Apple'ın iPhone'ları Geri Dönüştürdüğü Robot: Daisy

in #tr6 years ago

Ülkemizde ve dünyada en çok kullanılan akıllı telefon markası olan Apple, iPhone'ları parçalamak için özel bir robot geliştirdi. Daisy adı verilen bu robot kendisine verilen iPhone modellerini uygun parçalar halinde parçalayarak geri dönüşüme katkı sağlıyor.
Burada düşünebilirsiniz Apple, eski iPhone'leri geri mi alıyor diye? Hayır durum düşündüğünüz gibi değil, bozulan iPhone'lar tekrardan geri dönüşüme girmekte. Duymuşsunuzdur iPhone'm bozuldu ve yenisini gönderdiler diye. İşte burada Apple kullanıcı odaklı çalışarak hem kullanıcılarını mutlu ediyor hemde bozulan parçaları iptal ederek yeni cihazlarında diğer parçaları kullanmayı amaçlıyor. Hemende eski parçaları mı kullanıyor diye düşünmeyin onlar aslında komple parçalanıp tekrardan üretim bandına sokuluyor. Yani kağıdın geri dönüşüme girerek yeniden kağıt olması gibi.

Unutmadan Daisy isimli bu robotun saatte 200 adet iPhone'u parçaladığını belirtmek isteriz. Düşünsenize gece gündüz durmadan 200 iPhone parçalanıyor bence bu teknolojik açıdan büyük bir önem arz ediyor. Sadece bunu telefon sektöründe düşünmeyin bu robotların gelecek dönemlerde gelişip tüm sektörlere el atmasını bekliyorum. Belki de o zaman doğaya olan zararımız minimuma iner ve geri dönüşümün önemi ortaya çıkar. Bu arada Daisy isimli robotun çalışmasını aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz.

Sort:  

Adamlar üretim adına çok fazla devrim yapıyor ama hala Apple bana itici geliyor. Gittikçe kalitesinin ve popülerliğinin azaldığını düşünüyorum.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 60318.52
ETH 2983.06
USDT 1.00
SBD 3.78