Yardımsever Olma Çalışmalarım (Güncel Anılar)

in #tr7 years ago (edited)

Selamlar herkese, bir süredir düşüncelerimle ilgili yazı yazma fırsatı bulamıyordum.Açıkcası şu an birikmiş birçok konum var. Ama öncelikle son dönemde başımdan geçen olayların yer aldığı yardımlaşma veya birine bir iyilik yapma konusunda bir anı ve öz eleştiri tarzında bir yazı yazma kararı aldım.Başlığı ne koysam bilemedim açıkcası birden fazla şey aklıma geldi.Anlatacaklarımı anlatayım gerekirse sizler yeni bir başlık koyabilirsiniz. :)

IMG_20170708_130305.jpg

Öncelikle şunu açıklayarak başlamak istiyorum. Uzun, yorucu ve kötü geçen günlerimin ardından kendimi pozitif yönde geliştirmek ve çevreme faydalı, çevreye duyarlı vb. gibi konularla kendimi sosyal anlamda geliştirme çabasına giriştim.Bunun için parklarda sokaklarda gezerek gözlemler yaptım. Sonra neler yapmam gerektiğini düşünerek harekete geçtim.Şimdi bu aşamaları ve başıma gelen olaylara bir göz atalım.

Çevreye Faydalı Olmayan Kendine de Faydalı Olamaz

Çevreden kastım doğal ortam. :) Evimin yakınında 2 tane yan yana park var. Bu iki park görünüş ve işlev bakımından biraz farklı. Evime 30 m uzaklıkta olan park oldukça büyük içerisinde uzun yürüyüş yolu,çam ağırlıklı olmak üzere çeşitli ağaçlar var.Bir de kafe tarzı bir yer. Bu parka o kadar insan gelip geçiyor. Kimisi köpeğini gezdiriyor.Kimisi içerisindeki kedileri besliyor.Ama gelin görün ki içerisi çöplükten farkı yok. Halbuki etrafında en az 4 farklı yerde çöp konteynırı var! Ayrıcı geri dönüşüm noktası da mevcut.Böylesine güzel bir ortam çöplerle dolu...
IMG_20170706_203142 (1).jpg

Parkın İçerisinden Bir Başka Manzara

JPEG_20170706_234411_-932342021.jpg

Büyük Park İçerisindeki Kafe

Diğer park evime 50-60 m uzaklıkta diğer parkla arasından bir yol geçiyor. Bu park daha yoğun neden mi? İçerisinde içme suyu çeşmesi var. Suyu da birçok sudan daha güzel ayrıca soğuk soğuk mis gibi. Bir de çocuklar için minik bir park mevcut. Suyu bol parkın içerisi diğer parka göre daha temiz. Sokak hayvanları için bir çok su kapları mevcut.Gölgeleriyle sıcak yaz ortamında mükemmel bir durak.

JPEG_20170619_132605_1181447032.jpg

Parkların tasviri biraz uzun sürdü sanırım.Şimdi ben neler yaptım onlara gelelim.Evimde geridönüşüm için atıklarımızı ayırmaya başladım.Daha yeniyim bu konuda çevreye olan duyarlılığımın artmasıyla önce evimden başlamalıyım diyerek başladım. Geridönüşüm Toplama Noktasına giderken büyük parkın içinden geçerek alabildiğim kadar dönüştürülebilir çöp alarak bir taraftan parkın temizlenmesini bir taraftanda birine örnek olma amacıyla bir bilinç oluşturmaya çalışıyorum.Bu böyle bir süredir devam ediyor.

  • Bir başka gün bir büyük parkta bir kedi gördüm.Halinden su aradığı belliydi.Bana birşey arayormuşcasına bakıyordu. Etraftan bir plastik bardak bulup diğer parktan su doldurdum ve kedinin önüne koydum. Ben gidip gelene kadar kedi bir yere ayrılmamış beni beklemişti sanki.Son yavaşca yaklaşarak suyu içmeye başladı. Ancak kemikleri belli oluyordu. Ben de aç olduğunu düşünerek yakındaki marketten süt aldım ve onu da bir kabın içine koyarak önüme koydum. Kedi gerçekten açmış :/ Sonra bir başka kedi geldi. Benim ilk kedi uzaklaştı.Sanırım korktu. Sonra başka bir kaba daha kalan sütten koyarak ikisinin de ayrı ayrı süt içmesini sağladım.Bunu yaparken ve onların süt içmesini izlerken gerçekten mutluydum.Açıkçası o an tek düşüncem kedilerin karnını doyurmasıydı.Onlara dokunmama izin vermeselerde onlar da mutluydu.

IMG_20170704_200140.jpg

Bizim Kedicikler

  • Başka bir olaya geçelim.Küçük parka su doldurmaya gelen biri vardı. 5 tane 5 lt bidon doldurmuş. Ancak eline 4 tane alabilmişti. Ben de kalan bidonu alıp arabasına kadar arkasından götürdüm.

Pardon! Bu bidon da sizindi sanırım.Yardımcı olmak istedim.
Çok teşekkür ederim. Sağolun. Aslında çocuklar parkta oynuyordu, geri dönecektim.
Ne demek bir bidon su alt tarafı :)

Olumlu gayet,güzel bir diyalog iki taraf da mutlu.

  • Başka bir olay yine su doldurduğumuz parktayım.Ben de bir bidon doldurdum. Bir bayan elinde 10 tane belki daha fazla bidon var.Kendisi dolduruyor kocası arabaya taşıyormuş sonradan farkettim.

Yardımcı olayım.Benim sadece bir bidonum vardı.
Yok sağolun ben doldururum.

Her ne kadar istemesede ben bir bidonunu alıp hemen doldurdum.Yanına bıraktım. İkinciyi alacaktım.

Teşekkür ederim. Gerek yok kocam doldurur.

Kocası dolmuş olanları taşıyor bir taraftan boş bidon getiriyor.Bunun üzerine üstelemedim ve başka birşey demeden evimin yolunun tuttum.Sizce hata mı yaptım? Yardım etmeye çalışmam.Sadece onların iyiliklerine olacaktı.

  • Gelelim bir başka olaya çeşmeye gelen bidonunu ilk önce az bir su doldurur. Onunla içini çalkalar yani temizlemiş olur.Sanki önceden su yoktu. Başka birşey vardı.Bazılarını bunu öyle bir abartıyor ki içine 1 lt den fazla su koyup çalkalayıp döküyor.Ben ise hem bu yapmış olmak hem diğer insanlara farklı bir bilinç uyandırmak için çok az su koyar çalkalarım. O suyu da hayvanlar için konulmuş kapların içine dökerim.Bir gün bunu yaptım.Parkın yakınında yumurta satan yaşlı bir amca beni gördü.

Aferin sana! Çok iyi yaptım. Aferin.

Ben hafif bir şaşkınlık içerisindeyim o an.

Ben de ilerde bi tane kaba su koydum. Kuşlara bulgur atarım.Onların da ihtiyacı var. Çok iyi işte!

Bunları duyduktan sonra mutlu olmuştum.Birinden takdir görmek için yapmıyordum.Ama amcanın beni takdir etmesi gerçekten hoşuma gitti.Demek ki ne varsa eskilerde var diye içimden geçirmedim değil. Bu arada amca 70-80 yaşlarında ama hala dimdik.

  • Son olaya geçelim ve yazımızı bitirelim.Bir akşam yürüyüşüne çıktım. Su doldurduğumuz parka geldiğim de çocuklar bir pet şişeye tekme atıyordu. O pet şişeyle oynamadıklarını farkedince onu aldım.İçine su doldurdum.Sonra baktım yan tarafta orta yaşlarda biri elinde bir sürü bidonla gelmiş. Dedim yardımcı olayım

B: Pardon.Merhaba. Müsade ederseniz size yardımcı olmak isterim.
Y: Hangi konuda?(su doldurmaya gelmiş biri olarak)
B: Su doldurmanıza yardımcı olmak istiyorum sadece. Bir sürü bidonunuz var.
Y: Yok sağol.Ben kendi suyumu kendim doldururum.(Ciddi bir ses tonuyla ve iğneleyici bir tarz)
B: Amacım sadece yardım etmek,bir karşılık beklemiyorum.
Y: Teşekkür ederim. Ben kendi suyumu kendim doldururum gerek yok!(Sert bir yüz ifadesiyle)

JPEG_20170711_195423_-1978412814.jpg

Olaydan Kısa Bir Süre Önce Çekmiştim :)

Arkamı döndüm ve pet şişe ile birlikte oradan uzaklaştım.Daha önceki süt verdiğim kediler için su hazırladım.İçim de bir suçluluk ve pişmanlık duygusu vardı."Ne gerek vardı? Sana mı dert?" gibi şeyler geçti içimden. Birçoğumuzun böyle değilmi? 1 yıl önce olsa benim de içimden böyle geçerdi. Ama artık böyle bir insan olmak istemediğimden böyle girişimlerde bulunmaya çalışıyorum.

Şimdi olayları siz yorumlayın.Siz olsanız ne yapardınız?Benim hata var mı? Varsa nelerdir? Doğru olan nedir? Yardımsever olmaya çalışmak yanlışmı? Toplumumuz buna hazır değilmi? Sağlıcakla kalın...

Sort:  

Uzun bir yazı olmuş fakat kendini okuttu :)
Böyle şeylerin tebrik ya da takdir beklentisi olmadan yapılması gerektiğini zaten belirtmişsiniz ama ben yine de canı gönülden tebrik ediyorum sizi. İnsanın doğasında iyi olmak var, önemli olan kimin ne dediğini umursamadan iyi kalmaya devam etmek. Umuyorum sizi görenler de örnek alır ve hatta bu yazıyı okuyanlar da :)
Ben başlığı şey yapardım "İnsan olmak adına :)"
Yüreğinize sağlık.

Öncelikle yazıyı sonuna kadar okuyup yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Evet, biraz uzun oldu ama bu aslında elimden geldiğince ayrıntıları pas geçerek anlatmış halim. :) İyilik,birine yardım etme,tanımadık biriyle diyalog kurma toplumumuz bunları unutuyor. Benim çabam belki toplumu değiştirmeye yetmez ama az da olsa bir bilinç oluşturma yolunda bir adım atmış olmak buna değer. İyilik aslında terapi gibi insanı mental anlamda güçlendiriyor. Aynı müzik dinlemek gibi iyilik yapmak da ruhumuza dolayısıyla bedenimize olumlu yönde katkı sağlıyor. Başlığınız için ayrıca teşekkür ederim. Ben tam bir başlık bulamadım.Uzunca bir süre sildim yenisini yazdım. Dediğiniz gibi belki de " İnsan Olmak Adına" daha iyi bir başlık olabilirdi.Saygılarımla...

İyilik adına söylediklerinize kesinlikle katılıyorum. Kişinin kendini değiştirmesi gördüğü, duyduğu, hissettiği her şeyi değiştirmeye yeter. Kendinizden başlamanız çok güzel ve dürüstçe doğrusu :) Var olun..

Güzel düşünceleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler bir kez daha. Siz de var olun. :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by lastozgur from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, and someguy123. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows and creating a social network. Please find us in the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you like what we're doing please upvote this comment so we can continue to build the community account that's supporting all members.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.030
BTC 58797.87
ETH 2500.17
USDT 1.00
SBD 2.50