Doğum Kontrol Hapı Kullanmak

in #tr7 years ago

photolibrary_rf_photo_of_birth_control_pills.jpg

kullanmayı şimdilik kabul etmediğim hormon (dolayısıyla doğum) kontrol yöntemidir bu haplar. birkaç farklı doktor tarafından şiddetli regl ve yumurtlama ağrılarımı, regl düzensizliklerimi bastırmak için önerildi. doktordan dinlerken her şey çok yolundaymış gibi bir izlenime kapılsam da daha sonra yaptığım araştırmalar beni endişelere sürükledi. işin fiziksel boyutundan geçtim, psikolojik olarak çok fazla yan etkisi olduğunu düşünüyorum. tabi ki bunlar benim kişisel görüşlerim, kişisel araştırmalarım sonucu yaptığım çıkarımlar, bu yazıyı ciddiye alacaksanız tıp eğitimi almış insanlara danışmalısınız kesinlikle.

şimdi biz kadınlar olarak hormon bombası canlılarız, vücudumuzdaki o çılgın hormon döngüsü bizim doğurganlığımızı ve aslında tüm hayatımızı etkiliyor, evlenme yaşımız, seçtiğimiz eş bazen seçtiğimiz iş, arkadaşlar, hayatımızı küçük ya da büyük ölçekte etkileyen kararlar . yani bana sorarsanız kadınların erkeklerden daha duygusal olduğu, iş hayatında bile daha duygusal kararlar verdikleri iddiaları gerçek ancak kesinlikle zayıflık değil, sadece bizi biz yapan, çekici güzel hatta başarılı yapan farkımız.

peki bu küçük hapları aldığımızda ne oluyor? bizi biz yapan bu özellikleri sağlayan hormonlarımız salgılanmıyor, yerine bu yapay hormonları dışarıdan alıyoruz, düşük miktarlarda. vücut çocuk beklemiyor, yumurta üretmiyor, benim örneğimde olduğu gibi fazla/düzensiz salgılanan hormonların sebep olduğu acı olmuyor. yapılan bazı araştırmalarda bunun eş tercihlerini etkilediğini gözlemlemişler örneğin, daha iyi baba olacak eşleri seçemeyen kadın doğum kontrol hapını bırakınca eş tercihinden pişman oluyor ve boşanma oranları artıyor gibi bir araştırmaydı okuduğum (gizlinot: hatta bu hapların günümüzdeki boşanma oranlarının artması üzerinde ciddi etkisi olduğunu iddia ediyordu araştırma, hapın yaygınlaşması ile boşanma oranlarının artışının gözlemlenmesi tarihsel olarak aynı zaman dilimlerine denk geliyormuş ) doğal yaşam ve yogacı ablalar karakterlerinde değişimler gözlemlediklerini iddia ediyorlar

bu sebepleri tamamen bilimsel bulmuyorum açıkçası ancak benim durumum için, yani kullanmamak gibi bir opsiyonum varken, reddetmeme yetecek bir olasılık içerdiğini düşünüyorum, amacım kesinlikle bu ne kadar da korkunç, tü kaka bir doğum kontol yöntemi demek değil aksine ben de ne zaman çocuk yapacağına karar verme özgürlüğü sunan bu küçük hapların kadını özgürleştiren, iş hayatına, sosyal hayata katılımını arttıran bir mucize olduğunu düşünüyorum. sadece eğer bu özgürlüklere hali hazırda sahipseniz, daha detaylı araştırmalar yapmakta ve yan etkilerini birden çok boyutta değerlendirmekte fayda olduğunu iddia etmekteyim :)

Sort:  

Biraz farmakoloji bilgim olmasından dolayı konu hakkında izninizle yorum yapmak istedim
öncelikle, maalesef ilaçlar tamamıyla masum değiller ama hayat kurtaran mucizler gerçeği yıllardır ispatlanmıştır.Bu durumlarda hekim tarafından belirli riskler var ise hesaplanarak hep kar-zarar hesabı yapılarak, hastanın problemini en kısa sürede çözüp ,sağlık haline dönmesi planlanır.
Sizin durum özelinde baktığımızda,endokrin sistemin çok çabuk değişiklilere adapte olma yeteneği vardır bu sebepten hormonlarınız konusunda ki endişelerinizi azaltmanızı naçizane tavsiye edebilirim ,ancak kullanacağımız ilaçların -ki hayati önem taşımıyorsa-seçimi hastaya aittir ve kabullenmediğimiz bir tedavi bizi yeterince iyileştiremez.çok uzun oldu kusura bakmayın, son bir not ; oral kontraseptiflerin özellikle ilerleyen dönemlerde ortaya çıkması muhtemel bazı kanser türlerini azalttığı bilinmektedir.Sağlıkla kalın.

teşekkürler :)

Follow me, and i will follow you too

Source: http://www.suslusozluk.net/n/469581/

suslusozluk.net username: gratefulbrie

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 60950.37
ETH 3387.59
USDT 1.00
SBD 2.49