Sigara Hakkında

in #tr6 years ago

Selamlar, uzun süredir sigara kullanan (18sene) biri olarak geçen gün bir arkadaşımın teşvikiyle e-sigara kullanmaya başladım. Daha öncesinde sigarayı bırakmak için bir çok yol denedim fakat hiç birinde başarılı olamadım. Nikotin sakızı, nikotin bandı v.s. hiç biri kâr etmedi. Sigaranın zararlarının neler olduğunu kullanan kullanmayan herkes biliyor. Oturupta bunları yazacak değilim. Zaten sigara kullanan birine " bu tip zararları var bak " diye yaklaşırsanız hata edersiniz :)

Fotoğrafta gördüğünüz esigara modelinden satın aldık. Şuan 4.hafta içerisindeyim ve sigarayı aramıyorum bile. Neler yaşadığımı ve nasıl ilerlediğimi anlatıp umarım birilerine daha bu illet sigaradan kurtarmaya vesile olurum. Buyrun okumaya devam..

esigara.jpg

Esigara ile birlikte içerisine koymak için litik denilen karışımlardan almanız gerekiyor. İçtiğiniz sigaranın nikotin miktarına göre (her sigara paketinin yanında ne kadar zifir, nikotin barındırdığı bilgisi mevcut) likit almanız gerekiyor. Bu likitleri internet üzerinden ya da likit satan dükkanlardan alabilirsiniz. Reklam olmayacaksa ben iyibuhar diye bir siteden alıyorum likitlerimi. Üstelik şöyle bir avantajınızda var likitlerde istediğiniz karışımları seçebiliyosunuz. Yani orman meyve aromalı egzotik bir tada da kavuşabilirsiniz :)

Nikotin miktarları likitlerde genel olarak 0, 0.3, 0.6, 0.9 ve 1.8mg olarak mevcut. Ben eski bir sigara kullanıcısı olduğum için 1.8mg olanlarını kullanıyorum. Siz kendinize göre bunu özelleştirebilirsiniz. Zaman içerisinde zaten bu nikotin miktarını azaltarak tamamen esigaradan da kurtulabilirsiniz ya da 0mg olanını alarak işi tamamen zevk boyutuna taşıyabilirsiniz. Aslında esigara bir nevi yanınızda taşıdığınız nargile gibi :)

İlk zamanlarda biraz zorlandım, boğazım gıcıklandı, çekerken öksürdüm hatta bir ara dilim acımaya falan başladı. Ama alışma sürecinden sonra sigarayı aramaz oldum.

Şöyle basit bir hesap yapalım. Benim içtiğim sigara 9.5tl ve günde 1 paket sigara tüketiyordum. Ayda 285tl yapar. (bunun yanında nefes tıkanması, kokunun üzerime sinmesi v.s. gibi ek bir çok şey mevcut) Likit ise bahsetttiğim sitede 35tl (kargo ücreti ile 45tl ye geliyor) 1 likit 11-12gün gidiyor. Hesap ortada :) Kullandığım likit : King American Blend Likit 30ml

Umarım sigara illetinden biran önce kurtulursunuz. Sormak istediğiniz herhangi bir konu varsa seve seve yardımcı olurum.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 62427.05
ETH 2721.95
USDT 1.00
SBD 2.56