Geleneksel Türk tatlısı sütlaç - Sütlaç yapımı

in #tr7 years ago (edited)

Merhaba arkadaşlar,

Bugün sizlere yapımı çok kolay olan sütlaç tarifi vereceğim. 

Malzemeler ;

  • 1 lt süt
  • 2 bardak toz  şeker
  • 2 çay bardağı kırık pirinç
  • 1 bardak su

İlk önce pirinçleri yıkayın ve yıkandıktan sonra tencereye koyun. Daha sonra tencereye 1 bardak su ilave edin ve pirinçleri kaynayana kadar pişirin.

 Pirinçler kaynadıktan sonra tencereye 1 lt sütü ilave edin. Pirinçlerin tencerenin tabanına yapışmaması için sürekli aynı yönde karıştırın. 10, 15 dakika karıştırdıktan sonra 2 bardak toz şekeri ilave edebilirsiniz. 

10, 15 dakika daha karıştırarak devam ettikten sonra sütlaç hazır olacaktır. İster sıcak, ister soğuk servis edebilirsiniz. Süslemek için tarçın da kullanabilirsiniz.

 



Sort:  

This post received a 20% vote by @msp-turkey courtesy of @kenan1989 from the Minnow Support Project ( @minnowsupport ). Join us in Discord.

Upvoting this comment will help support @minnowsupport.

This post recieved an upvote from minnowpond. If you would like to recieve upvotes from minnowpond on all your posts, simply FOLLOW @minnowpond

nişasta veya sübye kullanmıyormusun?

Bu tarifte kullanmadım ama bazen kullanıyorum. :)

Sut tatlıları en sevdiklerim.

Ben de valla, sutlac sevilmez mi be 😊

Hocam valla resmi ve başlığı görür görmez geldim hemen :) hiç yazıyı bile okumadım çünkü sütlaç vazgeçilmez bir tatlı hiç dayanamadığı mbir tatlı :)

Sütlaç candir yaa 😊

canki ne can valla tadına doyum olmayan bir can :)

Sütlaç güzeldir bende çok severim fakat pirinçsiz ve damla sakızlı olursa. Fazla soğutmadan ılık haliyle tüketmeye de bayılırım..
Yine de güzel post olmuş. Canım çekmedi desem yalan söylemiş olurum.

Hocam pirinçsiz sütlaç daha önce hic duymamıştım ama damla sakızı iyi fikir olabilir sütlaç için.🙂 Yorumun için teşekürler 🙂

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 57337.14
ETH 2342.62
USDT 1.00
SBD 2.35