Bir Bisikletçinin Pedal Öyküleri #4: Arazi Sürüşü ve Çamur

in #tr6 years ago (edited)

20180220_141633.jpg

Hello everyone!
I will tell you about the struggle with the land and the mud in the series of "Pedal Stories of a Biker". We will then evaluate the driving performance records. I recorded my recordings with "Strava", which I just discovered. Let's take a closer look at this practice. Let's take a closer look at our journey now.

Herkese Selam

"Bir Bisikletçinin Pedal Öyküleri" serisinde bu yazımda sizlere arazi sürüşümden ve çamur ile olan mücadelemden bahsedeceğim. Ardından sürüş performans kayıtlarını değerlendireceğiz. Bu sürüşteki kayıtlarımı yeni keşfettiğim "Strava" ile de kaydettim. Bu uygulamaya da yakından göz atacağız.Şimdi gelin yolculuğumuza yakından bir göz atalım.

Pazar Günü Enerjisi

Haftasonlarını sabırsızlıkla bekler oldum. Haftaiçi yoğunluktan istediğim sürüşü gerçekleştirecek zaman bulmak biraz zor olabiliyor. Bu sürüşü aslında Cumartesi yapacaktım ancak epey bir yağmur yağmıştı. Haliyle sürüşe çıkmadım. Ertesi gün bambaşka bir hava karşıladı. Mis gibi yağmur sonrası toprak kokusu, hafif serin ama güneşli bir gün. Enerjisini hissettiriyordu. Sabah erken kalkıp güzel bir kahvaltı yapmıştım. Enerji tavan yapmıştı. Biraz da rehâvet ile yatakta uzanırken öğleye doğru Ankara'dan bir meydan okuma geldi.
Arkadaşım:

3 saat içinde en uzun mesafeyi kim alacak bakalım?
Var mısın?

deyince, durur muyum bu enerjiyle!?

Tamam hadi kapışalım :)

Hazırlıklarımızı yaptık, Strava'yı yükledik ve başlangıç zamanı belirleyerek, yola çıktık.

Ben her zaman ki rotamda başlayıp yol beni nereye kadar götürürse sürme düşüncesindeydim. Kordon mükemmeldi.
Güneş,Deniz,Martılar,Güvercinler ve Kalabalık...
Pazar gününün bu güzelliğini kaçırmak istemeyen kendini atmış kordana.

Eeee... Bizim keyif yapacak zamanımız yok,açılın yol verin.

Pardon! .... Afedersiniz!...

Daha zil veya kornamız yok mecburen bu şekilde uyarımızı yapmak zorundayım. Malum orası bisiklet yolu değil ya,siz oradan rahat rahat yürüyün diye yapmışlar o yolu. :)

Çok üzün sürmedi şehirden uzaklaşmam. Doğruca kendimi şehir dışına attım. Asfalt halâ ıslak kimi yerlerde. Oldukça güzel gidiyordum ki...

O muhteşem alfast yokuşu inip daha sonrasında çamur ve yağmur sularıyla dolu o yola girene kadar. Artık yapacak birşey yok.

Yola devam, durmak yok. Hadi 3 saat! Hadi.

Sonra bir yerde mola verdim. Telefona baktım ne kadar sürdüğümü görmek için. Bizim arkadaşın acil eve dönmesi gerekmiş o yüzden bu sefer sadece 1 saatlik sürüşü karşılaştıracağız... :/

Ben 1 saat sonra ki mesafeyi gönderdim. Sonra da yola devam ettim. Her tarafım çamur olduğunu düşünüyordum. Ancak asıl eğlence yeni başlıyormuş, benim haberim yokmuş meğer. :)

20180225_154626.jpg

Daha önceleri piknik yaptığımız yere kadar gittim. Manzara süper. Etrafta arabalar manzaranın keyfini çıkarmaya gelenler,kaçamak peşinde olanlar :) vs. vs.

20180302_185650.jpg
Buradan sonrası Karanlık Liman!

Gökyüzünü bulutlar kaplamaya başlayınca hava biraz soğudu. Ama durmak yok, yola devam. Daha önce girmediğim bir yola, "Karanlık Liman" yoluna girdim. Yolun nereye çıktığını bilmeden sürmeye devam ettim. Asfalt yol bitti ve tekrar çamurla baş başa kaldık ama ne çamur. Her tarafa patır patır çamur saçıyordum. Zor da olsa epey bir yol gittim yolun nereye çıktığını bilmediğimden biraz tedirginde oldum açıkçası.Sonunda havanın da kararmaya başlamadan önce dönmem gerektiğini düşünerek aynı yoldan geri dönmeye başladım.

Çamur ve Engeller

IMG_20180225_222730_974.jpg

Bir yer yazlıkların bulunduğu bir bölümde yol çalışması yapılıyordu. Greyder, yola dökülen kumu dağıtıyordu.Tam oraya geldiğim sırada bu manzarayla karşılaştım. Islak ve kumlu yol, tam bir aksiyon... Greyder bir taraftan işini yapıyordu. Benim bekleyecek zamanım yok, yola devam etmeliyim. Bastım pedala bata çıka 150 metrelik engelli parkuru geçmeyi başardım. Sonrasında ufak bir su molası. Epey bir yormuştu. :)

IMG_20180225_222744_949-2.jpg
Burayı Geçtikten Sonra Bir Selfie Yapmadan Olmazdı :)

Tekrardan yola devam! Asfalt bölüme tekrar döndüm bir bölümde hafif yokuş vardı. Ben durur muyum?! Hız denemesi yapmak için bastım pedala, eğildim öne doğru... Derken bir ses tak,pat,çat... Cep telefonum arkadamdan el sallıyor. Maalesef kapşonlunun cebinde unuttuğum telefonun arka kapağı oldukça hasar almış. Herhangi bir koruması olmamasına rağmen ön camda problem yok. Buna sevinmekle yetindim. :)

Biraz moralim bozuldu ama yapacak bir şey yok.DEVAM! Aynı çamurlu yollara girmemek için asfalt yola çıktım. Şimdi uzun bir süre yanımdan vızır vızır geçen araçların sesiyle sürecektim. Ama sıkıntı yok. Gibi! Eh işte! Biraz :)

Bir yokuş daha bu sefer eşeğimi sağlam kazığa başladım. Telefon vs. emniyette. Bastım pedala asfalt yolunda etkisiyle, rüzgara rağmen epey hızlı gidiyordum. Umarım rekorumu kırmışımdır. Eve gidince bakacağım ilk iş. Ama bu bisikleti nasıl balkona koyacağım. Her tarafı çamur.

JPEG_20180225_170334_1047112480.jpg

Benzin istasyonunun yanında geçerken yıkama ve dinlemek için güzel bir yer olduğuna karar verdim. Önce bisikleti güzelce yıkadım. Çamurlarını epey bir temizledim. Sonra lavaboda kendimi temizledim. Arkada tarafım tamamen çamur desem yanlış olmaz. Elimden geldiğince işimizi gördük. Sonra yanıma aldığım meyveleri gömdüm. Epey bir yorulmuşum durunca bunun farkına vardım. Sonra istasyon çalışanı abilerle kısa bir muhabbet. Haydi yola devam.

20180302_185553.jpg

Hava iyice kararmıştı. Henüz bisikletin tüm ekipmanlarını tamamlamadığımdan trafikte problem yaşayabilirdim. Son 10 km filan... Artık pedal çevirmek oldukça zorlaştı. Ara ara pedal çeviriyor bacaklarımı dinledirmeye çalışıyordum. Son 3 km artık pedal çevirmek acı veriyordu. Biraz daha dinlenmeye karar verdim. 5 dk karar dinlendikten sonra son bir gayret eve kadar yol almayı başardım. Yokuş bile problem olmadı. Demek ki dinlenmek işe yarıyor.

Eve girdiğimde farkettim ki üzerimde çamura bulanmamış tek bir parça bile yok. Bisikleti yıkamama rağmen çamur lekeleri halâ duruyordu. Özenli bir temizlik şart!

Harika bir deneyim oldu benim için. Dağ bisikleti olması bu yolu rahat bir şekilde almamı sağladı. Bence hakkını verdim. Başta çamura bulanmış olması beni üzse de sonraları bununla mutlu olmaya bile başladım. Asıl böyle eğlenceliydi. Bu sayada eksikliklerimi görme fırsatı da görmüş oldum bir kez daha.

Performans Değerlendirmesi

Gelin biraz da sürüşün genel bir değerlendirmesini yapalım.

Strava

Strava güzel bir program ancak ek özellikleri için Premium üye olmanız gerekiyor. Ben şimdilik Premium üyelik düşünmüyorum ancak ilerleyen zamanlarda bunu düşünebilirim.

Strava Workout Page

strava1.png

Yükselti Grafiği

strava2.png

Hız Grafiği

strava3.png

Samsung Health

Sürüş Rotası

Screenshot_20180308-171427.png

Hız ve Yükselti Grafiği

Screenshot_20180308-171521-2.png

Bölümler

Screenshot_20180308-171538-2.png

Sürüş Ayrıntıları

Screenshot_20180308-171546-2.png

Grafiklerden Yola Çıkarak Özetle:

  • Sürüş mesafem yaklaşık 46 Km.
  • Maksimum hız 58,7 km/sa.
  • Maksimum Yükselti 63 m.
  • Sürüş Süresi 2 saat 55 dakika
  • Rüzgar KKD 23 km/sa

Sürüş Hakkında

Bu güzel sürüş benim için unutulmaz bir deneyim oldu. Çamurla mücadelesinden zorlu yol şartlarına, manzarasından bilinmeyen yolları keşfin verdiği haz, herşeyiyle mükemmeldi. Yolculuk sırasında 4 Kişilik Cross Motor grubuyla selamlaştık. Onlarda maceraya koşar adım gidiyorlardı. Eğer gerçekten bisiklete binmeyi seviyorsanız mutlaka şehirdışına çıkmalı ve hatta böylesine eğlenceli yollara girmelisiniz.Herkese tavsiye ederim.

Bu sürüşte her zaman yaptığım gibi eksiklerimi belirledim ve bunları tedarik ettim. İlerleyen zamanlarda bunları sizlerle paylaşacağım. Tekrar görüşmek üzere. Sağlıcakla kalın...

BONUS

Önceki Yazılar:

Special for International Women Day / Kadınlar Gününe Özel Olarak

“The bicycle has done more for the emancipation of women than anything else in the world.”

"Bisiklet, kadınların özgürleşmesine dünyadaki diğer her şeyden daha fazla katkı sağlamıştır."

Susan B. Anthony

All photo was taken with SAMSUNG SM-A720F by @lastozgur. All rights reserved.

Sort:  

@peri ve kuratör kuyruğundaki hesaplar tarafından ilk oylanışınız. Umarım bol bol oy almaya devam edersiniz.

Teşekkürler. Umarım bol bol oy alırım.

Feronio - 6 Oy Listesine postunuz eklenmiştir. Liste için daha fazla bilgiye link üzerinden ulaşabilirsiniz.

Ayrıca birçok konuda toplulukta bizlere yardımcı olan @emrebeyler'e bu link'den Witness oyu verebilirsiniz. Bu tamamen ücretsiz, güvenilir ve topluluk adına yararlı bir destek olacaktır.

Teşekkürler. @emrebeyler hayırlı uğurlu olsun. Witness 'lık yolunda başarılar...

You got a 7.30% upvote from @redlambo courtesy of @lastozgur! Make sure to use tag #redlambo to be considered for the curation post!

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 63966.64
ETH 3055.32
USDT 1.00
SBD 3.87