Titus Tüneli ve Beşikli Magara:Vespasianus Titus Tunnel

in #tr7 years ago

Bu geziyi Ağustos ayında gerçekleştirmiştim arkadaşlar.İlk postumda bahsettiğim Samandağ Sahiline 10 dakika yürüyüş mesafesinde Titus Tüneli ve Beşikli Magara. Roma İmparatoru Vespesian tarafından MS 1. yüzyılda sel sularının limanı doldurmasını engellemek amacıyla bin tutsağa yaptırılan bin 380 metre uzunluğundaki Titus Tüneli'nin 130 metresi dağın oyulmasıyla inşa edilmiş.Tünel Vespasian’ın oğlu Titus tarafından bitirilmiş.Tünel inşasında Roma lejyonları ve köleler çalıştırılmış.Yani elle açılmış bir tünel.
052.JPG

Tünelin bir kısmı yürümeye kapanmış bu yüzden üst kısımdan yol yapılmış yani kısa bir mesafeyi tünelin üst kısmından yürüyosunuz.Yürüyüşten sonra yol ayrımı çıkıyo karşınıza sağ kısım Beşikli Magaraya sol kısımda tünelin devamını yürüyoruz.
Tünelin kapalı kısmı biraz karanlık biz yürürken telefon ışıklarını kullanmıştık ve kapalı kısımda taşların üstüne çıkarak yürüyosunuz ben terlik giyme gibi bir hata yapmıştım kesinlikle spor ayakkabı giyilmeli :)

051.JPG

Beşikli Mağara, kaya mezarlarının en geniş ve en ünlülerinden, içerisinde bölümler halinde on iki mezar var. Mezarlar birbirlerinden duvarlar ile ayrılmış.Bu kısma geldiğimde gerçekten gözlerime inanamadım yapı gerçekten olağanüstü duruyodu. Roma dönemine ait kral ailesinin yanı sıra halka ait mezarlar bunlar.Mezarlar ince duvarlar şeklinde birbirinden ayrılıyo tabi ben durur muyum bu duvarlar üzerinde gezindim ve bütün mezarları inceledim :) Hatta çektiğim videoların ürpertici bir havası vardı.
054.JPG
Gördüklerim o sıcağın altında yürümeme değdi :) Şehir dışından gelen arkadaşlarım sayesinde tekrar gezme fırsatı bulucagımı biliyorum umarım sizlerde görebilme şansını bulursunuz :)

Sort:  

Resimler harika insanın gidip gezerek o atmosferi yaşayası geliyor 😍😍 elinize emeğinize sağlık...Bu arada tebrik ederim günün yazıları arasındasınız 👍😊

teşekkür ederim :)

Resimlere bakmak gezi istahimi fazlasiyla acti.
Guzel yerler ve guzel paylasim. Tarihi yerleri seviyorum elinize saglik

teşekkür ederim :)

The @OriginalWorks bot has determined this post by @kubraozvar to be original material and upvoted it!

ezgif.com-resize.gif

To call @OriginalWorks, simply reply to any post with @originalworks or !originalworks in your message!

Bende 7-8 yıl önce gezmiştim burayı çok etkileyici. Birdaha gideceğim :)

kesinlikle öyle :)

Hatay çok ilginç bir memleket. Kesinlikle gezilmesi, görülmesi gerekiyor .

kesinlikle :)

İyi günler, Yazınız TRListe için uygun görülmüştür.Detaylara buradan ulaşabilirsiniz. Yazınız için teşekkür ederiz. TR Discord Kanalından bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Memleketin ne ilginç, ne güzel yerleri var. İnşallah bir gün gezme fırsatı buluruz. Paylaşım için teşekkürler. :)

inşallah, teşekkür ederim :)

Güzel bi paylaşım olmuş, elinize sağlık :) Bizde yeni yerler görmüş olduk, teşekkür ederiz.

Ben teşekkür ederim :)

Korkmadınız mı orada ? Yani mağara sonuçta heran herşey olabilir. epey de eski.

Gözü pek biriyimdir bu tür yerlerde hoşuma gidiyo korkmak aklıma gelmedi açıkçası :) magaraların en içine kadar gezindim :)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 65762.16
ETH 3485.95
USDT 1.00
SBD 2.50